Handleiding New Blue Titler EX & Nostalgia

vkic schreef op 09.04.2016 om 21:26 uur

Ik heb enkele vragen over New Blue:

1 Ik heb Nostalgia geinstalleerd en met mijn code geinstalleerd maar er staat geen Nostalgia in de lijst met effecten (na een herstart)

2 Ik heb New Blue Titler EX geinstalleerd en geregistreerd, deze staat wel bij Effecten maar vreemd genoeg niet bij geregistreerde programma's bij New Blue (alleen ActionCam Package - OEM en Nostalgia)

3 Ik zie nergens een handleiding (PDF of CHM) van Blue Titler EX. De link "Titler EX Help" in het menu gaat naar http://legacy.newbluefx.com/helpfiles/TitlerEx/Win/index.html en daar staat alleen wat hulp voor Corel gebruikers en wat filmpjes die niet slaan op wat ik in het New Blue scherm vanuit Effecten zie. Op de website van New Blue is Titler EX als product niet eens terug te vinden. Ik zou b.v. wel eens als voorbeeld willen teruglezen hoe je de titeleffecten maakt in het Magix promotiefilmpje van New Bluew EX op http://www.magix.com/int/movie-edit-pro/premium/functions/

Reacties

mi-bo schreef op 10.04.2016 om 11:45 uur

Hallo VKIC.

ga naar http://www.newbluefx.com hier staan alle newblueFX programma's. de versie die gelevers worden bij MAGIX producten, zijn 100% werkend maar niet recent.

Door partner samenwerking worden licenties opgekocht met gebruikmakend van originele programma's.

misschien dat via de Bluefx site is er wel een pdf files te laden, en anders een tril downloaden, daar wordt wel een demo bij gelevers

gr

Michael

vkic schreef op 10.04.2016 om 17:29 uur

Hallo Micheal,

Daank voor je antwoord, maar nee, de Magix versie staat er juist niet want daar had ik al gekekeken. Je hebt er een kopje Products, en daar vind je Titler Pro 4 onder Titler en nog wat varianten onder het kopje Live, maar nergens Titler EX. En geen van die andere programma's lijken op wat we als scherm zien als we Effecten/New Blue EX Titler openenen. Er staat ook niets in de VDL PDF handleiding.

Na wat experimenteren kun je wel titels maken maar de titel wordt kennelijk direct opgenomen in een geselecteerd object terwijl de standaard titels een spoor lager komen en vrij te verplaatsen zijn. Is dat te voorkomen?

mi-bo schreef op 11.04.2016 om 14:46 uur

Hallo vkic,

dit heeft te maken met partnerschap, dan wordt er een speciale naam aan toegevoegd bv. speciaal voor MAGIX, maar de producten werken zonder probleem.

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 11.04.2016 om 15:33 uur

Hallo vkic,

Het klopt dat de tilels gemaakt in New Bleu Titler EX direct in het geselecteerde object wordt opgenomen. Je kan die omzeilen door:

1. om een bv. een testbeeld onder het object te plaatsen (zie afbeelding)

2. selecteer nu het testbeeld op spoor 2 en ga naar: effecten / video-effecten / Chroma Key en klik zwart. Nu wordt deze doorzichtig. Het bovenliggend spoor wordt zichtbaar.

3. selecteer opnieuw spoor 2 en ga naar Effecten / NewBleu Titler EX / Titler EX

4. Maak een tekst in NewBlue Titler

5. sluit NewBlue af. De tekst komt nu in het object op het twee spoor te staan

6. nu kan je deze tekst op de tijdlijn verplaatsen (zie afbeelding voor het resultaat)

Mocht nog vragen hebben dan hoor ik dat wel.

Succes,

Rob

vkic schreef op 15.04.2016 om 11:47 uur

Hallo Rob en anderen,

Dank voor alle antwoorden. Ik dacht inderdaad aan zo'n soort oplossing maar had eigenlijk niet direct een idee welk object ik zou kunnen gebruioken. Dit lijkt me een prima oplossing die ik ga proberen.

Wat me nog niet duidelijk is waar ik nu precies New Blue Nostalgia vind of kan gebruiken.

Hallo vkic,

Het klopt dat de tilels gemaakt in New Bleu Titler EX direct in het geselecteerde object wordt opgenomen. Je kan die omzeilen door: