herkennen HDV in video de luxe 2013 van sonyFX1 tape camera met windows8

hvdstok schreef op 23.12.2012 om 14:40 uur

ik heb een niewe computer i7 met windows8

nu heb ik een prbleem met mijn sonyFx1 tape camera hij wordt niet herkent door video de luxe2013

als ik hen in HDVstand heb staan.

Wel als hij in HDV>DV stand staat maar dit is een lagere kwaliteit ,die wil ik niet.

Met windows XP had in geen problemen .

Op de sony webside kan ik geen drivers vinden en staat dat hij het moet doen.

gr han          hvdstok @xs4all.nl

Reacties

RiViS schreef op 23.12.2012 om 16:31 uur

Dag Han,

Je zou kunnen kijken of de Windows Verkenner de camera wel ziet, dan kun je de bestanden zo naar de harde schijf copiëren. Daarna kun je ze in VdL vanuit de Mediapool naar de Tijdlijn slepen.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 23.12.2012 om 16:33 uur

beste,

Ik ga ervan uit dat op uw nieuwe computer een I-Link (fire-wire) aansluiting aanwezig is. Ik heb in de handleiding gezocht een vond het volgende:

Misschien heeft u er wat aan

Succes,

Rob

RiViS schreef op 23.12.2012 om 16:40 uur

Het antwoord van Rob bracht mij nog op de volgende gedachte: voor HD is het meen ik nodig om je camera via USB aan te sluiten. Firewire is alleen voor SD, ook wel DV genoemd.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 23.12.2012 om 16:48 uur

ter aanvulling van RiViS en Robvroe1.
het beste is om bestanden via  het  MAGIX programma te importeren,
Ik weet niet of het iets uitmaakt of het Win 7 of Win 8 is
maar na contact te hebben gemaakt met Pc & camera rode knop onder preview open klikken, ga naar optie HDV en vanaf de camera importeren,
succes met het mooie MAGIX product.

Cinecor schreef op 24.12.2012 om 10:10 uur

Als de cameraopnamen zijn gemaakt op een miniDVband moet er via de firewire gecaptured worden om de footage (=het opnamemateriaal) als digitaal bestand op een schijf van de PC te zetten. Dat geldt ook voor High Definition, in dat geval is dat HDV met een resolutie van 1440x1080. In de handleiding van de camera is te vinden hoe deze moet worden ingesteld. Bij HD camera's met een ander opnamemedium dan een DVband wordt gebruik gemaakt van de USB. Dan is het gewoon een kwestie van kopiëren met de Windows Verkenner.

De meeste NLEsoftware beschikt over een ingebouwde feature om te capturen.  De ervaring leert echter dat bij sommige camera's in geval van HDV dat niet altijd even soepel werkt. Daarom bestaan er ook geheel zelfstandige programma's om HDV te capturen. Een hele bekende is HDVSplit, die door veel editors met veel succes wordt gebruikt. Het is een gratis te downloaden programma.

Hier te vinden: http://www.videohelp.com/tools/HDVSplit

Je kan de scènedetectie voor het capturen nader instellen, maar ook afzonderlijk een sequence in scènes splitsen. Bovendien werkt het vrij snel. De verkregen bestanden op de harde schijf zijn dus op de gebruikelijke manier niet alleen in Magix vdL, maar ook in alle andere hedendaagse NLEsoftware te verwerken.

Het enige probleem kan zijn dat het prog niet direct werkt op Win8, maar dan moet je te rade gaan bij Microsoft.

Voormalige gebruiker schreef op 24.12.2012 om 10:23 uur

Beste,

Om de gegevens over te zetten heeft u echt een I-link (fire-wire) nodig. Deze camara bezit geen USB aansluiting. U kunt opnemen in HDV (1440x1080) en in DV (720x576) op DV-banden. Hoe aan te sluiten zie foto. Vooral de volgorde van aansluiting is belangrijk.

Succes,

Rob

hvdstok schreef op 24.12.2012 om 12:37 uur

Natuurlijk heb ik er een fire wire kaartje bijgedaan want die had ik bij mijn vorige computer met XP ook nodig daar werkte het importeren met magix al jaren goed zowel met de camera in DV als in HDV.

Maar met Windows 8 werkt het alleen met de camera  in de HDV>DV stand dat is een lagere kwaliteit.

Han.

Voormalige gebruiker schreef op 24.12.2012 om 14:12 uur

Hallo Han,

Nu we alles hebben uitgesloten denk ik, net al Cinecor, dat Windows 8 het probleem is.

Ik zelf denk, dat je ook tegen dit probleem was aangelopen onder Windows 7.

Heb je wat Cinecor aanraad al gedownload en uitgeprobeerd? http://www.videohelp.com/tools/HDVSplit

Ik wens veel succes naar het zoeken van een oplossing van dit probleem,

Rob

Tiny1966 schreef op 25.12.2012 om 20:53 uur

Ik denk dat je een bijna zelfde probleem hebt als ik met mijn Panasonic dv recorder. Die werkte perfect onder windows 7 en niet meer onder windows 8. Heb je in apparaatbeheer onder "ieee1394 bus host controllers" al eens een andere driver geselecteerd en geprobeert? Dit moest ik bij windows 7 altijd op "oude versie" zetten om de recorder werkend te krijgen. Jij zult misschien weer een andere driver moeten hebben.

Mvg Tiny.