Hoe krijg ik audio op 0 MB tijdens het uploaden?

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 06:57 uur

Ik heb filmpje en het is 199 MB groot, het grootste probleem is dat het audio 152 MB groot is!
Het zou fijn zijn als ik het videobestand in het 47 MB kan blijven behouden en dat met uploaden sneller is.

Dus 142 MB Audio + 47 MB Video = 199 MB!

ik maak gebruik van Magix video deluxe premium 2016.

Ik heb het audio proberen verwijderen en dat is ook gelukt,
maar als ik ga exporteren dan zie ik dat het groeit tot 152 MB aan audio!
Terwijl ik het audio verwijderd heb. Hoe krijg ik het voor elkaar om tijdens exporteren het Audio naar 0 MB krijgen.

Waarom? Wij hebben nog steeds telefoonlijn aan internetverbinding! Dus uploaden met 199 MB is heel lang!
Dus die met 47 MB is heel prettig.

Wie kan mij helpen om tijdens het exporteren die audio op 0 (Nul) MB krijgen?
Ik heb voorbeeld foto , dan kan je meteen zien wat ik bedoel met audio.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2017 om 09:10 uur

Hallo Wouter,

Wat is de duur in minuten van je project op de tijdlijn van VDL 2016?

Groet,

Rob

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 09:25 uur

08:06:19

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2017 om 09:37 uur

Hallo Wouter,

Heb je de Mainconcepten al geïnstalleerd?

Druk op "Y" en ga naar het tablad import / export en zet deze op Mainconcept.

Zelf exporteer ik mijn video's door op de Pijl rechtsboven te klikken en vervolgens op "als videobestand uitvoeren"

Groet,

Rob

PS. dit heeft alleen effect als je een INTEL processor heeft.

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 09:58 uur

Dank je voor het reactie! Ik heb alle twee op Mainconcept gedaan en het programma opnieuw gestart.

Maar het audio blijft groeien met MB en dat is niet de bedoeling. Het bedoeling is dat audio weg moet en op 0 mb blijft.

Heb je enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

En ja ik heb Intel, I5 laatste versie! :)

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2017 om 10:23 uur

Als ik het goed begrijp, wil jij een project zonder audio exporteren? Je kan dit op twee manieren doen:

1. druk op "Y" en kies tabblad Video / audio en haal het vinkje weg bij "Video met geluid importeren".
  2. klik op het filmfragment met geluid en klik op de rechtermuisknop en kies audiofuncties / audio object verwijderen.

Succes,

Rob

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 10:28 uur

Ja ik heb deze ook geprobeerd, maar tijdens het exporteren zie ik toch aantal MB-Geheugen groeien bij Audio! Ik wil natuurlijk hem op nul MB-Geheugen.

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 10:31 uur

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2017 om 10:33 uur

ik zie niets groeien...

Hoe exporteer jij?

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 10:45 uur

sorry mijn foutje, ik exporteer inderdaad als ik naar MPEG4 dan zie ik ook niets groeien, maar als ik exporteer WMV voor webversie dan zie ik wel dat audio MB-Geheugen groeit, hoe kan dat?

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2017 om 10:55 uur

Hallo Wouter,

Ik heb een test gedaan met een project zonder geluid. Deze heb ik geëxporteerd als Mp3 of Wav bestand. Nu wordt er wel audio geëxporteerd, die bij het afspelen geen geluid geeft. Ik denk nu, dat er altijd een audiobestand wordt aangemaakt. Waarom, daar moet ik het antwoord op schuldig blijven.

Groet,

Rob

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 10:58 uur

Jammer want mijn video is 22 MB perfect, maar audio is 100 MB !!! Samen 122 mb en dan moet ik heel lang wachten met uploaden voor bijvoorbeeld op youtube door die 100 mb extra.

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 10:58 uur

Maar thanks voor alle moeite!

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 11:13 uur

Is het zinvol om het aan magix te vragen of ze hier wat aan kunnen doen?

Want ik woon op platteland en nog steeds met telefoonlijn dus het zou heel mooi zijn als wij de audio helemaal kan uitschakelen zodat geen geheugen vreet! Dan kan ik gerust uploaden zonder dat ik heel lang moet wachten.

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2017 om 11:22 uur

Hallo Wouter,

Wat bedoel je met: "Wij hebben nog steeds telefoonlijn aan internetverbinding"? Mijn modem (Experia Box) gaat ook nog gewoon via de telefoonlijn van KPN. Maar de upload en download snelheid is dan van belang. Je kan je snelheid opvragen door te gaan naar: http://www.speedtest.net/nl/

Mijn snelheid is:

1. Downloaden - 51,6 Mbps
  2. Uploaden - 27,0 Mbps
  3. Ping - 11ms

Groet,

Rob

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 12:09 uur

WouterN34 schreef op 11.03.2017 om 12:09 uur

Ik bedoel natuurlijk dat onze internet via telefoonlijn gaat en dat heel langzaam gaat en niet sneller kan. En wij wachten op Glasvezelkabel.

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2017 om 12:57 uur

Ik heb ook nog geen glasvezelkabel. Ik heb even gekeken bij https://bestellen.kpn.com/pakket/basis/internet/?vassen=vast_bellen  en kon niet echt zien of het wel of geen glasvezelkabel is.

RiViS schreef op 11.03.2017 om 13:22 uur

Even ter verduidelijking: Je kunt het je in de randstad misschien niet zo goed voorstellen, maar er zijn in ons land gebieden waar relatief veel mensen een armzalig telefoonlijntje moeten delen. Dan krijg je dus de "snel"heid die Wouter laat zien. Glasvezel biedt dan uitkomst en wordt dan ook op steeds meer plaatsen op het platteland verwezenlijkt.

Wat ik me verder afvraag: Het audio bestand is in het algemeen klein t.o.v. het video deel. Als het al zou lukken om het stuk audio geheel weg te laten, dan is de winst relatief toch maar betrekkelijk. Ik vermoed verder dat, ook al laat je bij de export de audio weg, er toch een "audio-tak" in het bestand komt (maar dan zonder inhoud) omdat dit nu eenmaal in het mpeg4 systeem zit.

Ik hoop voor Wouter dat de glasvezel niet te lang weg blijft....

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 11.03.2017 om 13:29 uur

Hallo Rijk,

Ik ben het helemaal met je eens. Ook wat betreft het audio gedeelte.

Groet,

Rob