Hoofdstukken aanmaken / markeerpunten creeren

Voormalige gebruiker schreef op 13.12.2009 om 23:35 uur
Ik heb in DVD 7 een aantal muziek stukken zonder beeld materiaal bijelkaar gezet in een film. Ik wil dit als een soort sound track branden achter een vakantiefilm....dus de muziek die ik op de vakantiefilm gebruikt wordt apart als een soort soundtrack op dezelfde dvd gebrand...... Maar ik wil de verschillende muziek stukken onder verdelen in hoofdstukken.   Als ik nu hoofdstukken aanmaken gebruik dan komen de hoofdstukken niet daar te liggen waar ik ze wil hebben....

1) Kan ik het begin en eindpunt van een hoofdtsuk zelf aanpassen ? Zo ja, hoe doe ik dat dan ?
2) Scenedetectie is grijs...dwz de optie scenedetectie is niet mogelijk...kennelijk omdat er geen filmmateriaal is .... kan ik handmatig markers aanbrengen om dat te realiseren wat ik voor ogen heb ?
3) Of moet ik de soundtrach exporteren als film (AVI bijv.) en dan weer importeren en dan markers aanbrengen (wat nogal omslachtig is).

Enfin...graag een tip van iemand die weet hoe hiermee omgegaan moet worden.

Alvast bedankt.

Reacties

RiViS schreef op 14.12.2009 om 12:19 uur
Hallo,
Ik denk dat de door je zelf al aangedragen suggestie 3 in dit geval toch de enige is die werkt: soundtrack als film exporteren en weer inlezen.
Na het inlezen moet je dan wel zorgen dat de film op de door jou gewenste plaatsen in scenes is verdeeld.
Omslachtig? Och, de computer doet het meeste werk, moet je maar denken.

groet,
Rijk