hinderlijk getik in avi bestand

belli017 schreef op 28.09.2024 om 12:34 uur

Ik heb meer dan 10 jaar geleden al mijn DV-video's van camera overgezet naar m'n computer(AVI bestanden) met Magix VDL(met toen de nieuwste versie) via de firewire aansluiting .AVI bestanden waren zonder problemen af te spelen in Magix. Ik ben nu eigenlijk pas goed in de gelegenheid, om de video's te bewerken met inmiddels de nieuwste versie van Magix(VDL2025), maar als ik de AVI-filmpjes nu afspeel in Magix of op de tijdlijn plaats, klinkt er onregelmatig een hinderlijk getik. Als ik de filmpjes afspeel in bv. VLC, dan is er geen getik. Als ik de filmpjes opnieuw overzet van DV naar AVI via MagixVDL2025, dan is er ook geen getik. Ik heb geprobeerd het geluid te onderdrukken via audio instellingen, maar dat lukt niet echt, het getik blijft aanwezig. Misschien dat er iemand is, die weet hoe ik dit kan oplossen, zonder dat ik al m'n filmpjes(50+) opnieuw moet overzetten. Alvast bedankt.

Reacties

Bol schreef op 28.09.2024 om 14:22 uur

@belli017

Hallo Nico,

Bedankt👍 voor het vertrouwen en het doormailen van test1.avi bestand. Bij het afspelen op de tijdlijn van VDL2016 en 2025, Media Player Classic Home Cinema en VLC Media Player versie 3.0.21 Vetinari hoor ik ook het getikt. Om dit moment heb ik hier nog geen verklaring voor. Ik ga verder zoeken voor u.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-