het uitsluitend samenvoegen van VOBfiles

BONTON schreef op 05.03.2010 om 16:20 uur
Ik heb een DVD geript en Wil van de Vobfiles een groot bestand maken [Bijv. 6 bestanden van 0,99 Gb die leveren een totaalfile op van ca.. .. 5,8 GB]
Wanneer ik de Vobfiles in Magix Invoer worden zij opnieuw gerenderd in MPEG2 Dit Vraagt de nodige tijd voor het renderen maar ook  is er sprake van kwaliteitsverlies
De Vobfiles hebben al een extensie Mpeg2 renderen is dus niet nodig
Mijn mediaplayer kan Vobfiles afspelen Met de toevoeging van een ondertiteling daarom wil ik de Oorspronkelijke bestanden voor de maximale kwaliteit
Hoe los ik dit nu op met Magix

Reacties

RiViS schreef op 05.03.2010 om 19:25 uur
Hallo Bonton,

Je kunt, in de modus Bewerken,  de VOB files vanuit de Mediapool direct naar de tijdlijn slepen. Je hoeft de dvd niet eerst te rippen: Klik in de Mediapool op Import en zoek het dvd station op, sleep de files naar de tijdlijn en ze worden niet opnieuw gerenderd (bij mij althans niet, nog even gecheckt in VdL16).

groet,
Rijk
RiViS schreef op 08.03.2010 om 17:23 uur
Hallo Bonton,

Ik denk dat je er toch niet onder uit komt om de film te laten renderen, immers, er zitten onderbrekingen in die (weer) moeten worden samengevoegd zodat uiteindelijk één file ontstaat. Ik denk overigens dat er in de praktijk erg weinig zal veranderen aan de kwaliteit en dat de snelheid van het renderen wel eens niet tegen zou kunnen vallen, zeker als de optie Smart renderen aanstaat (wat standaard het geval is). Ik heb even een snel proefje gedaan met 2 stukjes vob van elk 10 sec, je ziet dan dat het renderen alleen even duidelijk langzamer gaat bij de overgang van stukje 1 naar stukje 2.
Mijn advies: Doe ook zo'n proefje en let dan ook op of je kwaliteitsverlies kunt waarnemen, dus neem 2 stukjes met goede kwaliteit maar ook met even een stukje beweging (pan of zoom). Je kunt de proef herhalen met b.v. wat hogere kwaliteitsinstelling (b.v. 15 i.p.v. 10), dat kan op het scherm MPEG Export via de knop Geavanceerd, tabblad Algemene Instellingen, maar ik betwijfel of je kwal.verschil kunt waarnemen omdat het al mpeg2 is en VdL er waarschijnlijk (bijna) niets aan zal veranderen.

groet,
Rijk