Hoe haal ik verdwenen bestande (door Instellingen) terug?

andrekiat schreef op 11.10.2012 om 13:40 uur

De volgende probleem moet waarschijnlijk snel aangepakt worden aangezien ik vele bestanden heb verloren door ` Instellingen op StandaardWaarden´j  bij Video de Luxe 16 premium

Bij een projekt is na het branden de muziekspoor (van de achtergrond muziek) verdwenen, echter bij het ´afdraaien´ van het project hoor je het muziek nog wel.
Ik heb geprobeerd met het klicken van  : bestand, instellingen, -programma-instellingen terug  op standaard waarden

Ik kreeg dan een venster met het volgende bericht:
``Deze functie zet alle programma instellingen terug op de standaardwaarden. de huidige instellingen worden opgeslagen in het bestand C:\users\andreas\app.data\roaming\Magix\videodeluxe16\videodeluxe.bak``
Als ik naar bovenstaande bestand ga  werd gevraagd met welke programma het geopend kan worden. Ik kan geen programma vinden waarmee het geopend kan worden
Het bestand is maar 1.8 MB
Bovendien zijn dus door deze handeling vele projecten van het laatste jaar in mijn directory (waar ik de projekten opsla: administrator/my documents/magix video de luxe 16 premium)
verdwenen ook de projekt waarvan de muziekspoor is verdwenen.
Met het klikken van Bestand/Backup projekt laden kreeg ik alleen het ´opslaan´venster.

resumerend zijn de vragen:
1 Hoe krijg ik de verdwenen projekten terug?
2 Met welk programma open ik de bak-bestand?

Besturingsyst. Windows7

4 GB DDR3 

NVidia 1 GB

Alvast bedankt

Anmdre

Reacties

RiViS schreef op 11.10.2012 om 15:24 uur

Hallo Andre,

Volgens mij verdwijnen niet zo maar allerlei projecten als je de programma-instellingen terug zet naar standaard. Wel kan VdL ze niet meer vinden als je ooit een andere directory had ingesteld voor projecten etc. Als je nog weet wat die directory is, dan kun je via Bestand/ Instellingen/ Programma op tabblad Map dat weer veranderen en zullen je projecten weer zichtbaar zijn.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 11.10.2012 om 22:10 uur

Hallo Andre,

Je vraag waar je dit bestand "C:\users\andreas\app.data\roaming\Magix\videodeluxe16\videodeluxe.bak"  kan vinden.  Dit bestand staat in een verborgenmap. Als je de instellingen terug zet zoals je beschrijft, worden er nooit filmprojecten verwijderd. Met de sneltoets: Ctrl-O en kies het filmproject met " *.mvp" of druk op Ctlr+Shift+O en kies dan een backup filmproject met " *-bak#.mv_" . kan je bij deze filmprojecten komen.

Succes,

Rob

andrekiat schreef op 12.10.2012 om 13:51 uur

Beste Rob en Rijk ,

Bedankt voor jullie tip, Ik heb het bestand uiteindelijk gevonden alleen is het een VOB bestand geworden en is een hele film geworden van ca 60 minuten, zonder onderverdeling van de scenes. 

Op de story board is er alleen 1 totale scene weergegeven en in de tijdlijnmodus alleen 1 object.

Ik heb dit bestand al 1 keer bewerkt.

Vraag, zou ik het zelf in scenes moeten verdelen of is er een instelling hiervoor?

Tevens is de geluidspoor van de achtergrondmuziek ´verdwenen´maar het is wel te horen (de geluidsspoor van het project zelf is er wel) het lijkt of de geluidssporen bij mekaar in 1 spoor is samengevoegd.

Hoe krijg ik het geluidsspoor van de achtergrondmuziek terug?

Rijk, ´Programma op Tabblad´ kan ik niet vinden in : ´Bestand/Instellingen/programma. (MVDL 16 Premium)

Ook Bedankt voor de communicatie!

RiViS schreef op 12.10.2012 om 14:40 uur

Hallo Andre,

In scenes verdelen: rechtsklik op het videofragment en daarna op Scenedetectie. Het scherm wijst zich min of meer vanzelf.

Het vob bestand wat je gevonden hebt is ws de geëxporteerde film, mogelijk heb je een dvd gemaakt en daarvoor wordt zo'n bestand aangemaakt, het is dus een kant en klare film en dus niet je project! Het geluid bestaat dan dus uit de combinatie van het opnamegeluid bij de video en de er onder geplaatste muziek etc.

"Programma op tabblad" is een misverstand, ik bedoel dat je bij de Programma-instellingen moet klikken op het tabblad Map (misschien heet dat bij jou Directory, ik heb VdL16 niet meer staan, wel VdL17 nog) daarin kun je aangeven waar VdL alles moet opslaan.

Als je niet meer weet waar je je projecten hebt opgeslagen, dan kun je ook in de Windows Verkenner zoeken naar een projectnaam, zo vind je  ze dan tegelijk allemaal terug.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 12.10.2012 om 15:49 uur

Hallo Andre,

Wanneer je een herstel, met programma instellingen, heb gedaan, dan zet VDL ook de mappen op standaardwaarde, die Magix heeft voorgeprogrammeerd. Dus wat RiVis ook beschrijft,  je zou met een zoekopdracht " *.MVP"  alle bestanden kunnen vinden die op je HD staan. Eventueel andere schijven.  

Succes met het zoeken.

Rob

andrekiat schreef op 12.10.2012 om 22:10 uur

Nogmaals bedankt, Rob en Rijk,

het zijn waardevolle antwoorden, daar kan ik mee vooruit. Maar eigenlijk heb ik nog een twijfel:

Wat  ik nog niet helemaal beantwoord vind is over de verloren geluidsspoor in een vob bestand. In je antwoord 12/10 om 14.40 u is bij een  kant en klare film (vob bestand of dvd dus) het geluid  uit de combinatie van het opnamegeluid bij de video en de er onder geplaatste muziek is. Het is inderdaad een bewerkte film waarvan al een dvd is gebrand.

Toch nog mijn vraag: Kan ik het geluid nog scheiden? (zodat ik het nog kan bewerken: het geluid (en spoor) van de achtergrond muziek scheiden van de opname geluid.

m. vriendelijke groet,

Andre

RiViS schreef op 13.10.2012 om 19:54 uur

een bewerkte film waarvan al een dvd is gebrand.

Toch nog mijn vraag: Kan ik het geluid nog scheiden? (zodat ik het nog kan bewerken: het geluid (en spoor) van de achtergrond muziek scheiden van de opname geluid.

Hallo Andre,

Het antwoord is helaas: nee.

Je moet even goed onderscheid maken tussen een Project en een Film.

In je project staat op de diverse tijdlijnen hoe de film gemaakt moet worden. Dat zijn allemaal verwijzingen naar bestanden, bv je opnames ( bronbestanden uit je filmcamera), toegevoegde titels, overgangen en effecten en toegevoegde muziek. Uiteindelijk wordt op basis daarvan je film berekend (in het renderproces) en geëxporteerd, bv naar dvd. Daarop staat dan een bestand met één videodeel en één geluidsdeel. Al het geluid wordt dus gemixed tot één geluidsspoor. Dat kun je daarna niet meer scheiden.

Als je dus nog wat wilt veranderen aan je film heb je het projectbestand nodig (en alle bronbestanden waar naar verwezen wordt), daarover is in het voorgaande al het nodige geschreven. Kijk anders ook eens onder Tutorials op deze site, daar staat heel veel informatie voor beginnende en gevorderde gebruikers.

groet,

Rijk