Golfvormweergave ontbreekt

Northon schreef op 10.10.2018 om 09:27 uur

Wanneer ik een film als nieuw project wil importeren ontbreekt op het audiospoor de golfvormweergave ,ondanks dat ik het in "instellingen programma" heb aangevinkt. Dit probleem heb ik aan Magix voorgelegd doch geen resultaat. Als ik een losse scene importeer dan zie ik wel een golfvorm. Helaas niet als project. Ik werk met de nieuwste VDL Premium 2019. Helaas is het ook niet mogelijk om bij "audiofuncties" dit alsnog aan te geven. Er is wel geluid.

Wie kan mij adviseren.

Reacties

mi-bo schreef op 10.10.2018 om 10:39 uur

@Northon

Beste Northon.

Heeft U MAGIX vdl 2019 Premium wel volledig geinstalleerd via help gratis programma.(8 gb)

Mvg

Michael

Northon schreef op 10.10.2018 om 10:54 uur

Hartelijk dank voor de reactie.

Het gratis contentpakket (waardebon) kon ik niet downloaden i.v.m. een foutieve code. De rest heb ik gedownload en geïnstalleerd. Merkwaardig is dit probleem niet aanwezig bij concurrerende pakketten.

M.vr.gr.

Northon

Bol schreef op 10.10.2018 om 10:59 uur

Hallo Norton,

Wanneer golfvorm niet wordt weergeven, doe dan het volgende:

1. activeer het filmfragment / geluid
  2. klik op de rechtermuisknop
  3. kies uit de pop-up golfweergave aanmaken
  4. je kan ook op de sneltoets shift+E drukken.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Northon schreef op 10.10.2018 om 11:18 uur

Hallo Rob

Hartelijk dank voor de reactie.

Helaas ontbreekt in de pop-up de golfweergave.Eveneens geeft Shift+E geen reactie.

mvrgr

Northon

mi-bo schreef op 10.10.2018 om 11:58 uur

@Northon

Beste Northon,

Vreemd dat U " Het gratis contentpakket (waardebon) kon ik niet downloaden"( dit is maar voor 1 Pc/laptop )

Na het installeren van MAGIX vdl 2019 Prem heeft U na het via hulp online actualiseren ook

dit is meer dan 8 Gb.

heeft U ook al geprobeert Frame Table opnieuw aanmaken geprobeert.

misschien is dit het probleem.

Mvg

Michael

Bol schreef op 10.10.2018 om 12:43 uur

Hallo Norton,

Het kan kloppen dat je golfweergaven in de pop-up de golfweergave niet meer ziet. Dit komt, omdat er al reeds eerder al eens golfweergave is aangemaakt of niet? Dit word in het hulpbestand met de extensie HO onthouden en bewaard.

Wat je moet doen is:

1. sluit VDL af
  2. Ga naar de map waar de filmfragmenten staan en verwijder dan alle hulpbestanden met de extensies HO.
  3. start VDL het project opnieuw op
  4. Als de "Golfvorm bij import automatisch aanmaken" aangevinkt staat, dan worden de golfweergave weer automatisch aangemaakt. Staat deze niet aangevinkt, dan kan je deze zelf aanmaken, zoals ik reeds eerder heb beschreven.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 10.10.2018 om 12:55 uur

Hallo Norton,

Hier het antwoord op: "Het gratis contentpakket (waardebon) kon ik niet downloaden i.v.m. een foutieve code.". Ga naar hulp / Contentpakket(ten) activeren

Een foutieve code kan ontstaan, doordat je b.v. een "0" voor de letter "O" aanziet. Ik kopieer de activatiecode en plak deze dan in als waardeboncode en klik op verdergaan. Op deze manier maak je dan geen tikfouten

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 10.10.2018, 12:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Northon schreef op 10.10.2018 om 16:42 uur

Hallo Rob,

Ik heb je advies opgevolgd en ziedaar het probleem is opgelost.

Ik wil je hartelijk bedanken voor je goed advies.

mvrgr

Northon

Bol schreef op 10.10.2018 om 18:06 uur

Hallo Norton,

Het doet mij deugd om te lezen dat je probleem ten aanzien van de golfweergave is opgelost, maar je had nog een ander probleem ten aanzien van het gratis content pakket (waardebon). Deze kon je niet activeren, is dit nu ook opgelost?

Ik verneem dat wel van je.

Groet,

Rob.

PC -1-

PC -2-

Northon schreef op 10.10.2018 om 18:52 uur

Hallo Rob,

Ik had geen 0 of o en de code, doch een vergissing gemaakt met een ander karakter. Het kopiëren en plakken werkte niet dus ik moest tikken .Een tikfout heb je snel gemaakt.Nogmaals bedankt voor de hulp.

Mvrgr

Northon

Bol schreef op 10.10.2018 om 18:57 uur

Hallo Norton,

We kunnen nu zeggen: "Eind goed, al goed".

Heel veel succes met het samenstellen van je projecten.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

nikkie36 schreef op 24.02.2019 om 11:20 uur

Helaas Bol,

Al het bovenstaande geprobeerd zonder resultaat. Ik krijg geen golfvorm zichtbaar. Wel de juiste vinkjes aan gezet. Filmpje op zich geeft gewoon geluid. Bizar genoeg is dat het volgende filmpje wat ik gemaakt heb (beide met iphone, direct na elkaar) geen problemen oplevert bij import in mgx. Help!

Bol schreef op 24.02.2019 om 17:17 uur

Hallo Nikkie,

Je gaat als volgt te werk:

1. ga naar map waar de clips instaan en verwijder daar alle H0 bestanden.
  2. start nu het project opnieuw op.
  3. activeer (geel) de clip waar geen golfvorm zichtbaar is
  4. ga op de audiospoor staan en klik op de rechtermuisknop en op Golfvormweergave aanmaken.
  5. Nu wordt de golfvorm aangemaakt.
  6. als beeld en geluid nog zijn samengevoegd op spoor 1 klik dan met de rechtermuisknop op de geactiveerde clip en kies dan Audiofuncties / Golfweergave aanmaken

Hopelijk lukt het nu wel, anders hoor ik het wel.

Groet,

Rob

aanvulling 24-02-2019 om 18:48uur

Naar aanleiding van jou antwoord / vraag ben ik dit eens gaan uittesten. Als je een eerder gemaakte projectbestand weer op de tijdlijn van VDL 2019 zet met het vinkje bij Golfvorm bij import automatisch aanmaken, aangevinkt en je heb de H0 bestanden verwijderd, dan wordt de golfvorm niet meer aangemaakt. Dit komt omdat het MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen bestaat en deze onthoudt, dat Golfvorm bij import automatisch aanmaken reeds is gebruikt. De Golfvorm bij import automatisch aanmaken, wordt alleen weer gebruikt bij een geheel nieuw project. Je moet bij een bestaand MVP project altijd mijn eerder aangegeven methode gebruiken.

Laatst gewijzigd door Bol op 24.02.2019, 18:51, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-