Hoe kan ik takes maken van een vaste tijd?

thvdwijk schreef op 18.01.2012 om 22:59 uur

Hallo,

Heb opname gemaakt op de harde schijf.

Als ik nu in het programma Video deluxe mx de opname oproep krijg ik  1scene van bijv 5 min. op het scherm en breng die naar de tijdlijn.  

Om deze te kunnen bewerken wil ik graag takes maken van bijv 30 sec. om het filmpje beter te kunnen bewerken.

Kan dat wel doen via scene detectie maar dan zijn de afzondelijke scenes alle van vershillen de tijden agv de opnames met de DV camera.Ook direkt in de opname van de DV  camera kan je wel een instructie  meegeven dat de detectie van scenes  automatisch wordt gedaan en wordt opgeslagen op de PC.

Echter ik zoek een oplossing voor takes van een vaste door mij in te stellen.

Met mijn oude programma van Pinacle kan dat nl. wel

Wie heeft tips voor mij?

gr Thijs

Reacties

RiViS schreef op 19.01.2012 om 09:49 uur

Hallo Thijs,

Dat is wel een erg ongebruikelijke werkwijze. Op die manier knip je geheid  in opgenomen scenes, zodat de delen er van in 2 verschillende takes terecht komen, dat lijkt me niet handig voor de montage. Ik denk dat dit ook de reden is dat de door jou gewenste optie niet in VdL zit.

Maar ok, als je dit persé wilt, zul je het met de hand moeten doen. Met een film van 5 minuten en stukken van 30 sec is dat best te doen, je zet de afspeelmarker telkens 30 sec verder en drukt op toets T (=knippen). Aan het eind kun je alle stukken tegelijk selecteren met Ctrl A en na rechtsklikken op een take kies je dan voor: objecten als takes opslaan.

groet,

Rijk

 

thvdwijk schreef op 19.01.2012 om 11:11 uur

Hallo Rijk,

Dank voor deze tip.Zal er mee aan de slag.Denk dat ik hier wel wat mee kan.Handig in VDL is wel dat  via scenedetectie de takes zodanig gamaakt worden dat je meestal een overgang wilt maken op de plek waar de takes in elkaar overgaan. Maar ik heb dikwijls opname scenes van enkele minuten en dan duurt het zoeken tbv bewerken wat langer.Je hoort nog van me ,wat ik er van vind

gr Thijs

 

thvdwijk schreef op 25.01.2012 om 10:55 uur

Hallo Rijk

Heb eea geprobeerd en kan hier goed mee werken.

Overigens heb ik van iemand ook nog een andere suggestie gekregen nl  automatisch hoofdstukmarkers aanbrengen

Nogmaals bedankt voor je tip

groet

Thijs