Hoe maak ik opgenomen figuren wit na het gebruik van de chroma key

gvanhelmont schreef op 13.08.2016 om 23:24 uur

Programma Video Pro X

Heb opname gedaan met green screen en via chroma key de achtergrond doorschijnend gemaakt. Ik zou nu de opgenomen personen volledig wit willen inkleuren, zoals op bijgevoegd voorbeeld.

Het lukt me niet met de functies kleur en kleurcorrectie.

Dank voor de hulp !

G.Vanhelmont

Reacties

RiViS schreef op 14.08.2016 om 11:16 uur

Hallo G.,

Probeer het met het effect Helderheid/contrast. Na inschakelen verschijnt rechts het instelvenster, scroll evt omlaag om de schuif  "Helderheid" zichtbaar te maken. Trek die nu helemaal naar rechts.

Optie 2: In de grafiek (schuine witte lijn): klik ergens halverwege in de lijn, houd muisknop ingedrukt en trek lijn schuin naar linksboven tot in de hoek.

groet,

Rijk

gvanhelmont schreef op 14.08.2016 om 12:04 uur

Hallo Rijk,

dank voor je snelle respons

de eerste optie werkt vrij goed, maar de grafiek waarnaar je verwijst in je 2de optie vind ik niet

groeten,

Gerry

RiViS schreef op 14.08.2016 om 14:10 uur

Hallo Gerry,

welke versie ProX heb je? (volgnr, bv 6 of 8)?

groet,

Rijk

gvanhelmont schreef op 14.08.2016 om 14:17 uur

versie 7

gvanhelmont schreef op 14.08.2016 om 14:43 uur

Heb ondertussen gevonden dat ik een perfect resultaat bereik door de combinatie van helderheid op maximale waarde te brengen en in het scherm van Chroma Key de dremplewaarden en overgangsgedeelten lichtjes te verhogen

dank voor de hulp

groeten,

Gerry

RiViS schreef op 14.08.2016 om 17:20 uur

Graag gedaan en dank voor het plaatsen van je oplossing

groet,

Rijk

simpel schreef op 05.02.2017 om 16:21 uur

ik werk met pro x 7 maar krijg helderheid contrast niet open ik heb geen balk o te schrolen ?

simpel schreef op 12.02.2017 om 20:20 uur

bedankt maar ik krijg geen scroll te zien ?

RiViS schreef op 12.02.2017 om 22:55 uur

Hallo Simpel,

Activeer een scene op de tijdlijn met een muisklik. Kies vervolgens Effecten/ Video-effecten/ Helderheid/contrast. De scrollbalk zit nu uiterst rechts.Als je 'm niet ziet, probeer dan rechts bovenaan in de witte balk "Verkleinen" (tweede icon van rechts), of je 'm dan wel ziet op het verkleinde venster.

groet,

Rijk

PS: svp niet zo veel citaten onder elkaar plaatsen. Ik zal enkele weghalen.

simpel schreef op 13.02.2017 om 15:21 uur

danku maar er komt nog steeds niets te voorschijn geen lijnen en geen schrolbalk ? gr dejong

RiViS schreef op 13.02.2017 om 15:49 uur

Heb je misschien de downloadversie van proX? Zo ja, heb je het programma compleet gemaakt via Hulp/ Extra inhoud installeren?

groet,

Rijk

simpel schreef op 13.02.2017 om 17:05 uur

er is wat fout met mij pro x7 maar ik vind niet wat

bij magix hulp krijg ik het zelfde te horen als hier maar niets helpt ?

toch bedankt gr dejong

RiViS schreef op 13.02.2017 om 17:51 uur

Geef aub antwoord op de vraag: Heb je de downloadversie (en aanvullende progr. onderdelen geïnstalleerd) of heb je het progr op dvd?

groet,

Rijk

simpel schreef op 14.02.2017 om 12:03 uur

sorry ik heb de douwloadversie en aanvulende progr onderdelen en update geinstaleerd ikheb ook al op windouws 8;1 en nu 10 probeerdt op geen van beide werk het ????? gr ps mijn naam is jules

ik werk al 6 jaar met magix maar dit snap ik niet en van magix support hoor i ook niet veel

RiViS schreef op 14.02.2017 om 16:05 uur

Hallo Jules,

Op je linker screenshot zie ik dat er niets op de tijdlijn staat. Dan komt er ook niets bij het effect Helderheid/contrast. Je moet eerst een film- of foto-fragment op de tijdlijn selecteren (muisklik) en dan krijg je het plaatje van je rechter screenshot te zien, compleet met scroll balk. Dit wetende: wat is dan nog het probleem???

groet,

Rijk

simpel schreef op 14.02.2017 om 16:46 uur

hallo Rijk dat is nu mijn probleem met of zonder film er beweegt niets ik krijg het rechter beeld niet op mijn werkblad ? nog raadt alvast bedankt voor je antwoord mvg jules

RiViS schreef op 14.02.2017 om 17:14 uur

Dan gaan we naar de paardenmiddelen grijpen: Probeer:

1) Bestand/ Instellingen/ Programma-instellingen terugzetten naar standaard waarden.

Als dat niet helpt gaan we wat grover te werk:

2) De-installeer het programma volledig via windows Start/ Systeem / Apps en onderdelen/ en daar bij proX kliken op Verwijderen. Installeer het programma daarna opnieuw. Je kunt het opnieuw downloaden nadat je je bij Magix.com hebt aangemeld via het poppetje rechtsboven en dan naar Mijn Producten.

groet,

Rijk

simpel schreef op 14.02.2017 om 18:15 uur

hallo Rijk wat je nu voorsteld heb ik al 1maal in 81 en tweemaal wind 10gedaan zonder rezultaat

zodoende ben ik opzoek gegaan naar hulp sorry maar ik weet het echt niet meer en ik denk dat de fout in het versturen met de mail zit maar ik ga noch eens alles wissen en nieuw instaleren ik laat nog wat weten

mvg jules

RiViS schreef op 14.02.2017 om 18:47 uur

Jules, met welk(e) programma('s) (+versie) heb je de twee screenshots van 12:03 uur gemaakt, geef dit svp voor beide shots.

groet,

Rijk

simpel schreef op 14.02.2017 om 19:52 uur

ik heb alles met pro x 7 gemaakt

heb nu alles gewist en opnieuw instaleerd geen rezultaat niet met en niet zonder update zie bijlage op wind 10

simpel schreef op 14.02.2017 om 20:08 uur

het rechter beeld heb ik van magix support ontvangen zo moest ik schrollen maar dat komt maar niet

RiViS schreef op 14.02.2017 om 21:23 uur

Hallo Jules, Dat maakt de zaak een stuk duidelijker. Het was fijn geweest als je die informatie meteen had gegeven. Het beeld van 20:08 uur (van Magix) is uit pro X8, dat van jou uit pro X7. De bovenste grafiek met de schuine lijn is in pro X7 niet beschikbaar. Dat betekent dat de door mij genoemde optie 2 (zie bijdrage van 14-08-2016) voor jou niet toepasbaar is. Maar je kunt natuurlijk naar hartenlust schuiven met de helderheid en contrast regelaars. (Optie 2 noemde ik op 14-08 omdat ik uit ging van proX8 en toen nog niet wist om welke versie het ging, ik neem dan de nieuwste).

Onze conclusie moet zijn: je effect Helderheid/Contrast werkt goed, zoals blijkt uit je screenshot van 19:52 uur.

Ik beschouw de vraag nu als beantwoord. Met dank aan Rob voor het wijzen op de 2 versies.

groet,

Rijk

simpel schreef op 14.02.2017 om 21:47 uur

dank u maar ? waarom krijg ik dan inde inleiding van pro x 7 dat als voorbeeld ? gr jules

RiViS schreef op 14.02.2017 om 21:57 uur

Die vraag kunnen we hier niet beantwoorden. Op dit forum krijg je antwoorden van mede-gebruikers. Die hebben geen enkel inzicht in de vragen die aan Magix Support gesteld worden. Het zou ook te gemakkelijk zijn om nu vanaf hier te stellen dat Magix een fout voorbeeld heeft gegeven, daarvoor zou ik ook moeten weten hoe je de vraag precies bij Magix gesteld hebt en welke info je daarbij hebt gegeven. Ik stel echter voor het hierbij te laten. Als je nochtans de behoefte hebt om er verder op in te gaan zul je je weer tot Magix Support moeten wenden.

groet,

Rijk