Golfweergave aanmaken bij muziek

robbyscot2 schreef op 28.12.2024 om 09:13 uur

Ik had bij het maken van een film in Magix video de luxe premium een golfweergave in de muziekgedeelten. Dit is, tijdens het monteren, verdwenen. Nu heb ik enkel nog een volledig ledige weergave van de muziek. Hoe kan ik deze golfweergave terug weergeven, want zonder dit is het heel moeilijk om makkelijk foto of film aan te passen aan de muziek.

Normaal staat er bij rechtsklikken op het muziekgedeelte bovenaan golfvormweergave aanmaken, maar dat staat daar niet meer bij.

Ik heb versie 18.03.261(UDP3)

Besturingssysteem is Windows 11 en X86

Met dank

Reacties

Bol schreef op 28.12.2024 om 16:34 uur

@robbyscot2

Hallo Robby,

Het kan zijn, dat u eerder al eens golfweergave hebt aangemaakt. Sluit VDL 2019 en verwijdert het Hulpbestand met de extensie *.H0. Ga hiervoor naar de map waar het filmfragment staat en verwijdert daar dan het Hulpbestand.

Start VDL 2019 weer op. Nu kunt u weer op de gebruikelijke manier de golfweergave aanmaken.

Fijne jaarwisseling en een gelukkig Nieuwjaar,

Rob (forum moderator)

PS. Ik heb uw twee vragen samengevoegd tot een topic.

Laatst gewijzigd door Bol op 28.12.2024, 16:48, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 29.12.2024 om 09:35 uur

Hey Bol, dank voor je antwoordje, maar ik geraak er niet wijs uit. Waar kan ik dat bestand vinden op de pc dat je aangeeft om te verwijderen. Heb hier gans mijn bestanden al afgezocht en kan dat nergens niet vinden. Nog een hele fijne zondag. Groetjes

robbyscot2 schreef op 29.12.2024 om 09:36 uur

Oh ja, eveneens een heel fijn jaareinde en een gelukkig 2025

Robby

Bol schreef op 29.12.2024 om 10:15 uur

@robbyscot2

Hallo Robby,

....Ik heb hier gans mijn bestanden al afgezocht en kan dat nergens niet vinden...

Waarschijnlijk zijn bij u de extensies niet zichtbaar. Zo kunt u deze weer weergeven. Zie: Verborgen bestanden (items) zichtbaar maken in Windows 10 | 11

Tijdens het aanmaken van een *.MVP projectbestand, zet u filmfragmenten op de tijdlijn van VDL.

Hier nogmaals hoe u moet handelen:

• sluit VDL2019 af
  • ga via de Windows verkenner naar de map waar de filmfragmenten zijn opslagen
  • verwijder alle bestanden met de extensie *.H0
  • start VDL 2019 opnieuw op.
  • u kunt nu de golfweergave weer op de gebruikelijke manier aanmaken.

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 29.12.2024 om 21:21 uur

Heb de HO' verwijderd, maar helaas kan ik de golfweergave nog niet aanmaken. Die staat nog steeds niet, na het rechtsklikken op de muzieklijn, niet in het venster. Het eerste dat er in staat is 'normaliseren (normaal niveau). Normaal gezien staat daar boven iets in het genre van muziekgolf aanmaken, ken je juiste woorden niet. Ben ondertussen al gewoon zo aan het aanpassen, wat wel wat meer tijd in beslag neemt natuurlijk, maar het lukt ook wel. Groetjes

Bol schreef op 30.12.2024 om 17:45 uur

@robbyscot2

Hallo Robby,

Zeer vreemd, dat na het verwijderen van de bestanden met *.H0 (nul) u de golfweergaven nog niet kan aanmaken.

Ik heb voor u een filmpje aangemaakt, waarin kan u e.a. kan zien hoe ik het heb gedaan.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator(

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 31.12.2024 om 23:52 uur

Heb het nagekeken, er staan enkel nog MV's en MVP's meer in de lijst. Heb zo goed mogelijk je filmpje gevolgd, maar heb nog steeds geen golf weergave.Ik weet dat ik begonnen ben zonder die golfweergave, dan ineens was die er en zo plots als ze gekomen is, was ze weer verdwenen. Inmiddels heb ik over 15 minuten de film afgewerkt. Wou de foto's en filmpjes en de ondertitels juist laten beginnen op de tonen van de muziek. Was een hele klus zonder die golf, maar het is me toch gelukt hoor. Wat langer aan gewerkt en toch in orde gekomen. Wens je een heel fijn jaareinde met veel geluk en gezondheid. Groetjes en bedankt om me te helpen.