Hoe kun je een 3D filmpje zo verwerken dat hij afgespeeld kan worden op een Blu Ray 3D speler in 3D?

MountainDew schreef op 27.01.2012 om 22:01 uur

Hallo allemaal,

Hoe kun je een 3D filmpje zo verwerken dat hij afgespeeld kan worden op een Blu Ray 3D speler in 3D?
Rechtsreeks vanaf mijn camera met HDMI kabel naar de TV is geen probleem.
Maar vanaf een DVD lukt het niet. Het originele bestand wordt niet herkend. Nu heb ik met exporteren mijn bestand in een ander formaat opgeslagen; als links - rechts en op de TV gekozen onder het kopje 3D voor links- rechts, maar het wordt geen 3D beeld. Wanneer ik mijn 3D mpo fotobestanden opsla als stereo jpeg paar, links rechts, heb ik wel 3D beeld op mijn TV,maar met film lukt het dus niet. En nu kan ik mijn cameraschijfje niet leeg maken.......Alle tips zijn welkom, bedankt vast !

Reacties

mi-bo schreef op 29.01.2012 om 16:40 uur

Stuur een mail naar en zij kunnen U verder helpen

succes.

MountainDew schreef op 29.01.2012 om 20:40 uur

Bedankt, dat zal ik doen !

Orphean schreef op 15.05.2012 om 14:52 uur

ik heb precies hetzelfde probleem en kan de helpdesk wel een mailtje sturen maar daar zijn wij hier op het forum niet mee geholpen.

Side-by-Side 3D is een mogelijkheid maar is niet wat ik wil... frame packed is wat niet kan (3D zonder verlies van de orginele opgenomen kwaliteit). Zelf film ik full HD 3D (met een Sony TD20VE) en zie ik graag de orginele kwaliteit behouden na het bewerken.

Een optie om in MAGIX een 2D+3D Bluray schijf te branden zou welkom zijn! Mocht dat al een mogelijkheid zijn dan graag uitleg want ik kan het niet vinden (Video deluxe MX Plus Speciale Editie).

Vooralsnog id de enige mogelijkheid om de orginele 3D video's om te zetten naar een veel lagere kwaliteit en minimaal de helft van de resolutie. Je zou bijna denken waarom ik die camera heb gekocht want ik kan nagenoeg niets zonder kwaliteit te verliezen.

Oh ja, een AVCHD schijf branden is een optie (met de Sony Software) maar dan heb ik niks aan MAGIX en dien ik ook nog eens een Sony BD-Speler te kopen want dat is het enige apparaat waarop Frame Packed AVCHD werkt.