Hoe krijg ik de tekstballonnetjes met functie-uitleg terug?

Sjon schreef op 26.08.2016 om 14:07 uur

Als ik in de taakbalken, of waar dan ook, met de muis op een symbool ga staan verschijnt er een tekstballonnetje dat de functie van dat symbool weer geeft. Erg handig natuurlijk. Maar nu blijven die verduidelijkingen achterwege. Ik wil ze graag terug. Hoe moet dat? 

Reacties

RiViS schreef op 26.08.2016 om 16:16 uur

Hallo Sjon,

Ga naar Programma-instellingen (sneltoets Y), tab Systeem, daar linksboven onder Programma-interface op de brede knop "Aanwijzingen dialogen reactiveren" klikken.

groet,

Rijk

Sjon schreef op 27.08.2016 om 14:13 uur

Hallo Rijk,

Ik heb gedaan zoals je adviseerde en daarna op OK gedrukt. Echter, ik heb niet de gewenste tekstballonnetjes gekregen bij de symbolen. Ook na de restart van de pc kreeg ik niet het gewenste resultaat. Heb jij enig idee hoe dit kan?

Groet,

Sjon

RiViS schreef op 27.08.2016 om 17:54 uur

Jammer, Sjon, nu kun je nog dit proberen:

Bestand/ Instellingen/ Programma-instellingen terugzetten naar standaard waarden.

Het programma wordt dan opnieuw opgestart, even een project laden en dan zou het weer moeten werken.

groet,

Rijkj

Sjon schreef op 27.08.2016 om 23:05 uur

Ik ben nu nog verder van huis. Niet door jouw advies hoor. Maar op dit moment zijn de bovenste taakbalken door onbekende oorzaak verdwenen. Ik kan het programma dus ook niet normaal meer afsluiten. Het beeld ziet er ook niet meer gaaf uit.  Er volgt een waarschuwing van doorgaan of afsluiten. Wat moet ik doen. Het programma opnieuw installeren? 

RiViS schreef op 27.08.2016 om 23:17 uur

Venster/ Reset vensterordening (of sneltoets F9) doet in zo'n geval vaak wonderen...

groet,

Rijk

Sjon schreef op 28.08.2016 om 10:53 uur

F9 bracht uitkomst. Zeer bedankt Rijk! Ik heb het programma weer terug. Een nieuw probleem doet zich voor maar dat plaats ik in een andere rubriek.