hernoemen scene

plagge schreef op 22.05.2013 om 17:22 uur

Als ik bij Import een scene van een nieuwe naam voorzie, verdwijnt de bestaande scene maar vind ik de scene met de nieuwe naam niet meer terug. Met de verkenner zie ik hem wel staan in dezelfde map.  Mij wordt dan gevraagd met welk programma ik de scene wil openen. In de gepresenteerde lijst staat Magix de Luxe 2013 niet bij. Trouwens geen enkel Magix video bewerkingsprogramma. Heeft iemand hier een oplossing voor? Overigens de hernoemde scene is nergens meer terug te vinden, deze is gewoon "gewist". 

Het besturingssysteem is overigens Windows 7

Reacties

lucky_me schreef op 23.05.2013 om 17:54 uur

Dag Plagge

Zou het kunnen dat je per ongeluk de extensie ook overschreven hebt? Je beschrijving van je probleem lijkt daarop te wijzen.

mvg

Luc

plagge schreef op 23.05.2013 om 18:03 uur

Dag Luc, Ik heb gewoon de nummering die standaard aan een scene wordt toegekend gewijzigd in een tekst. Dit door op "hernoemen " te drukken en dan krijg je net als in Windows de mogelijkheid om de bestaande tekst ( in dit geval dus de nummering) te overschrijven. Meer heb ik volgens mij niet gedaan. Of het zou moeten zijn dat de extensie onzichtbaar ergens achter de nummering zit. Dan blijft het naar mijn mening toch nog vreemd. 

lucky_me schreef op 23.05.2013 om 18:12 uur

Hallo

Zie je de extensies staan in je verkenner? om ze zichtbaar te maken klik je in de verkenner op organiseren/map en zoekopties en in het venster dat je dan krijgt op tapblad weergave en verwijder eventueel een vinkje bij "extensies voor bekende bestanden verbergen". Dan zie je in je verkenner de naam van je bestanden en ook eventuele extensies.(geldig voor w7)

mvg

Luc