Reacties

lucky_me schreef op 07.10.2010 om 22:24 uur

Hoe kom je aan een geluidspoor wanneer je een film inlaad zonder geluid?  De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het antwoord is wel eenvoudig, wanneer er toch geen geluid bij de film hoort mag je het geluidspoor gewoon wissen zeker? Eigenlijk denk ik dat dit een vraag was om eens leuk te doen.

bobbiaan schreef op 07.10.2010 om 23:45 uur

Beste........,

 

Om tot een oplossing te komen zou ik graag van u willen weten met wat voor camera en op welke kwaliteit zijn de opname gemaakt. Daarna is het film materiaal naar de PC getransporteerd en op welke manier ?

 

Mvg

Bobbiaan

lucky_me schreef op 08.10.2010 om 05:51 uur

Sorry, toch een serieuze vraag blijkbaar. Kan het zijn dat je de maatdetectie assistent uitgevoerd hebt? in dit geval creeert magix inderdaad een "tik" in de maat van het aanwezige geluid. Een metronoom dus. in effecten/audio-object effecten/ maatdetectie-assistent kan een dergelijk geluid gecreeert worden, kan daar ook gedempt worden. groeten

bobbiaan schreef op 10.10.2010 om 11:56 uur

Beste.......,

 

Op je laatste vraag durf ik geen antwoord te geven omdat "je hier te maken hebt met verschillenede "CoDec's"die door de programma makers van de verschillende merken worden gebruikt.

 

Ik heb met een Pinnacle 500 DV kaart en Adobe premiere software tot versie 6,5 gewerkt en ben in 2007 overgegaan naar Vdlx 2007 plus. Ik had de pech dat de Pinnacle kaart door Magix software niet werd ondersteund.

 

Waarom  gebruik je de verouderde P versie 9 nu je Vdlx 17 heb?

Stuur mij een vast telefoonnummer dan zal ik je bellen om een uitgebreid  voor te lichten.

 

 

Mvg

 

Bobbiaan

famfaasen schreef op 17.10.2010 om 10:05 uur

Beste Bobbiaan,

Ik gebruik Pinnacle, omdat ik P voor een eerste selectie uit de orginele opnames prettiger vind werken.

Na een scène detectie gaat het bewerken van de scène met P eenvoudiger dan met Vdlx. De lengte van de scène is goed in beeld en je kan niet over de grenzen van de scènes heen. Bij Magix zie ik de lengte van de afzonderlijke scène (in seconden en frames) niet, het snel afspelen van zo'n afzonderijke scène is lastig en als je niet goed oplet schuif je het begin of eind van een scène makkelijk door in de voorgaande of achterliggende scène. Ook het snel verplaatsen van scènes op de tijdlijn, waarbij de rest van de film doorschuift, gaat bij P zeer eenvoudig in tegensteling tot Vdlx.

Daarentegen biedt Vdlx meer mogelijkheden voor een verdere montage.

Mijn werkwijze is dus eerst een snelle eenvoudige selectie met P en dan verder perfectioneren met Vdlx.

Dus blijft mijn vraag: hoe voorkom ik die ritmische tik die Magix bij het inladen in de film genereert.

 

Het is erg vriendelijk aangeboden om mij telefonisch voor te lichten, maar ik weet niet of ik daar mee ben geholpen. Soms is samenwerken aan een project beter. Woon jij in de buurt van Haarlem?