Hoe filmbeeldrand vervagen

dadilon schreef op 24.10.2014 om 16:59 uur

Gegroet

Werk met video de luxe 2013 & 2014

Ik zou graag van een filmbeeldfragment gedurende de tijdsduur de rand van het beeld willen vervagen.

Dit beeld speeld in een effect, door verkleining.

Maar de rand van dit verkleinde beeld is te hevig ten opzichte van het het effect dat heel het beeld vuld.

Bij een foto kun je de rand wazig maken ,hoe doe ik dit in een film fragment?

Dank voor jullie antwoord.

Reacties

mi-bo schreef op 25.10.2014 om 14:16 uur

Beste,
Dit kunt U via effecten doen, als het project is geactiveerd dan ziet U een driehoekje met punt naar beneden klik dit aan neem dan optie effectmaskers laden, dan kunt U of HD of SD activeren, en hier mee experimenteren
succes
Michael

dadilon schreef op 26.10.2014 om 20:27 uur

Beste Michael,

Ik wil even terug komen op mijn vraag. Ik ben naar effectemaskers laden gegaan en heb op alle mogelijke manieren geprobeerd maar krijg geen resultaat.

Hierna het beeld dsat ik wil bewerke

n

Het kleine vierkant met kind zou ik graag aan de buitenste zijde verwateren zodat het niet zo scherp overkomt.

Groeten

mi-bo schreef op 27.10.2014 om 09:56 uur

Beste, heeft u het al geprobeert met croma keying, wit activeren en dan verschuiven, dan worden de witte gedeelten vervaagd

succes

Michael

dadilon schreef op 27.10.2014 om 17:26 uur

Gegroet aan allen die me willen helpen.

Ik heb deze twee methode uitgeprobeerd, misschien niet goed.Maar ik kom niet tot het behoogde resultaat.

Het kan ook zijn dat het niet kan.

Mijn bedoeling is die hardelijn van het beeld met kind te verzachten,zodus de buitenste contour wordt opgenomen in het andere beeld, de bliysende spots.

En met de twee onderste metoden veranderd gans het beeld.

Ik heb geduld en wacht op voorstellen.

Groeten en bedankt voor jullie reacties.

lucky_me schreef op 28.10.2014 om 12:42 uur

filmbestand selecteren in arranger, effectpagina kiezen in mediapool, omgekeerd driehoekje-> masker kiezen of zelf maken. zwart in midden en wit naar de randen. masker aanpassen aan beeldgrootte. effect instellen.

in zwarte delen is er geen effect toegepast, hoe witter, hoe meer het effect toegepast wordt

succes

Luc