Hoe kan ik Catooh downloads met extra sounds, overgangen etc. installeren in videodeluxe plus 2013

geaaart schreef op 05.10.2012 om 20:31 uur

Weet iemand hoe ik een catooh download geinstalleerd kan krijgen in Magix videodeluxe plus 2013?

Heb bij het programma een Catooh download van extras kado gekregen en gedownload.

Het bestand The Bonus Pack.zip komt keurig in de map Magix downloads te staan.

Als ik dan in de mediapool naar die map ga zou je een mogelijkheid moeten hebben om deze extras te installeren zodat je ze ook kan gebruiken.

Heb al in de link http://catoohnews.magix.net/blog/int/archives/tutorial-installation-and-usage-of-catooh-media/#more-43 rondgekeken maar bij mij werkt dit gewoon niet want dubbelklikken op het zip bestand doet niets en als ik de boel uitpak krijg ik wel alle bestanden te zien uit dat zip bestand maar hoe krijg ik die nou geinstalleerd in Magix videodeluxe ?....

Erg ingewikkeld terwijl het wel "simpel" beschreven is in bovenstaande catooh link maar dus niet werkt....

Wat zie ik nou evt. over het hoofd ?

Alvast bedankt voor de hulp 

Reacties

Rohe schreef op 06.10.2012 om 16:22 uur

Wat zijn de bestanden?
*. mtp, *. jpg of *. wmv ...

geaaart schreef op 06.10.2012 om 16:47 uur

Hallo rph1,

De songs en sounds zijn ogg extensies en de video wmv.

Alvast dank .

Rohe schreef op 06.10.2012 om 16:57 uur

Hallo rph1,

De songs en sounds zijn ogg extensies en de video wmv.

Alvast dank .

Zet een map "Mijn documenten" en zet ze daar. Indien nodig, in de "media pool" te leggen.

Mijn Nederlands is nog niet perfect. Ik ben nog aan het leren!

lucky_me schreef op 06.10.2012 om 17:40 uur

Dag Geaaart

Wanneer het bestanden betreft die moeten geïnstalleert worden in vdl moet je ze openen vanuit de mediapool. Dus je download ze naar een map die je kent en start magix vdl op. In de mediapool , tapblad import ga je naar de betreffende map en dubbelklik op je bestand . Nu worden de bestanden geïnstalleerd. Daarna even de pc heropstarten en je bestanden zijn klaar voor gebruik.

Ik zie net dat je spreekt van een "zip" bestand terwijl het een "mtp" bestand zou moeten zijn. Ik denk dat je dit zelf verandert hebt . Om te kijken naar de inhoud van dit bestand mag je dit veranderen naar zip maar voor installatie moet het "mtp" blijven

mvg

Luc

geaaart schreef op 06.10.2012 om 18:04 uur

Dank. Dit had ik ook al wel bedacht, maar ik wil juist zo graag de bestanden echt installeren zodat ik ze te zien krijg in Magix als ik effecten kies etc.

lucky_me schreef op 06.10.2012 om 18:08 uur

Dank. Dit had ik ook al wel bedacht, maar ik wil juist zo graag de bestanden echt installeren zodat ik ze te zien krijg in Magix als ik effecten kies etc.

ik bewerkte mijn antwoord, heb je dit gelezen? Je moet werken met een mtp betand en daarop klikken vanuit de mediapool. mtp bestanden zijn installatie bestanden die enkel kunnen gelezen worden door magix. dus geen zip maken ervan

geaaart schreef op 06.10.2012 om 18:52 uur

Hallo allemaal,

Ik heb dit bestand binnengehaald  met Cathoo wat als kado geleverd was bij Magix videodeluxe 2013 plus.

Het was dus geen mht bestand maar een zip met 3 mappen erin waarin ogg en wmv bestanden zitten.

Dus installeren kan ik wel vergeten als ik het zo lees?

RiViS schreef op 06.10.2012 om 19:18 uur

Je kunt even opzoeken waar de diverrse bestanden staan die je al hebt. Als regel zet Magix die onder C: ProgramData/ Magix/ VdL2013/  en dan moet je weten wat voor bestanden je hebt (overgangen, titels, effecten) en als je daar je nieuwe bestanden tussen zet (bv onder een aparte subdirectory) dan krijg je ze in VdL gewoon te zien. Dus even de mappen zoeken waar de overige al staan.

groet,

Rijk

geaaart schreef op 13.10.2012 om 19:05 uur

Je kunt even opzoeken waar de diverrse bestanden staan die je al hebt. Als regel zet Magix die onder C: ProgramData/ Magix/ VdL2013/  en dan moet je weten wat voor bestanden je hebt (overgangen, titels, effecten) en als je daar je nieuwe bestanden tussen zet (bv onder een aparte subdirectory) dan krijg je ze in VdL gewoon te zien. Dus even de mappen zoeken waar de overige al staan.

groet,

Rijk

Hallo Rijk,

Ik heb alle mogelijke zoektochten ondernomen om te kunnen achterhalen in welke map ik b.v. de bij videodeluxe 2013 plus versie geleverde sound files met de extencie ogg bij zou kunnen plaatsen.  Het valt op dat er alleen nog audio bestanden te vinden zijn in de aanwezige slidemaker applicatie. Daarin zijn wel div. ogg muziekbestanden ondergebracht in de map C:\ programmadata/magix

Andere mappen waar ogg bestanden voor b.v. toe te voegen achtergrond muziek in zou kunnen zitten heb ik niet kunnen ontdekken. 

Ik heb dus maar gewoon een map op mijn HD aangemaakt met de naam Magix muziek, Magix overgangen en Magix sound effecten in onder te brengen die ik dan via de mediapool opzoek om evt. voor montage te kunnen gebruiken. Toch wel wat onwennig dat Magix geen achtergrondmuziek meer meelevert en er vanuit gaat dat mensen zelf wel wat zullen hebben. Was voorheen toch beter geregeld....

Evengoed bedankt voor de hulp, ook alle anderen die gereageerd hebben op mijn vraag.

RiViS schreef op 13.10.2012 om 19:41 uur

Toch wel wat onwennig dat Magix geen achtergrondmuziek meer meelevert en er vanuit gaat dat mensen zelf wel wat zullen hebben. Was voorheen toch beter geregeld....

Heb je wel de extra's voor VdL gedownload? Zie Hulp/ Gratis download, en dan komt er een lijst met (grote) bestanden die je nog kunt downloaden en installeren. Dit geldt overigens alleen voor de downloadversie, als je een dvd hebt dan staat daar alles op.

Achtergrondmuziek staat onder c: Program data/ Magix/ VdL2013/ Slideshow music.

groet,

Rijk

geaaart schreef op 13.10.2012 om 20:49 uur

Toch wel wat onwennig dat Magix geen achtergrondmuziek meer meelevert en er vanuit gaat dat mensen zelf wel wat zullen hebben. Was voorheen toch beter geregeld....

Heb je wel de extra's voor VdL gedownload? Zie Hulp/ Gratis download, en dan komt er een lijst met (grote) bestanden die je nog kunt downloaden en installeren. Dit geldt overigens alleen voor de downloadversie, als je een dvd hebt dan staat daar alles op.

Achtergrondmuziek staat onder c: Program data/ Magix/ VdL2013/ Slideshow music.

groet,

Rijk

Hallo Rijk,

Dank voor je antwoord weer.

Ik heb inderdaad de dowload versie en heb alle gratis extra's (incl. videoeffecten) gedownload. Er stonden ook wel o.a. soundtrack maker stijlen tussen, maar geen muziek (ogg) bestanden. De map c: program data\magix\Videodeluxe2013plus\slideshow music bestaat inderdaad wel en daar had ik ook de aanwezige ogg bestanden gevonden die corresponderen met de te kiezen muziekstijlen die je kan maken met soundtrackmaker of slideshowmaker.

Maar ik waag het te betwijfelen of er veel mensen zullen zijn die deze map via de mediapool zullen gaan zoeken om daar de muziek uit te gaan gebruiken want ze weten denk ik niet eens dat in die specifieke map muziek te vinden is.

M.a.w., als ik het menu bewerken open en vervolgens assistent kies verwacht ik daar ook een menu item wat heet "achtergrond muziek toevoegen" of iets dergelijks.....  

RiViS schreef op 13.10.2012 om 21:29 uur

In de mediapool komt de muziek te voorschijn als je, in het tabblad Import, op het icoon Mappenstructuurweergave klikt tot je een rijtje ziet met daarin o.a. Mijn Media, klik daar op en je ziet o.a. Fotoshowmuziek

groet,

Rijk

geaaart schreef op 14.10.2012 om 11:38 uur

In de mediapool komt de muziek te voorschijn als je, in het tabblad Import, op het icoon Mappenstructuurweergave klikt tot je een rijtje ziet met daarin o.a. Mijn Media, klik daar op en je ziet o.a. Fotoshowmuziek

groet,

Rijk

Verdomd....Daar had ik geen ACHTERGROND muziek voor mijn VIDEO onder verwacht eerlijk gezegd. Ik ben immers niet met een FOTO show bezig maar een videomontage....Desalniettemin had ik voor het gemak al de muziek vanuit c:\programdata\magix video etc. gekopieerd naar de submap magix extra film muziek in mijn muziek. Dat lijkt nu eigenlijk overbodig geworden hoewel ik daar ook al mijn eigen muziek beschikbaar heb zodat ik nu alles op één plek heb en het nu direct allemaal voor m'n neus krijg met 1 klik via de mediapool.

Op het gevaar af dat ik onderstaande in het verkeerde topic plaats schrijf ik het toch even op:

Ik ben ook nog steeds op zoek naar de vervelende melding die ik steeds krijg als ik m'n project voorjaarsbloesem in ga laden vanuit bestaand project. Ik heb m2ts bestanden en filmformaat 1920x1080 16:9 gekozen bij start montage en krijg steevast de melding "De hardwareversnelling is gedeactiveerd. De gekozen filmresolutie is te groot en wordt niet ondersteund" Ik klik dit steeds weg en zet dan maar weer een vinkje in programmainstellingen\weergaveopties\videomodus\ standaardmodus (hardwareversnelling3D) die dus steeds weer terugspringt naar de compatibiliteitsmodus  (Video for Windows) na opnieuw inladen.

Op zich nog steeds wat zoekende o.a. ook het activeren van de codecs. Inmiddels (na een te lange zoektocht) begrepen dat dit al automatisch gebeurd in 2013. Zou eiegenlijk wel even in de hulp file meegenomen moeten zijn. Dit in tegenstelling van m'n vorige MX V18 waar ik het zelf nog moest doen. Als ik in de hulpfile "activeren codec" intik in de 2013 versie krijg ik 9 onderwerpen te zien die hiermee te maken zouden kunnen hebben. Als ik de 1e kies zie ik een stuk tekst en daaronder In dit hoofdstuk o.a. Gratis activering MPEG2-MPEG4-Dolby etc.. Daar heb ik natuurlijk op geklikt want ik ben niet zo'n lezer van stukken tekst als ik aan m'n filmmontage wil, dus klik ik op deze hiervoor genoemde hoofdstuk link....om er vervolgens niet uit te komen hoe ik nou moet activeren.....In het 2e zinnetje van de tekst staat het eigenlijk wel vermeld, maar is erg onopvalllend..."de activeringsdialogen verschijnen automatisch etc. etc." lees ik en dat wil ik liever meteen zelf doen dus dat ga ik niet afwachten want ik wil nu alles afmaken en installeren zodat ik daarmee klaar ben.....Er zou misschien even een nieuw hoofdstuk itempje voor specifiek de vernieuwde manier van het activeren gemaakt kunnen worden in deze helpfile en op het forum want zo te zien kwam ik nog veel meer mensen tegenop mijn zoektocht met heel veel vragen over dit onderwerp. Allerlei topics geven nog erg verwarrende (verouderde?) info hierover. (opbouwende kritiek heet dit geloof ik...)

Het af en toe toch haperen bij de montage had ik eigenlijk ook niet verwacht nu ik met een Intel i7 processsor met SSD als C schijf werk..Moet dus toch steeds tussendoor weer renderen....

Verder best tevreden met dit pakket. Heb een aantal jaren met Pinnacle Studio 12 gewerkt en daarna met Magix 2008, Videodeluxe 2008 MX V18 Plus en nu dus de 2013 versie. En ook nog een paar keer bij een kennis met Edius gewerkt. Nou, Edius leek qua uiterlijk, bediening en mogelijkheden erg op Magix (of is het nou andersom? ;-) dus heb ik daar zeker niet voor gekozen, al was het alleen al om de prijs van Edius....goeiedag zeg. !! ...Heb zelden of nooit meer last van "hangers" in Magix want heb geleerd om geduld te hebben en niet te snel te klikken achter elkaar......Hoewel ik bij de 2008 versie en Pinnacle wel regelmatig hangers had.

gr. en bedankt voor je hulp.

Aart