Hoe moet ik een analoge videoband naar de computer overzetten?

Astralis schreef op 05.01.2009 om 14:44 uur
Ik heb Magix Video De Luxe 2008 en probeer nu al tijden om videobanden op de harde schijf van de computer te zetten, hetgeen me tot nu toe nog steeds niet gelukt is.
De computer heeft een Hauppage WinTV-HVR-1100 TV-kaart. Hierop sluit ik de scart-uitgang van de videorecorder aan, met behulp van een verloopstekker. De scartplug heeft een schakelaar, die output staat. De beeldkabel loopt naar de beeldaansluiting van de TV-kaart en de audiokabel (stereo) loopt naar de audio-aansluiting van de TV-kaart.
Ik start het computerprogramma en wat ik ook doe, ik krijg geen beeld van de videorecorder op het scherm in het programma. Het beeld blijft gewoon zwart.

Reacties

mi-bo schreef op 27.02.2009 om 16:26 uur
Beste, als U vdl2008 opstart en het eerste scherm weg klikt, ziet u links een previuw scherm met daar onder verschillende toetsen, klik de rode toets aan, dan kunt u verschillende opties aanklikken waaronder ook tv, daarna gaat er een scherm open met onderin de mogelijkheid om programmas te zoeken, als de videorecorder of analoge tv draaid, zult u via deze weg de juiste zender moeten zoeken, misschien is dit het juiste antoord, zelf hebben wij geen tv kaart op de notebook.
Het is allemaal vervelend wij zijn geen technische ondersteuning, misschien een uitkomst om naar de helpdesk van Magix een mail te sturen zij kunnen U een systeem check uit laten voeren en komt dan aan het licht waarom het niet werkt,ook zou u er over nakunnen denken om het mooie Red uw Videos pakket aan te schaffen en op deze manier ook via vdl 2008 uw beelden inladen analoog en dan bewerken en op een dvd branden, succes. mi-bo
bobbiaan schreef op 28.02.2009 om 13:37 uur
Beste Astralis,

Vermoedelijk wordt door het Magix programma de Hauppage WinTV-HVR-1100 TV-kaart niet ondersteund. Zo weet ik uit ervaring dat Pinnacle TV kaarten ook niet worden ondersteund. Via de technische ondersteuning van Magix kan je dit worden bevestigd. Het alternatief om het Magix  Vdl2008 montageprogramma toch te benutten is om er het Red uw Video bij aan te schaffen. Dit is een programma dat met een USB adapter werkt en volledig samenwerkt met Vdl 2008.

Bobbiaan
smalhout schreef op 01.03.2009 om 10:14 uur
Als je de beschikking hebt over een video camera kun je middels deze camera alle videobanden en DVD 's overzetten.

Je legt verbinding tussen de video recorder en  de videocamera (draad scart ene kant, stekker die hoort bij video camera andere kant) en via de camera link je gewoon de beelden door zoals je video opnames van de camera gewoonlijk ook overzet naar de computer. Je moet de camera wel instellen op bv. opname via aux.

In feite heb je magix niet nodig voor deze techniek
arctic schreef op 18.05.2014 om 14:15 uur

Ik werk met SWEEX  EZ  GRABBER

Dat werkt uitstekend bij mij.