Hoe brand ik mijn projekt (film) met de juiste weergave instelling voor op tv

remkes schreef op 18.02.2012 om 13:53 uur

ik gebruik Magix video de luxe 17HD, pc medion, microsoft

gefilmd met jvc dv camera

Als ik de gebrande dvd+RW afspeel valt er een deel van beeld weg, ofwel 10-15% van de randen vallen weg, waardoor o.a. teksten wegvallen en natuurlijk een deel van de opname. Je mist dan hier en daar een hoofd enzo.

Ik heb al van alles geprobeerd, zoals bijv. exporteren als Magix video of speedburn.

Het domme is, dat ik al een projekt/film gebrand heb. Die had ik gemaakt op mijn laptop, maar daarvan is de brander kapot gegaan en toen heb ik hem geexporteerd naar mvx en gekopieerd naar externe hd en vervolgens geimporteerd in het programma en daarna gebrand. Perfect.

Mijn laptop gebruik ik op de camping. De gegevens van de film waar ik nu aangewerkt heb zijn band mini Dv geimporteerd als mpeg en de mvp heb ik gekopieerd naar de externe hd en vervolgens op de vaste computer hetzelfde programma Magix video de luxe 17HD. Nu dus het probleem branden en geen goede weergave op TV.

Om terug te gaan naar naar laptop met de film kost wel veel tijd, omdat ik informatie van internet verwerk in de film, zoals ook gedownloade muziek.

Dus wat helpt om de de film te branden met een goede weergave op TV?

I

Reacties

FransS schreef op 20.02.2012 om 22:27 uur

Hoi, staat je DVD speler wel goed in gesteld?

Grt. FransS

remkes schreef op 21.02.2012 om 10:57 uur

Beste FransS,

Dit was een geweldige tip.

Na dagen van branden, opnieuw branden met allerlei instellingen, lag het inderdaad aan de instelling op de dvd speller, die stond op 4:3.

Bedankt, misschien moet ik meer gebruik maken van de community.

 

groeten

Marijn