Golfvormweergave

lianneke schreef op 15.06.2014 om 18:05 uur

Hallo

Wie kan me helpen. Ik vind dit behoorlijk irritant. Ik ben nu al een paar dagen bezig met het in delen importeren van een film om te bewerken. Op een aparte spoor het geluid met golvormweergave te krijgen was geen probleem. Tot nu ineens het programma dit niet meer doet. Wanneer ik nu nog scenes importeer krijg ik niet eens meer de mogelijk om te kiezen voor deze mogelijkheid. Alles gelezen hier op deze site. Allerhande antwoorden uitgeprobeerd zoals instellingen, maatdetectie assistent etc. Maar helemaal niets komt er op. Gewoon een strakke lijn. Waarom eerst wel en nu niet. Knap lastig. Dus wie kan me met een goede oplossing helpen. Het is niet dat je niet verder kunt maar het is lastig....en dom! Ik werk met Video DeLuxe 2014 Premium.

Groeten Lianne

Na het een en ander te proberen heb ik nu het volgende gedaan. Scene selecteren en dan kiezen voor Surroundkanalen extraheren. Er komen dan twee sporen er onder bij. Beiden zonder golfvormweergave. Maar ineens staat op spoor 2 deze er nu wel bij. Nu de onderste twee sporen loskoppelen en verwijderen. En dan heb ik wel geluid met golfvormweergave. Probleem opgelost....denk ik. Of weet iemand wat dit precies is en zijn hier dan weer andere gevolgen bij. Zover merk ik nu in ieder geval niets dat niet goed is.  Ik zie graag eventuele reacties!!! 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 16.06.2014 om 22:41 uur

Hallo Lianneke,

Er zijn twee methodes om golfvorm te activeren.

1. Je kan bij een nieuw te maken filmproject deze standaard instellen via: bestand / instellingen / programma / tabblad video/audio of met de sneltoets "Y ". Vink golfvorm bij import automatisch aanmaken aan en haal het vinkje weg bij video met geluid importeren weg. Als nu een filmfragment sleept naar de tijdlijn dan wordt het geluid met golfweergave op spoor 2 gezet.

2. Bij een bestaande filmfragment op de tijdlijn kan je de golfvorm weergeven door deze eerst te activeren en daarna met de snel toets CTRL-H het geluid op spoor 2 twee zichtbaar te maken. Nu kan je met de sneltoets Shift-E de golfvorm weergeven.

Succes,

Rob

lianneke schreef op 16.06.2014 om 23:24 uur

Hallo Rob

Voormalige gebruiker schreef op 17.06.2014 om 08:55 uur

Hallo Lianneke,

Heb je al eens geprobeerd:

1. Bestand / instellingen / programma instellingen terugzetten op standaardwaarde. Het kan zijn dat het INI bestand beschadigd is.

2. Een herstel uit te voeren. Leg de DVD in de disclade en kies in het menu Herstel. Het kan zijn dat er bestanden zijn beschadigd.

Suces,

Rob