Ik gebruik Photostory de Luxe uit 2020. Omdat deze onder Windows 8.1 niet alle functionaliteiten heeft t.o.v. Windows 10 heb ik het programma ook op een Laptop ( met Windows 10 geinstalleerd) Op deze laptop draait het programma zonder problemen. Probleem is echter dat ik regelmatig een licentiecontrole moet laten uitvoeren om het programma te kunnen gebruiken. Daar ik niet altijd de beschikking heb over internet is dit erg vervelend. Uit de info die ik heb kunnen vinden blijkt dit op de achtergrond te gebeuren zodra er een internetvebinding is. Dat is er vaak wel maar ook wel eens niet. Bij het opstarten van het programma moet ik dus de licentie laten controleren om het te kunnen gebruiken. Geen internet betekent dan gewoon dat ik het programma niet kan gebruiken. De enige mogelijkheid is om een hotspot aan te maken met mijn mobiel om het programma werkzaam te krijgen. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. De laptop wordt uiteraard vanaf verschillende IP adressen gebruikt maar dat mag toch geen probleem zijn lijkt me. Tussen de laatste 2 controles van de licentie zitten maar 5 dagen!