Reacties

lucky_me schreef op 20.04.2012 om 18:10 uur

Beste

180 kb , dat zal waarschijnlijk geen filmbestand zijn. Kan je nog eens controleren aub?

fevhoven schreef op 20.04.2012 om 19:46 uur

Beste mensen,

Ben nu al door de mand gevallen, ik probeer te doen als of ik er verstand van heb.

U heeft helemaal gelijk, het moet zijn 176.128 bytes oud en nieuw 184.320 bytes. Deze gegevens lees ik met rechter muis op film en dan de eigenschappen zie bijlage.

Bedankt al vast voor jullie snelle reactie.

Met vriendelijke groet,
Flip van Hoven 

lucky_me schreef op 21.04.2012 om 10:53 uur

Hallo

Wat je toont is inderdaad geen filmbestand maar een project bestand uit vdlmx. Ik probeer uit te leggen. Wanneer je een film laadt in vdl maakt het programma een projectbestand aan. Op het ogenblik dat je begint bevat dit projectbestand enkel een link naar de film die je net inlaadde.dus je hebt een klein bestandje (je 172kb). Nu begin je je film te bewerken, je verkort hem,voegt eventueel overgangen of effecten toe en al wat je maar wil. Eigenlijk doe je niets met je basisfilm, die blijft onverandert, maar vdl houdt in zijn project telkens bij wat je deed. Dus bijvoorbeeld, je start met een film van 5 minuten maar in het programma verkort je hem tot 2 minuten. Je hebt bij de start dus een projectbestandje dat enkel een verwijzing bevat naar de plaats waar je die film staan hebt op je harde schijf. Nu verkort je je film tot 2 minuten, vdl schrijft in zijn projectbestand dat je enkel de eerste 2 minuten wil afspelen. Dus je projectbestand wordt groter en je film blijft onverandert.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 21.04.2012 om 15:33 uur

Goed dat hier weer eens wordt uitgelegd dat een filmPROJECT geen film is. De begripsverwarringen zijn groot omdat alles maar "film" genoemd wordt. Een film is eigenlijk alleen het bestand dat na montage is geëxporteerd uit het filmproject. Dat kan je opslaan op een harde schijf (aanbevolen!) en eventueel op een DVD of BR schijf branden. Ook de originele opnamen zijn natuurlijk nog geen film, het is het bronmateriaal of beter nog de "footage" die gebruikt wordt in het filmproject om er een film van te maken.

 

lucky_me schreef op 21.04.2012 om 16:55 uur

Beste mensen,

Ben nu al door de mand gevallen, ik probeer te doen als of ik er verstand van heb.

U heeft helemaal gelijk, het moet zijn 176.128 bytes oud en nieuw 184.320 bytes. Deze gegevens lees ik met rechter muis op film en dan de eigenschappen zie bijlage.

Bedankt al vast voor jullie snelle reactie.

Met vriendelijke groet,
Flip van Hoven 

Wat je hier schrijft is eigenlijk ook 2x hetzelfde. 1 kb is hetzelfde als 1024 bytes (1024 komt van 2 tot de 8e macht) of 172kb =172 x 1024 bytes  =176128bytes. Mocht het iemand interesseren....