Hoe en waar begin ik?!?

patrickeissens schreef op 10.09.2011 om 13:33 uur

Ik ben naar de winkel gegaan voor een programma waarmee ik gemakkelijk een mooie dia/film show kan maken en branden. Mijn idee is (denk ik) heel simpel. Een dvd met twee menu opties, een diavoorstelling met muziek en een afsluitende aftiteling met geheim filmpje. Op advies heb ik Magix Video Deluxe 15 aangeschaft. Nadat ik het programma was opgestart, werd mij evenwel duidelijk dat ik wellicht een complete studie nodig heb dit programma te doorgronden. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik ben ten einde raad...

 

Alvast bedankt,

 

Patrick

Reacties

RiViS schreef op 10.09.2011 om 16:27 uur

Hallo Patrick,

Misschien moet je maar eens beginnen met de inleidende video's te bekijken die onder Hulp staan, daar staat al veel in.

In  Hulp/inhoud kun je ook nalezen wat je kunt doen en hoe het moet.

Als je dan nog vragen hebt, kun je die hier stellen.

groet,

Rijk

patrickeissens schreef op 11.09.2011 om 08:43 uur

Beste Rijk,

 

Bedankt voor je bericht. De inleidende video's had ik al bekeken. In die video's wordt evenwel niet uitgelegd hoe ik foto's kan toevoegen aan een nieuw project. Heeft dit te maken met de 'filminstelling' misschien?

Groeten,

 

Patrick

RiViS schreef op 11.09.2011 om 14:47 uur

Hallo Patrick,

Ik begrijp dat je een dvd wilt maken met je foto's. Dan kun je de filminstelling PAL 720:576, 16:9 nemen (als je breedbeeld wilt) of PAL 4:3 (als je 4 bij 3 wilt), Dat stel je in achter: Video-instelling.

Foto's kun je met de muis vanuit de Mediapool naar de tijdlijn (of Storyboard) slepen.

Je moet dan zorgen dat de foto's in de mediapool zichtbaar zijn. Kies daar het tabblad Import en ga dan naar de schijf/map waar je foto's staan. Als je daarop klikt, krijg je ook de thumbnails van je foto's te zien. Vervolgens sleep je dan zo'n foto naar onder (tijdlijn of storyboard). Even proberen/experimenteren.

groet,

Rijk