Hoe krijg ik mijn dvd niet schokkend?

TimoD schreef op 14.05.2011 om 00:25 uur

Ik filmpjes gemaakt met een Sony HD Cam. De filmpjes staan nu als .m2ts op mijn harde schijf.

 

De bestanden worden goed afgespeeld.

 

Deze bestanden heb ik gebrand met Magix Video Deluxe 17 Premium.

Ik heb ze gebrand als een gewone dvd (dus geen AVCHD of Blu-Ray).

Dit betekent dat Magix de bestanden eerst heeft geconverteerd en daarna heeft gebrand.

 

Als ik de dvd afspeel op zowel de lcd tv als de computer zijn de beelden schokkerig, vooral bij bewegingen.

Ik las dat het misschien iets had te maken met wrong field order of interlace.

 

Hoe krijg ik de dvd niet meer schokkend?

 

Alvast bedankt!

Timo

Reacties

mi-bo schreef op 14.05.2011 om 08:39 uur

Beste,
Als U avchd-hdd gaat bewerken, en daarna op een gewone dvd 720:576 branden, waarom niet eerst omzetten naar mpeg2.
dan heeft u wel de tijdpassering naar 720:576 op de tijdlijn i.p.v. er na.
En vergeet niet dat U bij hoogwaardig filmen er rekening mee moet houden dat elke te snelle beweging in digitale blokjes wordt om gezet en dat toont schokkerige beelden na branden.
succes.
 

Tjan schreef op 06.08.2011 om 11:26 uur

Ik heb hetzelfde probleem en heb al van alles geprobeerd. Het is een lang concert en alles gaat goed maar na 1 1/2 uur flikkeren de twee bestanden van elk een half uur erna. Tevergeefs Batchconversie naar andere formaten zoals Mperg2 / WMF / Mpeg4 geprobeerd. Ook treedt er daar vertraging op, niet in het programma zelf maar na branden van DVD of Blu-ray. Vreemd genoeg is de rest wel goed. Op deze twee bestanden geprobeerd "Interpolatie voor interlacemateriaal" aan te vinken maar helpt ook niet.

Bij het branden anti interlacefilter ingeschakeld wat deels in de horizontale een lichte verbetering gaf naar mij leek. wel zijn de lijnen bij bewegingen in het horizontale waar te nemen.

Maar vooral de trillerige echo in het beeld bij beweging of (zelfs langzame) panning is irritant en niet acceptabel.

Het probleem is naar ik via internet vernam wel bekend maar het schijnt dat er toch niet echt een antwoord op te vinden is nu converteren naar Mpeg2 formaat ook hetzelfde probleem nalaat.

Weet iemand inderdaad een antwoord op dit vraagstuk? Immers, je koopt het programma omdat het naar verluid AVCHD materiaal verwerken kan..

 

Mvg Tjan