Hoe kan ik het TV logo in een opgenomen film in Magix verwijderen

FHSAVPROD schreef op 13.08.2017 om 12:59 uur

Is het mogelijk om de TV logo ( meestal in linker of rechter bovenhoek) in een van TV opgenomen Film o.i.d. in Magix VideoDeLuxe te verwijderen. Er is software die beweren dat het daar mee kan. Mijn vraag is of het ook in Magix Video DeLuxe MX premium kan. Bij voorbaat dank voor uw antwoord(en).

Reacties

Kees-Haremaker schreef op 13.08.2017 om 13:17 uur

Hallo NN, (ik zie geen naam) ik heb wat voor je gevonden alleen weet ik niet of dat programma nog bestaat.

kijk op deze link http://www.republika.pl/vander74/virtualdub/logoaway_v401.zip
Dit zou je moeten bewerken voordat je het resultaat in VDL in een project gaat gebruiken

Virtualdub is een software programma zie deze link https://www.iskysoft.com/video-editing/virtualdub-for-windows-10.html

Ik heb het zelf niet maar wellicht is dit wat je zoekt.

Een engelse tekst vertaald
 VirtualDub voor Windows 10 is vrij een tijdje terug vrijgegeven en wie heeft het gebruikt weet precies wat te verwachten van het. Voor degenen die niet weten, VirtualDub is een video processing/capture-hulpprogramma gratis voor zowel 32 als 64 bit Windows-gebaseerde platforms die gewoonlijk beschikbaar is. Terwijl het heeft sommige grote functionaliteit, ontbreekt het zeker de meer geavanceerde bewerkingsmogelijkheden van soortgelijke software daar. Echter, VirtualDub is sterk gebruikt voor snelle lineaire bewerkingen over de video en dat is waarom het zo populair is onder vele gebruikers wereldwijd is.

Dit heb ik gevonden in een ander forum http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/topics/30099/1

daar zie je een discussie over dit onderwerp.

Mvg Kees

FHSAVPROD schreef op 13.08.2017 om 13:25 uur

Dank Kees ik zal het bekijken. Excuus dat ik geen naam bij mijn bericht heb gedaan. Mijn naam is Freek

Kees-Haremaker schreef op 13.08.2017 om 13:40 uur

Hoi Freek ik dacht al de F aan het begin zou Frans of Freek kunnen zijn.
Toen ik nog werkte met een ander videobewerkings programma, had ik in mijn vorige PC dit programma wel, er was daar wel de mogelijkheid om logo's te verwijderen maar ik heb dat niet eerder toegepast.
Over rechten, ik ben medewerker/vrijwilliger bij een lokale omroep en opnamen die ik klaar maak voor ons TV kanaal daar zet ik altijd een logo links boven in beeld.
Ook heb ik reeds problemen gehad met TV opnamen van een dansfestival die we opnamen, in ons dorp, waarin door onze eigen cameramensen een dans opgenomen was waar muziek bij gebruikt werd uit geluidsapparatuur met een door de dansgroep van internet gedownloade muziektrack.
Door de uiteindelijk gemaakte TV uitzending die we ook op het Youtubekanaal van onze omroep had geupload deze geweigerd werd i.v.m. die muziektrack. De rechthebbende claimde dat via een buitenlandse organisatie, zoals bij ons BUMA/STEMRA.
Dus rechten zijn dus belangrijk.

Mvg Kees
P.S. een stukje film die ik maakte op het moment van de avatar, daar zie je mij filmen bij het beroemde bruggetje van Barthlehiem tijdens de laatste 11 stedentocht kan je hier zien

FHSAVPROD schreef op 14.08.2017 om 19:14 uur

Hoi Kees,

Ja over rechten weet ik alles van. Het ik ervaring mee en daarom ben ik hier nu erg voozichtig mee. Mijn vraag had betrekking op een opgenomen film, met de logo in de linker bovenhoek en de nodige reclame, die ik voor huiselijk gebruik wilde houden. Dus zonder reclame en zonder de de irritante logo in de bovenhoek. Mijn vraag was dan ook of dit in/met Magix VideoDeLuxe kon verwijderen. De reclame is geen probleem, dus gaat het om de logo. Ik ben een beetje huiverig voor de zgn., free te downloaden software. Vaak krijg je er ongevraagd allerlei rommel bij. Feitelijk hou ik mij bezig met het digitaliseren van 8 mm film, super 8, 16 mm en nagenoeg alle systemen Video en dia's. Ik gebruik hiervoor Kunee Transfer machines voor. In het verleden veel uitvaarten gedocumenteerd. De laatste tijd is het op dat gebied enigszins rustig geworden. In elk geval bedankt voor je antwoord. IK zal me er nog eensa in verdiepen. Mogelijk kan het met wat kunst en vliegwerk ook met de Software van Magix. m.vr.gr. Freek

Kees-Haremaker schreef op 14.08.2017 om 23:43 uur

Hoi Freek, bedankt voor je reactie, ik lees in je reactie iets over 16mm, ik heb nog een film op 16mm waar ik zelf als jongetje (2 á 3 jaar) opsta in de oorlog door mijn vader opgenomen (ik stam uit 1939) die ik nog wil digitaliseren, je zou mij daarmee kunnen helpen mijn vooroorlogse Paillard doet het niet meer dus.

Mvg Kees

tranceparty schreef op 16.08.2017 om 05:03 uur

Logoaway bestaat nog steeds, maar is 32 bit. Het is ook een te laden plug-in bij Video de Luxe (plus) 2014, maar kan niet in bijv. de versie van 2016 (64 bit) geladen worden. Een 64-bit versie zou wel fijn zijn, is die 32-bit versie om te bouwen?

Mvg Hans