HDV naar DVD

peng4711 schreef op 18.07.2009 om 12:40 uur
Beste,

Setup is canon HV30 met tape HDV. Exporteer via firewire naar de PC. Is een P4 HT 3ghz en 2gb ram.
Na bewerking maak een dvd, heb nog geen blu ray.
Ik weet dat je moet downscalen en freubel wat met de bekende parameters op het gebied van interlacing, kwaliteit van renderen en bitrate.
De meest prettige instelling is:
interlace: first field, bitrate:7500, VBR, hoge kwaliteit rendering:15
antiflikkering.

Vervolgens brand ik een dvd die ik afspeel op een lcd breedbeeld, ingang via rgb vanuit dvd speler.

Met als resultaat dat de opname een te flikkerend, te onrustig beeld geeft. En zelfs minder mooi dan een SD DVD, waar ik er veel van heb gemaakt.
Speel ik standaard definitie af is het schitterend beeld, rustig en prettig om naar te kijken.

Heeft iemand ervaring met de meest optimale instelling die wellicht ook empirisch zijn bepaald?
Of kan ik wellicht het beste een blu ray recorder aanschaffen en een totale upgrade van alles tegemoet zien.
Ik zie uit naar adviezen.

Reacties

Polders schreef op 22.07.2009 om 20:04 uur

Hallo Peng4711, voor het branden worden als encoder instellingen gehanteerd: 1) Bitrate in kBit/s: zet deze tussen 8600 en 8700. Dit geeft een betere kwaliteit dan de standaardinstelling. Op deze manier kan er maximaal ruim 1 uur film op een DVD. 2) Kwaliteit: zet deze op 14 PS: Dit is niet op basis van emperische waarden, maar heeft te maken met de verschilende internationale standaarden en verschillende recorders/spelers. Veel succes