Haperend voorbeeld (was niet zo)

Travel_Wolf schreef op 25.02.2017 om 17:50 uur

Ik gebruik Video Deluxe 2014. Sinds enkele dagen/weken hapert het (beeld) voorbeeld. Als ik gewoon nog aan het monteren ben, dan kon ik altijd gewoon op afspelen klikken en zag een vloeiend voorbeeld van mijn project. Nu doet het geluid het nog wel soepel, maar het beeld schokt. Alsof hij 1 beeld-frame per (halve)seconde laat zien. Hoogste irritant. Dit was niet zo en voor zover ik weet heb ik recentelijk niets extra geïnstalleerd op mijn computer. Iemand een idee wat dit kan zijn?

** Het rode pijltje loopt ook niet meer mee met het afspelen!! Ook dit was voor die tijd niet zo.

Ik werk met windows 10 op een snelle moderne HP laptop met veel geheugen en Core I7 processor.

Zoals vermeld had ik dit probleem niet (werk nu al 2 jaar met deze software).

Reacties

RiViS schreef op 25.02.2017 om 18:26 uur

Hallo Travel_Wolf,

Het afspelen van de film vraagt meer van de processor en grafische kaart naarmate 1) de gemonteerde film langer wordt, 2) er meer correcties, effecten, titels, overgangen enz zijn toegepast. Kan dat bij jou een mogelijke verklaring zijn? Je kunt dan het afspelen wat vergemakkelijken door de resolutie en/of de framerate van de afspeelmonitor te reduceren. Rechtsklik op de bliksemschicht onder de monitor en vink een en ander aan.

Een andere optie is om een lange film te splitsen in delen. Als een deel klaar is exporteer je het, bv als mpeg2 of 4. Later voeg je alle delen samen in de definitieve film. Je kunt er ook voor kiezen om b.v. de muziek pas onder de definitieve film te plaatsen.

groet,

Rijk

Travel_Wolf schreef op 25.02.2017 om 18:46 uur

Hallo Rijk,

Bedankt voor het antwoord. Helaas is dat het niet. Ik heb ook getest met een nieuw kort fragmentje, zonder verder nog extra muziek of andere zaken. Probleem blijft.

En ik heb jouw suggestie van de instellingen bij bliksemschichtje geprobeerd. Ook helaas niet de oplossing.

Het eindresultaat is wel gewoon goed overigens. Ook dat meteen even getest.

RiViS schreef op 25.02.2017 om 19:59 uur

Je kunt nog het volgende proberen: Bestand/ Instellingen/ Programma-instellingen terug zetten naar standaard waarden.

Als dat niet helpt kun je doen wat Robvroe1 nogal eens voorstelt: Verwijder het VideodeLuxe.ini bestand, meer details daarover vind je onder andere hier: https://www.magix.info/nl/forum/haperend-beeld--1185481/#ca1299938

groet,

Rijk

Travel_Wolf schreef op 25.02.2017 om 21:59 uur

Bedankt weer,

Helaas. Ook deze stappen hebben niet geholpen. Zelf denk ik dat het misschien wel door een recente update van Windows10 (begin deze maand) of de grafische kaart kan komen. Helaas heb ik geen herstelpunt van Windows beschikbaar, anders had ik die teruggezet om te kijken of dat zou helpen.

PS1: Ik zie dat het probleem vaker op het forum is voorbij gekomen, maar ik zie wel de vraag, maar niet een (voor mij) werkende oplossing.

PS2: De helpdesk van Magix kan ik niet meer mailen, omdat mijn geregistreerde product al "te oud" is...??... Ik zou nu een ticket moeten kopen om de vraag aan de helpdesk te kunnen stellen.

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2017 om 00:04 uur

Hallo Travel,

Dit antwoord heb ik weggehaald omdat het niet werkt.

Rob

Travel_Wolf schreef op 26.02.2017 om 08:41 uur

Bedankt Rob,

Helaas start het programma hierna nu helemaal niet meer op. haha. (boer met kiespijn die lacht)

Ik heb vandaag verder geen tijd meer. Maar mijn volgende stap is het programma helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren. En helpt dat ook niet, dan waarschijnlijk om een complete backup van een half jaar terug van mijn computer terug te zetten. Daar moet ik echter even rustig voor zitten ;o)

Zodra ik die stap(pen) heb gedaan zal ik hier een laten weten wat het resultaat is.

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2017 om 11:09 uur

Hallo Travel,

Allereerst mijn excuus voor het ongemak. Normaliter test ik altijd eerst wat ik als aanbeveling doe. Echter dit heb ik deze keer niet gedaan, omdat dit altijd onder Windows 7 goed is gegaan.

Ik heb ook een herstel uitgevoerd via:

Tijdens deze herstel kreeg ik het verzoek om de installatie DVD VDL 2014 in de DVD lade te leggen. Ik heb de DVD in lade geplaatst. Nadat herstel was voltooid en VDL 2014 opstarten kreeg ik de volgende foutmelding:

Om VDL 2014 weer werkend te krijgen, heb ik het volgende gedaan:

1. VDL 2014 verwijderd via Windows 10 (wijzigen / verwijderen)
  2. De computer opnieuw opgestart
  3. De installatie DVD VDL 2014 geplaatst in de DVD lade (als je geen DVD meer hebt, kan je ook gaan maar http://www.magix.com/nl/ Klik op het poppetjes rechtsboven en log hier in. Klik op volgende en mijn producten en zoek het programma VDL 2014 en download het installatieprogramma. Hier staat ook uw serienummer.)
  4. Het programma opnieuw geïnstalleerd en geactiveerd
  5. Het programma geactualiseerd. Hulp / online actualiseren
  6. Ga ook naar: hulp / gratis download
  7. Ga ook naar: aanvullende programma's installeren

Mijn VDL 2014 werkt weer als vanouds

Succes,

Rob

PS. ik mijn antwoord van dat is schreef op 26-02-2017 00:04uur aangepast.

Travel_Wolf schreef op 27.02.2017 om 11:49 uur

Hallo Rob,

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Excuus is niet nodig, want het was zeker een goede suggestie! Het proberen waard. Al leverde het niet het gewenste resultaat op, ik had inderdaad die foutmelding die jij laat zien. Ik heb inmiddels de VDL 2014 software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (op dezelfde manier die jij ook noemde). Nu werkt het programma weer, maar nog steeds met het eerder genoemde probleem van haperend voorbeeld.

Ik denk dat ik eerst maar wat projecten ga afronden (helaas met schokkerig beeld, dus lastig bij monteren). En dan ga ik daarna waarschijnlijk toch proberen een complete harddisk backup van de computer van een half jaar terug te gebruiken.

Het is zo gek, ik zie dat dit een vaker voorkomend probleem is op het forum, al jaren lang. En toch is er nergens nog een werkende oplossing gegeven. Of in elk geval de oorzaak benoemd.

Nou ja, zodra ik weer nieuws heb, meld ik het hier. Als jij of iemand anders nog een goede suggestie heeft, lees ik dat graag.

Groeten.

Voormalige gebruiker schreef op 27.02.2017 om 14:01 uur

Hallo Travel,

Je kan met Ctrl+R een stukje film voorrenderen. Zelf heb ik ook het bliksemteken geactiveerd.

Succes,

Rob

Travel_Wolf schreef op 02.03.2017 om 12:24 uur

Ik heb uiteindelijk een complete backup van mijn computer terug gezet. Hiermee is het probleem uiteraard ook opgelost.

Natuurlijk had ik liever een oplossing gevonden die alleen het probleem zelf herstelde. Maar goed, het is zo opgelost in elk geval. Het werkt nu weer normaal.

Of het terug komt is afwachten.

Tip: maak vaak backups van je hele computer. ;-)

Gelukkig had ik er 6 maand geleden eentje gemaakt waarop ik terug kon grijpen. Nu ga ik backuppen toch echt wel vaker doen! Elke maand ofzo een complete systeem backup.

Voormalige gebruiker schreef op 02.03.2017 om 13:07 uur

Hallo Travel,

Fijn om te horen dat je probleem is verholpen door het terugzetten van een back-up.

Zelf denk ik, dat de oorzaak van je probleem niet meer te achterhalen is, omdat er zoveel andere factoren mee kunnen spelen, die jouw probleem hebt kunnen veroorzaken. Het hoeft niet perse te liggen aan VDL 2014, wat overigens nog een 32 bits programma is.

Zelf maak ik om de veertien dagen een systeem back-up: met https://www.macrium.com/reflectfree. Van mijn dataschijven maken altijd kopieën op een externe harde schijf. (1x per week) 

De tip, die jij geeft om een back-up te maken, moet bij elke computergebruiker standaard zijn / worden. Pas als er iets fout is gegaan, gaat men maatregelen treffen. (Back-ups maken)

Groet,

Rob