Hoe kan ik het geluidsniveau van verschillende objecten in video deluxe 16 in 1x op het zelfde niveau krijgen?

youtu schreef op 23.09.2013 om 06:51 uur

Hoe kan ik het geluidsniveau van verschillende objecten in Video deluxe 16 in 1x op het zelfde niveau krijgen? Via audio effecten kan ik wel decibels terugbrengen binnen een object, dm het verslepen van de geluidslijn. Maar hoe stem ik alle objecten onderling op elkaar af, zodat ik naderhand niet steeds aan de volumeknop hoef te zitten, om het geluid per nummer hard of zacht te krijgen? Dit wordt wel aangegeven voor Magix Audio Lab, zo vind ik op internet, maar in de inhoudsopgave van deluxe kan ik dit niet vinden. Overigens is mij ook niet duidelijk wat bij geluidseffecten  0, -3, +3 db etc betekent: + of - t.o.v. wat? Als ik ergens 3 decibel wi aftrekken, moet ik toch weten hoe hard of zacht het uitgangsgeluid is?  Maar misschien heb ik deze functie hierbij niet nodig?

Reacties

emilelucienne schreef op 23.09.2013 om 09:02 uur

Ik meen mij te herinneren dat het voor jouw versie  vrij eenvoudig is. Wens je dat ALLE objecten hetzelfde volume hebben duid dan eerste de clips aan met de linker muisklik (ze worden dan geel) en klik dan met de rechter zijde van de muis. Dan gaat er een tabblad open en kies  NORMALISEREN. Resultaat: alle aangeduide clips worden qua geluid afgespeeld op het zelfde niveau. Dit is nochtans niet mogelijk voor de klank van de opgenomen clips . Het gaat dus slechts voor de toegevoegde muziek/geluid.
Succes

youtu schreef op 23.09.2013 om 20:13 uur

Hartelijk dank, Ik ga het woensdag uitproberen.