hardware acceleration niet actief in Video Deluxe.

F-Piet schreef op 07.10.2019 om 16:49 uur

Van weekend voor het eerst een vakantiefilm in elkaar gezet.

Alleen duurde het wel erg lang om een mpeg4 video bestand van 30 min te maken.

De computer moest hier wel 7 uur voor aan staan.

Het programma geeft ook aan dat hardware acceleration niet actief is.

Hoe kan ik dit aanzetten in windows 10 en als dit aan staat gaat het dan ook sneller om een mpeg4 bestand te maken?

Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

Reacties

mi-bo schreef op 07.10.2019 om 17:48 uur

@F-Piet

Beste F-Piet.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Oproep gelezen, dit is wel erg lang voor een gemaakt project van 30 minuten.

Met welke versie van MAGIX vdl werkt U.

Het kan verschillende oorzaken hebben.

Is Video(grafische)kaart up to date,

Is het gehele project aan een gesloten,geen open gaten in het project(dit moet dan allemaal worden berekend).

Zijn er veel overgangen gebruikt,tekst,toegevoegde geluid dit heeft ook rekentijd nodig.

Hier enkele opties wat een verklaring zou kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 07.10.2019 om 18:05 uur

Hallo F-Piet,

Als er een Nvidia videokaart of een AMD videokaart in uw PC zit, dan kan het kloppen dat de hardware versnelling wordt uitgezet. Magix Video Deluxe ondersteund deze videokaarten vanaf VDL 2015 niet meer. De hardware versnellingen wordt in VDL helaas alleen nog maar door Intel HD videokaarten ondersteund. Om sneller te kunnen exporteren, probeer dan eens het volgende:

1. installeer en activeer het Mainconcept
  2. Ga naar: Hulp / extra inhoud installeren
  3. het kan zijn dat u deze voor € 4,99 moet aanschaffen
  4. zet ook een vinkje bij "Videoeffecten op GPU berekenen"

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.10.2019, 23:05, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 08:40 uur

@F-Piet

Beste F-Piet.

Welkom op MAGIX Multimedia Forum

Oproep gelezen, dit is wel erg lang voor een gemaakt project van 30 minuten.

Met welke versie van MAGIX vdl werkt U.

Het kan verschillende oorzaken hebben.

Is Video(grafische)kaart up to date,

Is het gehele project aan een gesloten,geen open gaten in het project(dit moet dan allemaal worden berekend).

Zijn er veel overgangen gebruikt,tekst,toegevoegde geluid dit heeft ook rekentijd nodig.

Hier enkele opties wat een verklaring zou kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Michael

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 08:42 uur

Ik maak gebruik van Magix video deluxe 2019.

En heb een Nvidia geforce GTX 650 2GB videokaart en de software van deze kaart is up to date.

Bol schreef op 08.10.2019 om 08:50 uur

Hallo F-Piet,

Hebt u mijn voorstellen gedaan en uitgevoerd?

Wat is daarvan dan het resultaat?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 08:51 uur

Hallo F-Piet,

Als er een Nvidia videokaart of een AMD videokaart in uw PC zit, dan kan het kloppen dat de hardware versnelling wordt uitgezet. Magix Video Deluxe ondersteund deze videokaarten vanaf VDL 2015 niet meer. De hardware versnellingen wordt in VDL helaas alleen nog maar door Intel HD videokaarten ondersteund. Om sneller te kunnen exporteren, probeer dan eens het volgende:

Succes,

Rob

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 08:51 uur

Dankjewel ga het proberen en kom er later nog op terug.

mi-bo schreef op 08.10.2019 om 08:52 uur

@F-Piet

Beste Piet.

Dank voor Uw Feedback.

U schrijf MAGIX vdl 2019 is dit de classic,plus,prem versie.(misschien nog een mogelijkheid via hulp online actualiseren de laatste download update te installeren naar versie 2020)

Met vriendelijke groet,

Michael

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 08:55 uur

@F-Piet

Beste Piet.

Dank voor Uw Feedback.

U schrijf MAGIX vdl 2019 is dit de classic,plus,prem versie.(misschien nog een mogelijkheid via hulp online actualiseren de laatste download update te installeren naar versie 2020)

Met vriendelijke groet,

Michael

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 08:56 uur

Het gaat om de classic en hij is up to date zegt het programma.

mi-bo schreef op 08.10.2019 om 09:14 uur

@F-Piet

Beste Piet,

Dank voor Uw feedback.

voordat ik een goede reactie kon geven gekeken op mijn laptop of er ook voor de Classic versie de mogelijkheid was ( via hulp , extra inhoud installeren ) als extra Mpeg-4 Codec (mainconsept )was te installeren, dit is mogelijk voor € 4,99.

Als dit geen verbetering zal zijn,

En dan de "Nvidia geforce GTX 650 2GB videokaart" is het volgende probleem.

met wat voor harde schijven werkt U !!

mijn optie verder gaan met Uw hobby en een kopje koffie drinken of in de nachtelijke uren de Pc het werk laten doen,

sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 08.10.2019 om 09:49 uur

Hallo F-Piet,

Uw Nvidia Geforce GTX 650 2GB videokaart moet geen problemen opleveren. Bij mij werkte VDL 2019 perfect onder Nvidia Geforce GTX 480 2GB. Ik kan pas weer, als forumlid, u een goed antwoord geven, als u mij het antwoord hebt geven op mijn eerder gegeven antwoord die ik schreef op 07.10.2019 om 18:05 uur. Zelf had ik toen harde schijven van 5400 rmp i.p.v. 7200 rmp. Volgens mij lig daar ook het probleem niet.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.10.2019, 10:52, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 08.10.2019 om 09:55 uur

@F-Piet

Beste Piet,

een aanvulling van mijn vraag, 07.10.2019 om 17.48 uur.

"Is het gehele project aan een gesloten,geen open gaten in het project(dit moet dan allemaal worden berekend)."

lijkt aan elkaar, maar zitten onder brekingen tussen, hoe kan ik dit zien, door project iets uit elkaar te trekken door frame tijd te verminderen.

zie hier wat het probleem zou kunnen zijn.magneetje aanzetten is erg belangrijk, dan klikken de projecten tegen elkaar aan met opschuiven.

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 08.10.2019 om 16:16 uur

Hallo F-Piet,

Ik, als forumlid, ben helemaal vergeten te vragen wat voor type CPU proccessor / moederbord in uw PC / Laptop zit. Een intel i7 Cpu zal sneller zijn dan bv. I3 CPU. Ook een vervuilde PC kan de oorzaak hiervan zijn. Schoon je PC eens op met CCleaner. (Freeware programma)

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.10.2019, 16:27, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 17:46 uur

Hallo F-Piet,

Succes,

Rob

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 17:47 uur

Hoi Rob,

Waar vindt ik deze instellingen op het laatste plaatje? Want ik heb inmiddels het mainconcept gekocht.

Bol schreef op 08.10.2019 om 17:57 uur

Hallo F-Piet, ga naar: bestand / film exporteren / video als Mpeg-4 en zet een vinkje bij "Videoeffecten op GPU berekenen". Gr. Rob

PC -1-

PC -2-

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 20:23 uur

Hallo F-Piet, ga naar: bestand / film exporteren / video als Mpeg-4 en zet een vinkje bij "Videoeffecten op GPU berekenen". Gr. Rob

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 20:24 uur

Heb opties gedaan die jij had aangegeven. Helaas geeft de computer nog steeds een dikke 5 uur aan om een vakantiefilm van 30 min te maken. Snap niet wat ik fout doe.

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 20:27 uur

@F-Piet

Beste Piet,

een aanvulling van mijn vraag, 07.10.2019 om 17.48 uur.

"Is het gehele project aan een gesloten,geen open gaten in het project(dit moet dan allemaal worden berekend)."

lijkt aan elkaar, maar zitten onder brekingen tussen, hoe kan ik dit zien, door project iets uit elkaar te trekken door frame tijd te verminderen.

zie hier wat het probleem zou kunnen zijn.magneetje aanzetten is erg belangrijk, dan klikken de projecten tegen elkaar aan met opschuiven.

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 20:31 uur

Het magneetje staan aangevinkt en heb de opties geprobeerd van Rob.

Helaas duurt het nog steeds lang om een film van 30 min te maken.

mi-bo schreef op 08.10.2019 om 20:38 uur

@F-Piet

Beste F-Piet.

Dank voor Uw Feedback,

Heeft U ook gekeken of er tussen de projecten geen open stukken(stukjes)zijn.

En wat voor harde schijf heeft U,is dit nog een toeren schijf (5400-7200)of ssd schijf dit scheelt ook veel in rekenkracht.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 20:39 uur

@F-Piet

Beste F-Piet.

Dank voor Uw Feedback,

Heeft U ook gekeken of er tussen de projecten geen open stukken(stukjes)zijn.

En wat voor harde schijf heeft U,is dit nog een toeren schijf ()of ssd schijf dit scheelt ook veel in rekenkracht.

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

F-Piet schreef op 08.10.2019 om 20:42 uur

Hij geeft wel aan als ik de mpeg4 wil maken 5 open stukken zijn. Maar ik kan deze niet vinden. Het programma staat op een SSD schijf en heb 16 GB ddr3 geheugen. En heb een AMD processor. Ben nog niet helemaal thuis in dit programma.