Hoe voorkom ik dat er bij de import van AVCHD video bestanden in VDL2015 groene frames ontstaan?

Martijn73 schreef op 04.08.2015 om 11:36 uur

Hallo,

Wanneer ik in VdL 2015 (meest up to date versie) een AVCHD bestand importeer begint deze met een aantal seconden groen beeld. Wanneer ik het zelfde bestand in een oudere versie (2010) importeer gaat het goed net als het afspelen met bijvoorbeeld windows media player. De video drivers van mijn pc zijn up to date.

•Waarmee heeft u een probleem? Bij import van AVCHD video
•Wanneer en hoe treedt dit op? Altijd
•Wat voor hardware gebruikt u? Zie afbeelding 2
•Welk besturingssysteem gebruikt u? Windows 8.1
•Hoe heet de software, die u gebruikt en wat is het versienummer? Video de Luxe 2015

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 04.08.2015 om 12:04 uur

Hallo,

Probeer dit eens.

Vink "frametable bij import automatisch aanmaken" aan.

Druk op "Y" en ga naar het tablad op  video/audio (zie afbeelding)

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 04.08.2015 om 13:28 uur

Beste,

ik wil graag mee denken,

ten eerst bij vdl 2015 dit is een 64 bits versie heeft u een goede grafischekaart nodig die up to date is,

dan schrijft u over een 2010 versie die is uiteraard 32 bits dat het wel werkt, vermoedelijk kan de grafischekaart het programma niet aan,

het vervelende is dat bij een Pc erg wordt bezuinigd op de grafischekaart die u juist nodig heeft,

gr

Michael

lucky_me schreef op 04.08.2015 om 14:53 uur

Beste,

ik wil graag mee denken,

ten eerst bij vdl 2015 dit is een 64 bits versie heeft u een goede grafischekaart nodig die up to date is,

dan schrijft u over een 2010 versie die is uiteraard 32 bits dat het wel werkt, vermoedelijk kan de grafischekaart het programma niet aan,

het vervelende is dat bij een Pc erg wordt bezuinigd op de grafischekaart die u juist nodig heeft,

gr

Michael

Inderdaad, die grafische kaart lijkt me aan de zwakke kant voor het bewerken van AVCHD films. het valt me wel op dat de enige klacht die gefomuleerd werd gaat over de intro van de film en de rest vaan de film lijkt dan weer goed te gaan? dat vind ik vreemd. Er is toch per vergissing geen effect gebruikt op de eerste scene? of een groene achtergrond?

groet

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 04.08.2015 om 20:29 uur

Beste,

Hebt u al geprobeerd, wat ik reeds om 12:04 uur aan u geantwoord hebt.

U schrijft:: "Wanneer ik in VdL 2015 (meest up to date versie) een AVCHD bestand importeer begint deze met een aantal seconden groen beeld".

Ik ga ervan uit, dat de volgende secondes wel beeld geven. Daaruit mag ik concluderen,  dat ook al is uw videokaart aan de matige kant, toch beeld produceert.

Succes,

Rob 

Aanvulling: 05-08-2015 12:00 uur

Hebt u een Videokaart van 512 mb of 1GB DDR2? zie voor specificatie: http://www.nvidia.co.uk/object/product_geforce_210_uk.html

Martijn73 schreef op 05.08.2015 om 13:38 uur

Hallo,

Probeer dit eens.

Vink "frametable bij import automatisch aanmaken" aan.

Druk op "Y" en ga naar het tablad op  video/audio (zie afbeelding)

Succes,

Rob

Hallo,

Bedankt voor je rectie. Ik heb dit gedaan. Hellaas geen verschil. Wat me wel opvalt wanneer ik in de tijdlijn modus kijk is het gat tuseen de laatste audio en einde scene.  . Is er een relatie met de groene vlakken in de scene preview?

Martijn73 schreef op 05.08.2015 om 13:40 uur

Beste,

Hebt u al geprobeerd, wat ik reeds om 12:04 uur aan u geantwoord hebt.

U schrijft:: "Wanneer ik in VdL 2015 (meest up to date versie) een AVCHD bestand importeer begint deze met een aantal seconden groen beeld".

Ik ga ervan uit, dat de volgende secondes wel beeld geven. Daaruit mag ik concluderen,  dat ook al is uw videokaart aan de matige kant, toch beeld produceert.

Succes,

Rob 

Aanvulling: 05-08-2015 12:00 uur

Hebt u een Videokaart van 512 mb of 1GB DDR2? zie voor specificatie: http://www.nvidia.co.uk/object/product_geforce_210_uk.html

Ik ken het aantal MB niet maar met de hardware monitor zie ik wel dat de kaart niet veel te voorduren heeft tijdens het afspelen. Alleen een piek bij de opstart.

Martijn73 schreef op 05.08.2015 om 13:42 uur

Beste,

ik wil graag mee denken,

gr

Michael

Inderdaad, die grafische kaart lijkt me aan de zwakke kant voor het bewerken van AVCHD films. het valt me wel op dat de enige klacht die gefomuleerd werd gaat over de intro van de film en de rest vaan de film lijkt dan weer goed te gaan? dat vind ik vreemd. Er is toch per vergissing geen effect gebruikt op de eerste scene? of een groene achtergrond?

groet

Luc

Hallo Luc,

Bedankt voor het meedenken het gaat om het voorbeeld plaatje per scene en de ovregang tussen scenes waar nu steeds een zwart vlak is (voor bijknippen).

Voormalige gebruiker schreef op 05.08.2015 om 18:56 uur

Beste,

Download AIDA64 van: http://www.aida64.com/downloads/ om het geheugen van je Videokaart te zien.

Succes,

Rob

lucky_me schreef op 07.08.2015 om 06:55 uur

hallo

ik vond dergelijk probleem reeds terug in magix-info http://www.magix.info/nl/beeldinsert-wordt-groen-weergegeven.knowledge.1114657.html  Rijk raadde toen aan om de programma instellingen terug op standaard te zettten en blijkbaar lukte het toen.

ps; om te weten te komen over hoeveel geheugen je video kaart beschikt kan je ook gewoon in systeem informatie van windows kijken.

start/bureau-accesoires/systeemwerkset/systeeminformatie en dan onder "onderdelen" kies je op "beeldscherm"

groet

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 07.08.2015 om 10:18 uur

Hallo Martijn,

Ik zie dat je je naam heeft veranderd van Yawgmoth in Martijn73. Het was even zoeken om de persoonlijke berichten terug te vinden. Maar ik heb je weer gevonden. Nu kan ik weer de draad oppakken.

Bedankt voor het vertrouwen om mijn een paar privé MTS-bestanden te mailen. Zoals je kan zien, in mijn teruggestuurde mail, heb ik geen enkel problemen onndervonden met het inlezen van je bestanden. Ik heb je per mail gevraagd of je de DVD of de downloadversie hebt. Om je een goed advies te kunnen geven wacht ik op jou antwoord via mijn persoonlijk e-mail adres. Wat je wel zou kunnen doen is:

1. Ga naar:  Bestand /  instellingen / programma instellingen terugzetten op de standaardwaarde.

2. Als je de DVD versie hebt, leg deze in de DVD-lade, kies dan voor "Programma installeren" en dan voor "Herstellen"

Succes,

Rob

PS. @Lucy_me: Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

3x gewijzigd correctie taalfouten

Martijn73 schreef op 07.08.2015 om 13:37 uur

hallo

ik vond dergelijk probleem reeds terug in magix-info http://www.magix.info/nl/beeldinsert-wordt-groen-weergegeven.knowledge.1114657.html  Rijk raadde toen aan om de programma instellingen terug op standaard te zettten en blijkbaar lukte het toen.

ps; om te weten te komen over hoeveel geheugen je video kaart beschikt kan je ook gewoon in systeem informatie van windows kijken.

start/bureau-accesoires/systeemwerkset/systeeminformatie en dan onder "onderdelen" kies je op "beeldscherm"

groet

Luc

Hallo Luc en Rob,

De thread waarnaar verwezen wordt had k gevonden. Hellaas werkt dit niet. Ik heb de instal via de donwload aankoop gedaan, dus installatie herstel vnaf DVD zit er niet in. De specs van de video kaart:

Ik vrees dat dit probleem niet op te lossen valt :(

lucky_me schreef op 07.08.2015 om 14:09 uur

Martijn

Je hebt niet de dvd nodig om de herstelfunctie te bereiken. dubbelklik opnieuw op het .exe bestand dat je ook gebruikte om het programma te instaleren. Na het downloaden kom je vanzelf uit bij het venster met de herstelfunctie

Rob, vele wegen leiden naar Rome maar waarom een nieuwe weg aanleggen als er reeds een weg ligt?

groet

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 07.08.2015 om 14:12 uur

Martijn

Je hebt niet de dvd nodig om de herstelfunctie te bereiken. dubbelklik opnieuw op het .exe bestand dat je ook gebruikte om het programma te instaleren. Na het downloaden kom je vanzelf uit bij het venster met de herstelfunctie

Rob, vele wegen leiden naar Rome maar waarom een nieuwe weg aanleggen als er reeds een weg ligt?

groet

Luc

Hallo Lucky_Me,

Wat wil je bereiken met jouw antwoorden. Als je wat wilt zeggen doe het dan via een PB.

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 07.08.2015 om 14:54 uur

Hallo Martijn,

Ga naar:

1. Configuratiescherm / alle configuratiescherm-onderdelen gaat / programma's en onderdelen.

2. Een programma verwijderen of wijzigen.

3. klik op Magix Video delux 2015 premium, dan krijg ik (zie afbeelding)

Laat mij weten of het nu wel gelukt is.

Met vriendelijke groet,

Rob

Voormalige gebruiker schreef op 09.08.2015 om 19:19 uur

Hallo Martijn,

Bedankt van je mail naar mijn persoonlijk e-mail adres.

Om ander Magix gebruikers, hoe ze het groene beeld zouden kunnen oplossen, heb ik dit hier geplaatst.

Door het videodeluxe.ini, in de verborgen map, handmatig te verwijderen zou het probleem opgelost moeten zijn.

Ga naar: C:/Gebruikers/naam_gebruiker/AppData/Roaming/Magix/ Videodeluxe21_premium/Videodeluxe.ini

Na het verwijderen van Videodelux.ini, start dan VDL 2015 opnieuw op. Nu zal het videodeluxe.ini bestand weer automatisch worden aangemaakt.

Nu heb je een ander probleem, de scene draait maar ca 1 seconden. Ik heb hier geen oplossing voor. Misschien zijn er andere forumleden die dat wel hebben. Daarom heb ik je mailje aan mij hieronder geplaatst.

Succes,

Rob

Hallo Rob,
Dit lost het problem op, bedankt!
Een nieuw "probleem" dient zich echter aan .Na deze rest draait een scene ca. 1 seconden en dan stopt e.e.a. automatisch. Kan ik dit aanpassen?
Groeten, Martijn

Martijn73 schreef op 11.08.2015 om 20:31 uur

Hallo Martijn,

Bedankt van je mail naar mijn persoonlijk e-mail adres.

Om ander Magix gebruikers, hoe ze het groene beeld zouden kunnen oplossen, heb ik dit hier geplaatst.

Door het videodeluxe.ini, in de verborgen map, handmatig te verwijderen zou het probleem opgelost moeten zijn.

Ga naar: C:/Gebruikers/naam_gebruiker/AppData/Roaming/Magix/ Videodeluxe21_premium/Videodeluxe.ini

Na het verwijderen van Videodelux.ini, start dan VDL 2015 opnieuw op. Nu zal het videodeluxe.ini bestand weer automatisch worden aangemaakt.

Nu heb je een ander probleem, de scene draait maar ca 1 seconden. Ik heb hier geen oplossing voor. Misschien zijn er andere forumleden die dat wel hebben. Daarom heb ik je mailje aan mij hieronder geplaatst.

Succes,

Rob

Hallo Rob,
Dit lost het problem op, bedankt!
Een nieuw "probleem" dient zich echter aan .Na deze rest draait een scene ca. 1 seconden en dan stopt e.e.a. automatisch. Kan ik dit aanpassen?
Groeten, Martijn

Hallo,

Deze opgelost door bij de "' schone versie" dus na verwijderen .ini bestand de instellingen terug te zetten naar standaard waarden.

Bedankt!