HDV inladen in video deluxe 17 lukt niet

Bjuster schreef op 22.05.2011 om 11:56 uur

Hallo,

 

Ik probeer vanaf mijn canon HV20 camera een film in HDV formaat in video deluxe 17 in te laden.

Video deluxe maakt wel contact met de camera en als ik op de rec knop druk, hoor ik ook dat er in de camera iets gebeurt. Echter, de camera gaat vervolgens meteen weer op stop.

Vanaf het opname schermpje kan ik ook niet op play oid drukken (dan gebeurt er niks) en als ik op play druk in de camera, heb ik geen voorbeeld beeld.

Ik heb een nieuwe computer, speciaal gekocht voor video bewerken. Die voldoet aan alle eisen.

 

Reacties

bobbiaan schreef op 22.05.2011 om 22:04 uur

Beste....,

 

U moet de beelden van de camera via de USB aansluiting naar de werkdirectory van Vdl17 overbrengen. Tevens moet u het project instellen met de kwaliteit waarmee de videobeelden zijn opgenomen. Als deze kwa;iteit hoger is als standaard mini DV (720 x 576), dan moet de PC krachtig genoeg zijn om de HD kwaliteit (1920 x 1080) af te spelen.

 

Mvg

 

Bobbiaan

cornwk schreef op 25.05.2011 om 13:41 uur


Beste....,

 

U moet de beelden van de camera via de USB aansluiting naar de werkdirectory van Vdl17 overbrengen. Tevens moet u het project instellen met de kwaliteit waarmee de videobeelden zijn opgenomen. Als deze kwa;iteit hoger is als standaard mini DV (720 x 576), dan moet de PC krachtig genoeg zijn om de HD kwaliteit (1920 x 1080) af te spelen.

 

Mvg

 

Bobbiaan

 

Dit antwoord is niet juist.

De canon HV20 is een HDV camera em levert dus 1440x1080. Het "overbrengen" naar de pc dient te geschieden met de firewire en NIET met de USB. Het overbrengen heet dan ook capturen. "Standaard mini DV" bestaat ook al niet, het heet gewoon DV. Mini slaat alleen op de grootte van het bandje.

De kracht van de pc is totaal niet afhankelijk van de "kwaliteit waarmee de videobeelden zijn opgenomen".

De kracht van de pc wordt bepaald door zijn configuratie en heeft niets met het "openemen" van belden te maken.

Jammer, zo'n antwoord waar niets van deugt.

bobbiaan schreef op 25.05.2011 om 20:17 uur

Beste cornwk,

 

Ik wens u veel succes met het videobewerken en hoop dat u veel bezoekers van dit forum kan gaan helpen.

 

 

Mvg

 

Bobbiaan