haperend beeld

Daannijsse schreef op 04.02.2017 om 15:41 uur

ik wil een montage maken van een filmpje wat ik met mijn Samsung S7 Edge telefoon heb opgenomen. Ik kreeg bij mijn programma video de luxe 2015 een haperend beeld. Ik dacht slim te zijn door Video de luxe 2017 te kopen, maar helaas ook in dit nieuwe programma het zelfde probleem. Geluid is goed, maar beeld hapert. Wat is hiervoor de oplossing? Via windows media player wordt het filmpje moeiteloos afgespeeld.

Mijn systeem: windows 8.1 / RAM 8 gb / 64bits besturingssysteem, x64 processor / NVIDIA GeForce GTX 660

alvast hartelijk dank voor de reactie.

groeten Daan Nijsse

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2017 om 16:33 uur

Hallo Daan,

Heb je de Samsung S7 Edge kort geleden aangeschaft en voor het eerst een filmpje gemaakt in VDL 2015 of 2017?

Mijn LG L bello telefoon neem filmpjes met 30 frames per seconde.

Wat is de frame snelheid van de Samsung?

Dat de filmpjes in Windows Media Player goed afspelen, komt omdat Windows media player de juiste codex pakt.

Groet,

Rob

Daannijsse schreef op 04.02.2017 om 19:29 uur

Bedankt voor de snelle reactie. ik wilde een filmpje bijvoegen, maar dat ging niet (ik was ook meteen m'n hele tekst kwijt)

Ik heb mijn telefoon al sinds oktober en heb eigenlijk eerder dit probleem niet gehad. Ik bedoel, ik heb al eerder een filmpje van deze telefoon in VDL(2015) bewerkt. Zonder probleem, dus ik snap niet goed, waarom het nu ineens hapert.

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2017 om 19:45 uur

Ik heb een vraag, wanneer je het VDL project hebt geëxporteerd bv als mp4, speel dit bestand dan via windows media player wel schokvrij af.

Daannijsse schreef op 04.02.2017 om 20:08 uur

afspelen via windows media player is het probleem niet. Bedoel je dat ik het filmpje eerst exporteer en dan vervolgens weer laadt in VDL? Zal ik eens proberen. En ja hoor.......... ik zie plotseling (nadat het exportproces geëindigd is) het filmpje haperloos. Merkwaardig. Ik laadt vervolgens het geëxporteerde filmje en wat constateer ik: dit hapert ook. Ik snap er echt niks van.

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2017 om 20:15 uur

Ik bedoel, dat je eerst een project moet aanmaken in VDL en deze dan exporteert via VDL en afspelen in windows media player. Wat is dan het resultaat...

Daannijsse schreef op 04.02.2017 om 20:49 uur

dat speelt gewoon goed af. Net als het origineel, dat speelt ook goed af via windows media player

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2017 om 21:32 uur

Nu komen we ergens.

Windows media player speelt alleen filmpjes af, maar VDL 2015 of 2017 zijn bedoelt om filmpjes samen te stellen. Omdat tijdens het maken van een project veel rekenwerk wordt uitgevoerd, kan het zijn dat het op de tijdlijn van VDL wat schokkerig kan zijn. Dit kan je ondervangen door het schicht teken te activeren (blauw)

Daannijsse schreef op 04.02.2017 om 21:49 uur

Hallo Rob,

Ik krijg in het menu van de schicht 4 mogelijkheden om te selecteren:resolutie reduceren / framerate reduceren / plug-ins deactiveren / effecten deactiveren. Ik heb alles apart en ook tegelijkertijd aangevinkt, maar helaas zonder resultaat. Blijft schokkerig.

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2017 om 22:05 uur

Alleen de eerste twee aanvinken. (resolutie reduceren / framerate reduceren)

Zet alles eens terug op de beginwaarde. Dit doe je zo:

Daannijsse schreef op 04.02.2017 om 22:15 uur

heb ik gedaan. Geen resultaat.

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2017 om 22:24 uur

Helaas ik kan je tot mijn spijt niet verdere helpen.  Misschien zijn er andere forumleden die de oplossing weet.

Fijn weekend.

PS. je kan dit nog proberen met en vinkje te zetten bij frametable.... aanmaken

Daannijsse schreef op 04.02.2017 om 22:38 uur

Helaas ook dat (frametable aanmaken) levert ook niks op.

Rob, ondanks dat we er niet uitgekomen zijn, hartstikke bedankt voor je tijd en moeite!!

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2017 om 22:40 uur

graag gedaan...fijn weekend

plemmens schreef op 05.02.2017 om 11:51 uur

Bedankt voor de snelle reactie. ik wilde een filmpje bijvoegen, maar dat ging niet (ik was ook meteen m'n hele tekst kwijt)

Ik heb mijn telefoon al sinds oktober en heb eigenlijk eerder dit probleem niet gehad. Ik bedoel, ik heb al eerder een filmpje van deze telefoon in VDL(2015) bewerkt. Zonder probleem, dus ik snap niet goed, waarom het nu ineens hapert.

Het bestand waarvan je de info geeft is een UHD bestand (Ultra Hoge Definitie 3840x2160px).

Is het filmpje dat je eerder bewerkte ook UHD? Of is dat gewoon HD (1920x1080px)?

Daannijsse schreef op 05.02.2017 om 13:51 uur

Hallo, ik heb hierbij de gegevens van een ouder filmpje (november) bijgevoegd, waarbij ik destijds geen problemen ondervond. Speelde soepel af in VDL. Wat echter erg vreemd is, is dat wanneer ik datzelfde filmpje nu weer laadt in VDL, dat het het nu ook hapert.

Voormalige gebruiker schreef op 05.02.2017 om 15:03 uur

Hallo Daan,

Wat Plemmens schrijft heeft een kern van waarheid inzich .

Wat je zou kunnen proberen is, om het Videodeluxe.ini bestand te verwijderen uit: C:\gebruikers \ gebruikersnaam \ AppData (verborgenmap) \ Roaming \MAGIX \Videodeluxe23_premium\Videodeluxe.ini. Uit ervaring weet ik, dat dit INI bestand niet alle gegevens terugzet naar de standaardwaarde. Persoonlijke instellingen worden niet teruggezet. Wanneer je VDL opnieuw opstart, wordt het INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Succes,

Rob

Daannijsse schreef op 05.02.2017 om 15:34 uur

'verborgenmap' schrijf je. Zo goed verborgen dat ik niet weet waar ik die moet zoeken. Ik heb via de zoekfunctie wel naar die map gezocht. Ik krijg dan een map te zien met als naam 'roaming state'. Die map is echter leeg.

Voormalige gebruiker schreef op 05.02.2017 om 16:28 uur

Hallo Daan,

In Windows 10 kan je de verborgen mappen zichtbaar maken door een vinkje bij "verborgen items" te zetten. Ik weet niet of dit ook zo werkt bij Windows 8.1.

Je kan het ook zo bereiken ga naar configuratiescherm en kies dan voor "opties verkenner" en klik op het tabblad "Weergave" en scrol naar beneden totdat je Verborgen bestanden...weergeven tegenkom en klik deze aan.

Succes,

Rob

Daannijsse schreef op 05.02.2017 om 17:41 uur

de map 'opties verkenner' zat er niet tussen ik heb het wel gevonden. In de map 'mapopties' Ik heb afbeelding gemaakt van wat ik dan zie.

Voormalige gebruiker schreef op 05.02.2017 om 18:21 uur

Hallo Daan,

Haal het vinkje weg bij: "Extensies voor bekende bestanden verbergen" weg. Dan zie videodeluxe.ini

Het geel gemarkeerde is het bestand, dat je kan verwijderen.

Succes,

Rob

Daannijsse schreef op 05.02.2017 om 19:40 uur

Geweldig.

Dit is de oplossing. Ook in VDL 2015 plus doet ie het ook zonder haperingen. (ik weet niet welke voordelen VDL 2017 precies biedt in vergelijking met VDL 2015 plus, maar wellicht kom ik daar nog wel een keer achter)

Voormalige gebruiker schreef op 05.02.2017 om 20:01 uur

Hallo Daan,

Fijn om te lezen dat je probleem nu eindelijk is opgelost. Ik stuur de rekening wel (grapje)...

Veel plezier met het maken van je films.

Groet,

Rob

Daannijsse schreef op 05.02.2017 om 20:22 uur

nogmaals dank Rob!!!

(ik zie de rekening wel verschijnen....)