HEB TRILLENDE ECHO IN BEELD - AVCHD

Tjan schreef op 06.08.2011 om 11:51 uur

Hallo allemaal,

 

Al tijden problemen met, soms wat langere AVCHD bestanden dat die een echo in beeld gaan vertonen na branden. Zelfs als ik de betreffende bestanden naar Mpeg2 converteer nog hetzelfde probleem. Ook met converteren naar WMF of Mpeg4. Anti-interlacefilter aangevinkt bij branden maar helpt niet. Bij de betreffende twee bestanden Ïnterpolatie voor interlacemateriaal" aangevinkt maar helpt ook niet. Ik heb de montage van een concert (164 minuten) nu al zo'n zes/ zeven keer gebrand (steeds 15 uur) zonder echt resultaat.

Wel leek het mij dat er na laatste twee pogingen in de horizontale lijnen een erg licht verbetering opgetreden was (erg licht echter) maar nu zie je met bewegingen horizontale streepjes in het gebied dat beweegt.

na alles waar ik maar op komen kan geprobeerd te hebben overweeg ik te zoeken en over te moeten stappen naar een programma dat AVCHD bestanden wel betrouwbaar verwerken kan of filmen met AVCHD bestanden op te moeten geven. Liever echter heb ik een oplossing omdat ik verder wel tevreden ben over de resultaten.

Is er iemand die hier een antwoord op weet of is Magix Video deluxe 17 Premium HD eigenlijk gewoon niet altijd in staat AVCHD materiaal goed te verwerken?

 

Mvg GJ Schoonbeek

Reacties

mi-bo schreef op 06.08.2011 om 15:27 uur

Uw vraag al eerder beantwoord , maar helaas door U verwijderd.

gr

Tjan schreef op 06.08.2011 om 16:30 uur

Mijn excuses.. 

Ben mij niet bewust dat ik iets verwijderd had. Ik ben nog een beetje nieuw met een medium als dit en heb misschien iets per ongeluk gedaan dan. Is dat vandaag geweest dan? Ik ben wel al langer geregistreerd kwam ik achter. Misschien in het zoeken naar antwoord ooit eens een tussenstop hier gehad dan..

Blijft echter dat ik nog wel zoek naar een oplossing voor dat probleem.

 

lucky_me schreef op 08.08.2011 om 02:40 uur

Hallo.

ik heb het even opgezocht voor u. Je schrijft dat je de de-interlace filter aangevinkt hebt. In de meeste gevallen mag je dat echter niet doen (dit is afhankelijk van je tv). De ganse uitleg kan je vinden op http://support2.magix.net/customer/nl/node/466

Ik hoop dat je ermee geholpen bent

Luc

Tjan schreef op 08.08.2011 om 03:26 uur

Hallo.

ik heb het even opgezocht voor u. Je schrijft dat je de de-interlace filter aangevinkt hebt. In de meeste gevallen mag je dat echter niet doen (dit is afhankelijk van je tv). De ganse uitleg kan je vinden op http://support2.magix.net/customer/nl/node/466

Ik hoop dat je ermee geholpen bent

Luc

Hoi Luc..

Net nog bezig met de montage nadat ik van een bezoek terug gekomen ben. Vanmiddag voor de zoveelste keer nog weer eens fragmenten van 15 seconden geconverteerd naar Mpeg2 formaat. Kwam ik daar dan de keuze voor Upper of Lower Field first tegen, en heb Upper Field first geprobeerd en tot mijn verwondering en grote opluchting met redelijk resultaat, zeg maar 85% verbetering.

Ik zie nog steeds wel een soort 'litteken' van die irritante echo in het beeld maar het meeste is verdwenen en acceptabel te noemen. Mag dit bericht dan de forums doorgaan.. Upper Field first..    in elk geval in dit geval bij mij,in Magix Video deluxe 17 Premium HD heeft het met AVCHD materiaal redelijk goed gewerkt.

Wat betreft het niet aanvinken van de Anti interlacefilter..    het was mij niet bekend wat beter was, wel uitgeprobeerd maar niet echt definitief een keuze kunnen maken. na een aantal probeersels besloot in ook inderdaad zonder aanvinken te werken.

Het is erg laat maar ik wil de montage van dik 2 1/2 uur de nachtrust door laten werken dus die gooi ik er zo toch nog even in. Ik zal laten weten hoe het met het branden verlopen is.

Hartelijk dank voor allen die meedenken.. het schijnt een flink probleem te zijn als ik de kreten op het net geloven mag..

 

thanxxxxx Lucky You and all..

Tjan schreef op 08.08.2011 om 03:48 uur

Nog even..

Ik ben voor het converteren naar Batchconversie gegaan. Links boven 'Bestand' aanklikken/ dan / Batch-conversie / bij meerdere bestanden eventueel 'Objecten in de film' kiezen / dan in dat blad bij presets - Formaatinstelling / Mpeg2 kiezen / naar 'geavanceerde instellingen' / Map of Bestandsnaam en Map instellen / bij 'door gebruiker gedefinieerd' formaat instellen, bv 'HD archief 1920x1080i ' of ' HD archief 1440x1080i ' of welke keuze../ dan rechts boven bij 'Interlace: ' > Bovenste veld eerst

Lang verhaal maar bij mij werkt het..  laten we zeggen voor 85%

lucky_me schreef op 08.08.2011 om 17:44 uur

Mogelijkst zou je voor 100% tevreden zijn mocht je "onderste veld eerst "kiezen. Dat kan ik wel niet met zekerheid zeggen, dat hangt af van de manier waarop je tv zijn beeld opbouwt en dat kan dus enkel proefondervindelijk worden bepaald.

succes

Luc

Tjan schreef op 08.08.2011 om 18:35 uur

Hoi Luc,

Ik ben nu aan het rekenen/branden, tot morgen. Onderste veld was bij mij dat probleem. Bovenste veld eerst lijkt tot nu toe goede resultaten op te leveren. Ik heb het idee dat het zich alleen voordoet bij langere shots, daarom maak ik soms een pauze tussen nummers, om dat probleem te voorkomen. Ik ben zo aan het schuiven geweest dat ik niet zeker meer ben of de audio nu nog wel synchroon liep of niet meer. Ik gebruikte hoofdzakelijk de audio van een meersporen mix, vandaar. Morgen zal ik laten weten hoe het uitpakt.

Ik hoop dat ze snel een oplossing vinden voor dat probleem want het converteren en frame/ rechtzetten van audio is wel weer een hele heisa. Maar als het werkt ben ik tevreden. Tot morgen..

 

GeeJee

Tjan schreef op 11.08.2011 om 21:35 uur

Het word even na het weekend met branden.. Kreeg wat info over namen betreffende het concert en wil de lijst even compleet hebben voor de aftiteling. Maandag of dinsdag (15/16e) is iemand met kennis van de laatste namen terug van vakantie dus heb ik besloten het brandproces af te breken en te wachten tot ik het compleet en volkomen naar mijn wensen afwerken kan. Dus toch nog even een korte time out voor wie dit van belang zijn mocht.

 

GeeeJeee

Tjan schreef op 13.08.2011 om 10:43 uur

Graag nog even geduld tot na het weekend, dan brand ik de definitieve disc. Ik wil best een disc aan een probeersel opofferen maar het is meer dat de computer dan in principe zo'n 16 uur bezet is. Tot na het weekend!

Tjan schreef op 18.08.2011 om 11:26 uur

Een beetje vertraagd maar daar ben ik dan. Ik heb net de blu-ray klaar na 16 uur rekenen en ben toch een beetje teleurgesteld. de Batchconversie naar Mpeg2 met "bovenste veld eerst" (ingesteld bij Interlace:) maakt het wel beter, voor laten we zeggen 60% maar het probleem wordt er niet door verholpen.

Voor zover ik, ook via artikelen op het net, begrijp, komt dit probleem voor bij langere bestanden, bv langer dan 15 minuten. Het is me echter niet duidelijk waarom het eerste uur met ook langere bestanden goed ging en de laatste vier bestanden dit probleem hebben. op dezelfde avond gefilmd, aan een stuk door. (mijn camera, Sony CX116, deelt het in bestanden van 2 GB op) Ik overweeg het roer grotendeels over te gooien (op de CX116 voor in m'n binnenzak) naar wat ik al heb, Canon HV30 op HDV formaat met bandjes, ongecomprimeerd. Vind ik wel jammer want de HV30 kan niet langer dan 64 minuten aan een stuk opnemen omdat het met bandjes werkt. Maar beter goede kwaliteit dat een probleem dat niet te verhelpen is, althans ik heb het idee dat ik er niet verder uitkom. Ik heb volgens mij alles geprobeerd wat op het net aangedragen wordt.

Zoals gezegd; - geconverteerd naar Mpeg2 formaat en met Interlace: Bovenste Veld Eerst - is het voor ruim de helft verholpen maar niet helemaal. Niet bewegende beelden hebben geen last van dit echo effect maar bewegende beelden en pannen wel..

Als er nog iemand is die wat weet graag maar ...  Volgens mij heeft Avid Studio dit probleem ook. Sony Vegas dacht ik niet maar dat ik erg prijzig...

Tjan schreef op 19.08.2011 om 09:41 uur

Hallo daar ben ik weer even. Ik ben er toch weer mee aan de slag gegaan en heb een stuk of tien probeersels gebrand van 20 seconden, dat is tenminste nog een keer gebeurd. Ik dacht, als het dan niet werkt zoals ik hier en daar op het net verneem dat het misschien zoals het misschien werken zou moeten dan probeer ik het nog wel op manieren waar ik niet van gelezen heb. Waar je bovenste vel, onderste veld instellen kunt kon je ook progressief instellen. Heb ik maar eens geprobeerd en.. wat schetst mijn verbazing.. echo weg!

In mijn geval dus opgelost!!!!

Niet bovenste veld, niet onderste veld eerst maar progressief. Ik weet niet waarom, ook weet ik nog maar nauwelijks wat het betekent maar bij mij werkt het.

Bovenste veld eerst - Onderste veld eerst -    PROGRESSIEF!!!