hoofdstuk markers in multicam verdwijnen na opslag?

CPvideo schreef op 23.08.2018 om 12:42 uur

23-8-2018

Heb sinds kort Video Pro X 10 versie 16.0.1.268 (UP3)

ben in multicam aan het monteren, na montage wil ik de hoofdstuk markers aan brengen met bij passende tekst.

omdat het een lange film is met +/- 26-28 markers sla ik tussen door regel matig op.

om dan tot de ontdekking te komen dat ze verdwenen zijn of er staan er nog 2 ????

Reacties

mi-bo schreef op 23.08.2018 om 15:50 uur

@CPvideo.

Met multicam werken

Met hoeveel sporen (camera beelden )wordt er gewerkt.

De bedoeling is dat op spoor 1 & 2 beeld en geluid materiaal komt vanuit sporen 3 t/m.

Als dit gedaan is,gaat men met de goede beelden,incl geluid opslaan als/in,daarna gaat pas de montage beginnen,als dan hooftstuk markers worden gemaakt en opslaan als/ in zal wel blijven staan.

Mvg

Michael

CPvideo schreef op 23.08.2018 om 17:28 uur

goede middag,

ik heb met drie camera gefilmd . en deze op de tijdlijnen 3-4+5-6+7-8 geplaatst dus de sporen 1-2 zijn vrij gelaten.

heb vervolgens de film in loopmodus ruw gemonteerd. Hier na alle overgangen gecontroleerd .

hierna ben ik begonnen aan de hoofdstuk markers en deze voorzien van tekst. het is een film van +/- 75 min.

Als ik dan alles gedaan heb en ik sla het op om vervolgens de volgende dag of de zelfde dag s'avonds door te gaan met monteren dan zijn ze de ene keer helemaal verdwenen en een andere keer een aantal.

Ik sla altijd mijn film op met Ctrl. Alt L en vervolgens het project met Shift S

ik werk op een computer met:

intelcore I-7-2700@ 3,50 Ghz

ram geheugen 16 GB

64 Bits-besturingssysteem , X64 processor

NVIDIA GEFORCE GTX 560 SE

mi-bo schreef op 23.08.2018 om 18:00 uur

@CPvideo

Dank voor Uw antwoord,

Als U een stukje op wilt slaan doe dan via bestand opslaan in ( Shift + S )

dan wordt er een MVP van gemaakt en als dit later weer opgeroepen wordt staan de hoofdstuk markers op de zelfde plaats.

Mvg

Michael

CPvideo schreef op 26.08.2018 om 11:13 uur

Hallo Cees,

Het doet mij goed, om te lezen, dat Video Pro X niet meer hapert op de lassen en dat de hoofdstuk markers nu wel blijven staan.

Ik heb het vermoeden, dat tijdens het nazien van uw PC, alle programma instellingen weer op de standaardwaarde terug zijn gezet, zo ook het Mainconcept en het vinkje bij "Videoeffecten op CPU berekenen" is weggehaald.

Omdat uw PC een NVidia Geforce GTX 560 SE heeft, is het raadzaam om het Mainconcept te gebruiken, hierdoor zal de export en DVD branden 3 á 4 maal sneller verlopen.

1. Druk op de letter "Y", klik het tabblad Import/export en zet het Mainconcept aan
  2. Als u het niet kan doen, ga dan eerst eens naar hulp / extra inhoud installeren en download MPEG-4 codec
  3. Als u een DVD gaat branden, zet dan een vinkje bij: Videoeffecten op GPU berekenen, dit ontlast de CPU
  4. bij het exporteren als een Mpeg-4 bestand zet dan, als deze nog niet aanstaat, ook een vinkje bij: Videoeffecten op GPU berekenen.

Succes,

Rob

Dat is wat ik altijd al doe

eerst m,n film opslaan met ctrl+alt+L en vervolgens het project met shift+S

het gekke is dat het de ene keer wel blijft staan en de andere keer niet en als het er dan wel staat en ik maak er een DVD van en die vervolgens afspeel dan hapert het beeld op de lassen van multicam of het beeld blijft stil staan???? op die plaatsen, vertel het maar ik weet er even geen eind aan.

ik ga nu eerst naar mijn film maatje en het op zijn computer proberen. dat laat ik dan nog weten.

gr, Cees

CPvideo schreef op 26.08.2018 om 11:16 uur

Aanvullend

deze problemen ondervind ik nu met de nieuwe versie van PRO X 10

mi-bo schreef op 26.08.2018 om 11:42 uur

@CPvideo

Cees.

Misschien heeft U iets aan deze link.

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-monteer-ik-in-magix-video-deluxe--1179916/

( dit is voor alle MAGIX video pakketten het zelfde ).

Mvg

Michael

CPvideo schreef op 05.09.2018 om 14:15 uur

Michael.

Nu 5-9-2018 zijn wij er achter dat het een combinatie van mogelijke fouten is.

mijn computer heb ik laten nakijken. daarna leek het probleem op gelost te zijn.

het programma hapert niet meer op de lassen en de hoofdstuk markers blijven nu staan.

om vervolgens te ontdekken dat het maken van een Mp4 van een film van goed een uur, ongeveer vijf en een half duurt.????

een DVD branden ongeveer 4uur

ik kan dit niet meer volgen het is een groot vraagteken...

mi-bo schreef op 05.09.2018 om 14:31 uur

@CPvideo

Cees,

Dank voor Uw feedback.

Dat het renderen lang duurt kan te maken hebben met overgangen en de hoofdstuk markers.

Heeft U ook gekeken of er geen open plekken zijn tussen de projecten,dit kan ook een oorzaak zijn.( een open stukje(niet goed aaneen gesloten)kan veel reken werk en tijd kosten).

Mvg

Michael

Bol schreef op 05.09.2018 om 18:20 uur

Hallo Cees,

Het doet mij goed, om te lezen, dat Video Pro X niet meer hapert op de lassen en dat de hoofdstuk markers nu wel blijven staan.

Ik heb het vermoeden, dat tijdens het nazien van uw PC, alle programma instellingen weer op de standaardwaarde terug zijn gezet, zo ook het Mainconcept en het vinkje bij "Videoeffecten op CPU berekenen" is weggehaald.

Omdat uw PC een NVidia Geforce GTX 560 SE heeft, is het raadzaam om het Mainconcept te gebruiken, hierdoor zal de export en DVD branden 3 á 4 maal sneller verlopen.

1. Druk op de letter "Y", klik het tabblad Import/export en zet het Mainconcept aan
  2. Als u het niet kan doen, ga dan eerst eens naar hulp / extra inhoud installeren en download MPEG-4 codec
  3. Als u een DVD gaat branden, zet dan een vinkje bij: Videoeffecten op GPU berekenen, dit ontlast de CPU
  4. bij het exporteren als een Mpeg-4 bestand zet dan, als deze nog niet aanstaat, ook een vinkje bij: Videoeffecten op GPU berekenen.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.09.2018, 18:47, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CPvideo schreef op 09.09.2018 om 13:51 uur

Hallo Michael

het wijzigen bij instellingen en het aanvinken voor GPU werkt en dat scheelt aanmerkelijk veel tijd 😁

heb inmiddels de DVD en de MP4 gemaakt en dat heeft de volgende vraag opgeleverd.

kan je bij een MP4 net als bij de DVD ook gebruik maken van de hoofdstuk markers en zo ja hoe doe je dat??

ik heb het in de handleiding niet terug gevonden?

en al bij voorbaat bedankt ook met het voorgaande.

groet

Cees

Bol schreef op 09.09.2018 om 14:40 uur

Hallo Cees,

Op uw vraag: "kan je bij een MP4 net als bij de DVD ook gebruik maken van de hoofdstuk markers". Het antwoord hierop is "Nee"

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 09.09.2018 om 19:33 uur

@CPvideo

Cees.

Ik zie dat er al een reactie op Uw vraag is gegeven.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX pakket video Pro X 10.

Mvg

Michael