Hoe kan ik in een menu instellen dat een film naar het menu teruggaat aan het eind van een hoofdstuk?

Runner schreef op 17.03.2013 om 14:07 uur

Bij het maken van een vakantiefilm maak ik ook vaak een slideshow met foto's. Nu wil ik i het menu zo maken dat je of de foto's gaat zien of de film, maar niet de film en gelijk erachteraan de foto's. Ik weet niet hoe ik dit kan instellen help.......

Ik gebruik Magix video deluxe MX plus

Reacties

emilelucienne schreef op 17.03.2013 om 19:28 uur

Zeer eenvoudig. Bv een dia-project en een video-project branden op een DVD. Plaats aan het begin van elke project een hoofdstukmaker (zie bewerken - marker).

Ga vervolgens naar branden en kies een sjabloon bv "individueel-algemeen".

Dan ga je in het sjabloon TWEE projecten vinden die je kan af spelen naar keuze.
Andere sjablonen bieden ook deze mogelijkheid. Uitprobneren maar.

Succes

Runner schreef op 18.03.2013 om 10:20 uur

Bedankt voor de reactie,

Maar dit heb ik al gedaan, echter als ik dan de film afspeel krijg ik daarna gelijk het foto-project te zien. Terwijl ik wil dat na het vertonen van de film het startmenu weer te zien is, zodat ik zelf kan kiezen of ik het foto-project ook wil zien.

Ik heb een tijd met pinnacle gewerkt en daarmee kon ik een eindmarker plaatsen zodat de film terugsprong. Dit wil ik met Magix ook graag......

RiViS schreef op 18.03.2013 om 11:51 uur

In het scherm Branden, klik op de tab Bewerken (links boven), je ziet nu de 2 menu entries van je films. Dubbelklik op één er van, kies de gewenste actie onder "Actie aan filmeinde", in dit geval moet je dus aanvinken: Spring naar filmmenu  Weergave stoppen *). Doe het zelfde bij de andere film(s).

groet,

Rijk

*) correctie, zie ook mijn bijdrage van 19-03.

Hageman schreef op 18.03.2013 om 12:14 uur

Zelf gebruiker van Video de Luxe 16 Pr.
Nadat je het ene project geopend heb (bijv.de film) open je in dat project een 2e project (nieuwe film / (Cntr+Alt+N).  Die gebruik je dan voor je foto's. Dit project krijgt dan automatisch dezelfde naam als project 1 met toevoeging -01, die je vervolgens kunt hernoemen (film hernoemen) (e.e.a. via storyboard, en het "filmspoelsymbool" en een dropdown keuze menu).

Als je dan gaat branden kun je zowel de film als de foto's benoemen in je titelgenerator waarna je keurig de mogelijkheid krijgt om of de film te starten (al dan niet een hoofdstuk uit je film) of de foto's. N ahet spelen van je film kom je terug in het hoofdmenu en kies je voor foto's.

Succes!

RiViS schreef op 19.03.2013 om 19:28 uur

Als aanvulling/correctie op mijn antwoord van 18-03: Het blijkt dat je moet aanvinken: " Weergave stoppen", om terug te gaan naar het filmmenu, de andere optie werkt blijkbaar niet. Dit is kennelijk een fout in het programma, Magix wordt hiervan op de hoogte gesteld en ws zal dit tzt wel worden gecorrigeerd.

groet,

Rijk