Hoe kan ik branden DVD/Blu-ray met maximaal volume instellen?

erodus schreef op 19.02.2014 om 21:55 uur

Hallo,

Als ik een Blu-ray (of DVD) wil branden, dan zie ik dat hij automatisch aangeeft dat er meer dan genoeg ruimte is (zie bijlage), maar als het branden loopt zegt hij na 2 uur te weinig ruimte!!!

Wat te doen om dit recht te trekken?

P.S. De toets "Bitrate aanpassen" doet niets...

Hoor het graag zodat ik eindelijk iets op schijf krijg.

Alvast bedankt voor de hulp!

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 19.02.2014 om 22:22 uur

Beste,

Ik neem aan dat u op een gewone DVD van 4,7Gb brand. 

U film heeft een grootte van ca. 14,5gb. dit past niet op een DVD van 4,7Gb

Op een DVD kunt u een film ca. 2uur branden als een gewone DVD en als Bluray ca. 30 min.

U heeft een film van 2 uur = 120min. 120min : 30min = 4 maal / 14,5Gb : 4 = ca. 3,7gb.

1. u kunt deze branden in DVD formaat - 2 uur

2. u moet de film in vier projecten verdelen en dan over 4 DVD's branden

3. Wanneer u over en Bluray brander beschikt dan kunt u een schijf van 25gb kopen en daarop branden.

Het is logisch dat het programma aangeeft dat het op een Bluray disk gebrand kan worden. Wat betreft bitrate deze wordt niet aangepast omdat het op een Bluray disk past. U kunt dit wel handmatig wijzigen echter dit gaat tenkosten van de kwaliteit.

Succes,

Rob

erodus schreef op 20.02.2014 om 03:45 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor de uitleg, maar de screenshot is van een lege Blu-ray van 25GB die in de brander zit.

Dit zou normaal ruim moeten passen zoals de screenshot ook aangeeft (±14GB), maar tijdens het brandproces krijg ik na ongeveer 2 uur te lezen dat ik een schijf nodig heb van ±34GB!!! Ik snap hier niets van en geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Ondertussen geprobeerd om op een DL DVD te branden en dat is zonder grote problemen gelukt (afspelen nog niet geprobeerd), maar het zou zeker ook gewoon op Blu-ray moeten kunnen.

P.S. Het is ook een Blu-ray brander. Lege Blu-rays van Philips en Verbatim geprobeerd met beide hetzelfde probleem.

Bedankt voor verdere reakties voor hulp.

René.

Voormalige gebruiker schreef op 20.02.2014 om 14:20 uur

Hallo Rene,

De bluray schijf mag niet geformateerd zijn. Dit doet het Magix programma zelf.

Ik weet niet of het kan met het Magix programma dat je gebruik, maar je zou eens kunnen proberen om een image te maken. 

Kies bij 1. branden de optie image recorder. Dit voorkomt verspilling van blurayschijven als er toch iets mis is gegaan.  Tevens kan deze altijd nog een keer branden.

Let even op waar de image op harde schijf wordt weggeschreven. 

Zelf heb ik een mediaplayer Mede8er med800x3d. Deze ondersteunt menustructuur. (ISO / IFO) http://www.mede8er.eu/en/index.php?d=800x3d

Succes,

Rob