Hoe kan je een video opslaan met transparante achtergrond?

LarsvdG schreef op 13.02.2019 om 21:39 uur

Hallo, ik zou graag willen weten hoe ik een video die ik heb gemaakt kan opslaan waarbij de achtergrond transparant is.

Ik gebruik het programma Video Deluxe Premium (versie 18.0.2.235). Ik kan de video als mp4 opslaan en met chroma key de achtergrond transparant maken in de video waarvoor ik het wil gebruiken. Alleen het probleem is dat ik dan de zwarte randen van de letters niet meer zie. Alle overige objecten zijn wit zoals te zien is op de afbeelding. Het zwarte zou in dit geval transparant moeten zijn, behalve de zwarte randen van de letters.
.

Reacties

Liwy schreef op 15.02.2019 om 11:45 uur

Beste LarsvdG is het dit wat je bedoelt?

Of begrijp ik de vraag niet goed?

Groeten

Willy

LarsvdG schreef op 15.02.2019 om 12:11 uur

Hallo Willy,
De tekst klopt inderdaad zoals in jouw voorbeeld (dus met zwarte randen).
Ter verduidelijking hieronder een video van wat ik wil, het gaat om een videobestand dat in andere projecten toegevoegd kan worden als een soort watermerk. Het enige wat dus nog niet lukt is de zwarte randen om de letters.

Bol schreef op 15.02.2019 om 15:38 uur

Hallo Lars,

Bedankt voor het vertrouwen dat je in mij stelt. Ik heb je project ontvangen en op de tijdlijn van VDL gezet met dit resultaat.

Is dit wat je wilt hebben. Als dat zo is, dan zal ik beschrijven hoe ik het gedaan heb.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.02.2019, 15:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

LarsvdG schreef op 15.02.2019 om 15:41 uur

Hallo Rob,

Bedankt! Dit is inderdaad wat ik bedoel, ik hoor graag de uitleg hierbij.

Bol schreef op 15.02.2019 om 16:41 uur

Hallo Lars,

Doe het volgende:

1. zet intro project op de tijdlijn VDL
  2. Selecteer alles met Ctlr+A en sleep deze naar spoor 2 of 3
  3. zet de gewenste clip op spoor 1
  4. zet afspeelmarker op de tekst "LYMusics" en activeer deze. (geel)
  5. ga naar effecten / Titelbewerking
  6. Deactiveer: Rand en Schaduw (zie afbeelding)
  7. Activeer Rand en zet deze bv. op 8.0 (zie afbeelding)
  8. zet de afspeel marker op "MUSIC WITH LYRICS" en activeer deze (geel) en herhaal de stappen 5 t/m 8
  9. Let op! Ik moest bij rand breedte de Rand Breedte 8.0 op nieuw intypen.

Heel veel succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

LarsvdG schreef op 15.02.2019 om 16:54 uur

Het is gelukt! Bedankt voor de hulp en alle moeite!

Bol schreef op 15.02.2019 om 17:00 uur

Hallo Lars,

Het doet mij deugt om te lezen, dat jouw probleem hiermee is opgelost.

Heel veel succes met het samenstellen van projecten.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-