Hoe zet ik meerdere video's op 1 DVD?

amaris schreef op 19.11.2013 om 15:19 uur

Ik heb een film gemaakt van 20 minuten. Naast deze 'hoofdfilm' heb ik ook een aantal kleine films gemaakt zoals the making of, bloopers, casting en een voorwoord. Al deze filmpjes zijn reeds naar tevredenheid gemonteerd en geexporteerd naar mpg formaat.

Nu wil ik hiervan een DVD maken dat lijkt op een 'echte' DVD. Met een hoofdfilm en in een submenu de extra's.

Echter lukt het me niet om de bestanden afzonderlijk in het menu te plaatsen. Hij heeft nu alle filmpjes achter elkaar gezet en is mijn hoofdfilm al deze films achter elkaar en zijn de afzonderlijke films hoofdstukken geworden.

Hoe los ik dit op?

Ik gebruik Magix video deluxe 16 premium

Reacties

mi-bo schreef op 19.11.2013 om 15:24 uur

Beste, U dient alle projecten via bestand te exporteren, en daarna de submenu apart op te slaan

succes.

amaris schreef op 19.11.2013 om 15:27 uur

Ik heb alle projecten apart al geeporteerd en nu dus een vijftal mpg bestanden. Mijn vraag is hoe ik ze nu op 1 DVD krijg zodat het wel aparte films blijven in een mooi menu.

mi-bo schreef op 19.11.2013 om 15:37 uur

Zover mijn kennis terug gaat, als U bij het brand programma bent, klik op de foto in preview scherm en daar kunt u aangeven, wat er met het product moet gebeuren

gr

RiViS schreef op 19.11.2013 om 17:46 uur

Misschien voor de duidelijkheid  nog even een aanvulling op de antwoorden van mi-bo.

Start een nieuw project en zet de hoofdfilm op de tijdlijn. Klik op het filmblikje (links, boven de tijdlijn) en kies Nieuwe Film. Als VdL vraagt of de andere film verwijderd moet worden kies je naatuurlijk voor film behouden (of zo iets).

Er komt nu een nieuwe tijdlijn en daar kun je één of meer bijfilms inzetten. Zet je ze achter elkaar op de tijdlijn dan kun je bij het begin van elke bijfilm een hoofdstukmarker plaatsen (Shift + Enter). In het dvd menu zie je dan 2 films staan, en bij de tweede (de bijfilms) een onderverdeling in hoofdstukken. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om elke bijfilm als aparte film in het menu te hebben, dan moet je dus steeds een nieuwe film aanmaken en daar de bewuste bijfilm in slepen. De keuze is aan jou.

Let op dat je in het dvd menu kunt aangeven wat er moet gebeuren na het afspelen van elke film: In het scherm Branden, dubbelklik op de preview, dan opent het scherm met menu entry eigenschappen en maak je keuze.

groet,

Rijk