Reacties

RiViS schreef op 01.12.2011 om 17:42 uur

Dit gaat het beste in de modus Tijdlijn. Zorg dat de muismodus "Verbind objecten op alle sporen" is ingeschakeld (het pictogram hiervoor vind je onder de Mediapool). Schuif nu met de muis de foto's, die achter je nieuwe tekstslide moeten komen, naar rechts. Sleep nu met de muis de gewenste titel vanuit de Mediapool naar de gewenste plaats op de titelbalk en vul de titel met de gewenste tekst, pas lettergrootte etc aan. Zorg tenslotte dat alles weer netjes aansluit (sleep met muis)

groet,

Rijk

josannen schreef op 01.12.2011 om 20:40 uur

 

Hartstikke dank voor de snelle reactie. Even een toelichting: Ik ben van Pro Show Gold overgestapt op Magix omdat ik geen disk kon branden. Tijdens 'rendering'' stopte mijn laptop totaal, 'total shutdown'. Nu ook met Magiz geprobeerd maar helaas hetzelfde resultaat. Lijkt dus een conflict tussen software programma's te zijn of zoiets.

Dus ik ben geheel nieuw op Magix en kan Mediapool en de modus 'verbind objecten etc.' niet vinden. Ook het hulpprogramma kent Mediapool niet.

Kan je me verder op weg helpen?

Pro Show kent ''ínsert slide'  en je voegt gewoon een nieuwe slide ergens tussen in.

 

Groet

 

Jos

en alweer alvast bedankt

RiViS schreef op 01.12.2011 om 21:20 uur

Hallo Jos,

De Mediapool is het grote vak rechts boven, waar je o.a. je input-media (foto's) kunt vinden. Kijk voor de schermindeling onder Hulp/ Inhoud/ Inleiding/ Overzicht programma desktop. In de Mediapool zijn tabbladen voor Media, Overgangen, Titel en Effecten.

Het icoon voor "Verbind objecten op alle sporen" wordt zichtbaar als je hebt overgeschakeld naar de modus Tijdlijn (onderste knop in de grijze vertikale balk links), het is het vierde icoontje gerekend vanaf rechts, het ziet er uit als een horizontale rij blokjes (de meeste zijn blauw) met een witte pijl (muiswijzer) er door.

Ik heb het nu over versie 10 van dit programma, als jij een andere versie hebt, meld het dan even.

Voor problemen met branden kun je even hier kijken: http://support2.magix.net/customer/nl/node/121 , je zult daar wel even moeten inloggen (kan als je je programma hebt geregistreerd bij Magix).

Tenslotte: bekijk ook de Inleidende Video, die staat onder Hulp/ Inleidende video..., of Ctrl + F1, voor beginners zeer de moeite waard!

groet,

Rijk

 

 

josannen schreef op 01.12.2011 om 21:26 uur

Waardeer je hulp zeer.

Ga het meteen uitprobreren en meld het resultaat.

 

Groet

 

Jos

josannen schreef op 01.12.2011 om 22:08 uur

Hi,

 

I made it!

Vind je het erg als ik je meer vragen ga stellen?

B.v. hoe je meer foto's (b.v. 5) in een slide kan voegen en deze nieuwe slide (die b.v 15 seconden duurt) de 5 fotos elk 3 sec van links boven naar rechts onder laat 'glijden''?.

Ga nu het brand probleem bekijken.

Groet

 

Jos

josannen schreef op 03.12.2011 om 21:24 uur

Nu mo, bwam na 20 min op zwart, oie show gemaakt  voor een feest van een vriendin. Ongeveer 280 foto's en een paar videos.

Ongeveer 6 met een duur tuusen 30 en 240 seconden.

 

Aantal keren geprobeer te branden, lukt niet. Computer scheidt er gewoon mee uit en op zwart en stroom eraf.

De hulp site van Magix geraadpleegd. Stap 6 geprobeerd, stap 7 geprobeerd en na 30 min zwart.

Word er hopeloos van. Nu al vele, vele uren gespendeerd om 1,24 GB op een DVD schijfje te krijgen.

En ik heb nu gee enkel idee meer wat ik moet doen.

 

Hellup!!

 

RiViS schreef op 05.12.2011 om 16:20 uur

Hallo Jos,

Heb jij ook andere brandsoftware op je PC staan? Misschien is er een conflict. Lees punt 3 van de Magix aanwijzingen over het branden even goed na. Gooi evt het hele (andere) brandprogramma er af en probeer dan weer met VdL te branden.

Heb je ook al de Magix brandroutines gedwownload?

Overigens gebruik ik bij proeven altijd RW DVD's,bespaart veel schijfjes.

groet,

Rijk

josannen schreef op 05.12.2011 om 17:57 uur

Ja, ik heb ook andere. Ik heb zoveel mogelijk rommel opgeruimd.

Bij het googelen over dit probleem kwam ik ook verschillende sites tegen die spraken van onvoldoende koeling van de computer. Ik heb een laptop op mijn bureau staan en die wordt (vooral) aan de onderkant erg heet.

Ik heb de laptop wat hoger gezet en...... jawel, ik heb schijfjes gebrand (inderdaad RW DVD's).

Resultaat van rommel weggooien of koeling??

 

 

Groet

 

Jos