Haperende stukjes film, ook na branden

Ingridfotografie schreef op 24.02.2010 om 20:16 uur
Sinds een paar maanden heb ik Video deluxe 16 premium. Als ik een film kaal aan het bewerken ben, dus geen overloop tekst etc. maar alleen stukjes film inkorten en achter elkaar plakken, zitten er stukjes film tussen die haperen. Ik sla na bijna iedere bewerking de film op. Het geluid is wel goed. Nu wordt er gezegd dat dit normaal is maar na het branden verdwenen is. Echter na het branden op dvd (lage brandsnelheid) blijven stukjes film haperen.
Ook worden stukjes film ingekort. Op de pc gaat een filmfragement langer door dan op dvd. Op de pc is niets vreemds te zien.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2010 om 17:45 uur
Hallo Ingrid,
Lastig om je ervaringen te verklaren. Toch een poging: met haperen bedoel je
dat je beelden schokkerig worden weergegeven? Verder:
* met welke bestanden werk je? Standaard definitie, HDV of full HD?
* Controleer de kwaliteit door ze af te spelen met een mediaplayer (Windows of VLC).
* Als je beelden, zonder effecten, titels etc. afspeelt in VDL, hoe hard moet je processor werken? Zie weergave percentage rechtsonder.
* Heb je alle programma's (incl. internet en anti-virus) tijdens het monteren (en vooral tijdens het branden van een DVD) uit staan? 
Ingridfotografie schreef op 25.02.2010 om 21:09 uur
* De film is opgenomen in SD met een Sony hdr-cx11 camera.
* In Windows mediaplayer en het programma van Sony worden de filmpjes normaal afgespeeld.
* Als je de CPU bedoelt; die schommelt bij het afspelen rond de 30%. In taakbeheer is het CPU gebruik beneden de 10%. Het geheugen blijft beneden 3GB (totaal 8GB).
* Het vreemde is dat het ene moment een fragment wel hapert en even later niet meer.
* Wat ik ook vreemd vind is dat filmfragmenten zijn ingekort op de dvd. Op de pc loopt een fragment langer door. Bij één fragment is de film zo'n 15 seconden korter.
* Bij het monteren staan alle programma's aan. Bij het branden van de dvd heb ik wel de internetverbinding uitgezet. Waarom hebben internet en security zo'n invloed op VDL. Dat is toch niet normaal?
Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2010 om 00:19 uur
 Hallo Ingrid, Goed dat je uitgebreid antwoordt op mijn vragen. Gezien de prestaties van je computer en het feit dat het gaat om SD-video, vind ik het ook vreemd dat de weergave (vooral van de DVD) niet vloeiend verloopt. Als tijdens het renderen van een film en het branden van een DVD een anti-virusprogramma wordt "bijgewerkt" kan dit storingen veroorzaken in deze processen. Daarom wordt altijd aanbevolen m.n. het internet tijdelijk af te sluiten. Dit heeft weinig te maken met Magix maar geldt voor alle montage -software. Maar nu heb je nog steeds geen verklaring voor je probleem. Ik raad je daarom aan een supportaanvraagformulier op de Magix-site in te vullen.

Extra aanvulling op 26.02.2010: Magix heeft veel gebruikers dus een supportaanvraag kan onmogelijk binnen een dag beantwoord worden. Zelf heb ik goede ervaringen met de moderators van het "algemene" videoforum op:
www.videomontageforum.nl. Er is een apart hoekje voor VDL-gebruikers.

 
Ingridfotografie schreef op 28.02.2010 om 13:58 uur
Ik heb het eens geprobeerd met alles uit, internet, security, programma's die standaard draaien. Open magix en de film, kies een willekeurig filmfragment.... en ja hoor, één en al schokkende filmbeelden. Momenteel kan ik niet anders zeggen dan dat ik het een waardeloos programma vind.

Het eerste filmpje dat ik met het programma maakte was maar 7 minuten en het was al een ramp om dat vlekkeloos te krijgen. Nu de tweede, van ongeveer 40 minuten krijg ik in de basis al niet goed.

Om het het voordeel van de twijfel te geven ga ik maar een supportformulier invullen. Benieuwd wat daar uitkomt.....