geselecteerde scene verplaatsen

plagge schreef op 02.09.2010 om 10:27 uur

Beste mensen. ik heb de volgende vraag:

 

Ik heb op de tijdlijn  op spoor 1 en 2 een scene staan en op dezelfde plaats ook op spoor 3 en 4 .

 

Nu wil ik het beeld van spoor 1 gebruiken en het geluid van spoor 4. Dat betekent dat ik spoor 2(geluid) en 3(beeld) verwijder. Om er nu voor te zorgen dat het "nieuwe" geluid spat synchroon loopt moet ik misschien het geluidsspoor een of meerder frames verplaatsen. In Ulead moest je dit dan  selecteren waarna je met de pijltjestoets frame voor frame kon gaan schuiven.

 

Is er binnen Magix Video de Luxe 16 Premium een mogelijkheid om met de pijltjestoets een scene een frame naar links of rechts te verplaatsen? Ik zie nu  alleen maar de afspeelmarker verschuiven. 

Reacties

mi-bo schreef op 02.09.2010 om 19:09 uur

Beste een snel antwoord,

aan de linker kant heeft u de letter S & M staan,

klik dit eens aan op spoor 2 & 3.

en bekijk het resultaat, een beetje zelf kennis zal u goed doen.

u kunt ook de multicam functie gebruiken, maar dan moet het wel synchroon lopen.

anders geluisspoor 2 uitzetten en geluidspoor 4 gebruiken, en dan als de beelden afspelen kunt u via previeuw schem aan klikken wat u wilt opnemen,

succes.

plagge schreef op 02.09.2010 om 19:33 uur

Dank je voor de snelle reactie. Ik heb naar mijn mening alle combinaties met s en m gehad maar het enige wat ik er mee bereik is dat of het beeld of het geluid "weg" is.

 

Ik heb het waarschijnlijk niet duidelijk genoeg uitgelegd maar waar het mij om gaat is of de geselecteerde scene middels de pijltjestoets frame voor frame verplaatst kan worden zodat ik het geluid van twee verschillende camera's kan matchen. 

RiViS schreef op 02.09.2010 om 20:44 uur

Rechtsklik op het audiofragment en klik vervolgens op "Audio-video offset instellen". Nu kun je naar keuze 1 of 5 frames tegelijk verplaatsen. Het werkt ook als je het videofragment al hebt verwijderd (dus alleen nog audio hebt).

 

groet,

Rijk

plagge schreef op 02.09.2010 om 22:08 uur

Dat werkt inderdaad. Bedankt Rijk voor de tip.