Golvende beelden bij snelle bewegingen/inzoomen

DoneByX schreef op 25.04.2010 om 10:40 uur
Hai,

Ik heb een film gemaakt (bestaand uit twee projecten), menu gemaakt en gebrand via Magix. Pakt alles goed op de dvd speler, maaaaarrrrr...

bij het afspelen van het langste deel (eerste deel, ca. 10 min.) zie je op de TV dat snelbewegende beelden (ook inzoomen van camera) geteisterd worden door een soort golven (horizontaal) door het  beeld.

Vreemde is dat dit niet te zien is op de pc (niet Magix preview, niet WMP gebrande DVD).
Hiervoor hebben we de resolutie op half gezet in programmainstellingen.

Beeldformaat is gezet op 16:9.

Wie o wie weet waar dit aan (kan liggen/) ligt en kan mij helpen mijn project te redden voor de DVD speler? 

Dank dank dank!

Groetjes. 
 

Reacties

mi-bo schreef op 25.04.2010 om 12:18 uur
beste de resolutie op half zetten heeft niets met het brandproces te maken.
als u digitaal heeft opgenomen, moet u er altijd rekening mee houden dat wat het oog bij kn houden kan de camera niet.
als u gaat filmen zo weinig mogelijk de camera op uotomaat zetten want als een ander opject dichter bij is gaat de camera daar op afstemmen, gaat het pingelen.
heeft u bij het brandproces, toch niet de bitrade boven de 8700 gezet zo ja gaat het beeld digitaliseren, komen er blokjes verschijningen voor, bij duurdere dvd spelers.
heeft u wel op 16:9 gefilmt, of 4:3 en het later omgezet.
antwoord op uw andere vraag.
als u naar effecten gaat aan de linkerzijde van de grijzebalk boven in, ga dan naar tv instellingen en klik dan het icoontje aan, dan krijgt u een kader, dit is de veilige marge,als u het via een dvd afspeeld zult u zien dat alles wat binnen de kader is wordt getoond.
succes
DoneByX schreef op 25.04.2010 om 15:18 uur
Beste Mi-Bo

ik heb geen problemen met blokjes, maar het zijn echt horizontale lijnen die niet gelijk lijken te lopen, kameffect heet het, begreep ik.
Zie voorbeeld http://www.cardwriter.nl/hd/hd1f.jpg

Ik heb al zitten spelen met de interlacing; voor hele object interlacing, aangepast van non-interlacing naar top field first. Wordt het alleen maar erger van!

De beelden zijn niet allemaal van dezelfde camera en ook niet allemaal in 16:9 gefilmd, maar omgezet om een beter tvbeeld te krijgen (zonder zwarte balken..).

Een aantal beelden zijn ook aangepast in grootte (positie/grootte), zodat deze binnen het kader (tvinstellingen) van het tvbeeld passen en niet de helft van het beeld wegvalt.


Alle verschillende bestanden zijn wel geconverteerd naar MPEG2.

Ik snap er werkelijk helemaal niks van! Zit met handen in het haar :(

Hoop dat je nog een idee hebt?

Groetjes!
mi-bo schreef op 25.04.2010 om 20:00 uur
Beste, het zijn toch wel projecten die van camera's afkomstig zijn en geen opgeslagen avi's van dvd's, bewerkt zijn door verschillende programma's.
een tip het project draaid zonder problemen vanaf de tijdlijn zolas u al eerder heeft aangegeven,ga naar bestand, links bovenaan in grijze balk, exporteren, maak er een avi of Magix video(mxv) van, als dit gebeurd is, dan is het project al voor gerenderd, en als u dan het project weer op de tijdlijn zet, en dan ga branden, zal het er zeker beter uit zien,
succes.