geluidspoor vdl 2013 geen blokjes patroon meer ?

websmoker schreef op 09.03.2013 om 22:19 uur

Hallo

ik heb thans de vdl 2013

valt me zwaar tegen, het is bijna identiek aan alle versies die ik al heb en voegt weinig toe ( behalve de instellingen voor 1080P ) alle gratis te downloaden zogenaamde Extras, zijn bijna gelijk aan de vorige versies.

Ik heb de standaard versie van 69.95

Mijn grootste ergernis is dat de audio sporen niet meer uit blokjes bestaan en daardoor niet meer te plakken en knippen op de seconde af.

Vraag:

klopt dit ?.....of is er een instelling die ik niet kan vinden.

Reacties

RiViS schreef op 10.03.2013 om 11:53 uur

Je bedoelt ws dat de vertikale lijnen op de sporen ontbreken. Vlak er boven staat een indeling in uren/ minuten/ seconden/ frames. Als je met de muis in de arranger heen en weer gaat zie je dat een streepje over die schaalverdeling meeloopt. Je kunt daarmee frame-nauwkeurig knippen, dat is 25 x zo nauwkeurig als "op de seconde".

Wat betreft de vernieuwingen in VdL2013: Als je wat doorklikt op de site van de Magix producten kun je toch een goede indruk krijgen van de vernieuwingen. Daar kun je eventueel ook een vergelijking maken met de Plus en Premium versie. Misschien de volgende keer wat meer tijd aan besteden?

groet,

Rijk

websmoker schreef op 10.03.2013 om 15:55 uur

Hallo Rijk

Ik heb weken besteed aan de video kaart, labtobs, en HD camera testen.

Kennelijk nog niet voldoende...Verder vind ik 2013 onhandig in de zin van: videobeeld rechts aanklikken, en daar de directe instellingen kunnen vinden die te maken hebben met video cleaning. Dit zou zinvoller zijn.

In vdl 2008 zit bv een optie waar je met 1 muisklik, het beeld iets kunt vergroten of verkleinen. Dat was een geweldige hulp. Deze ontbreekt voor zover ik kan zien in 2013. Zo ook de resulutie (maximaal half). en niet 3 of 4 keer minder resolutie.

1080P of 720P vergt trouwens enorm veel van de capaciteit.

De plus versies en premium waren een stuk duurder..

Bedankt weer voor je uitleg over het knippen. Vind visueel de ruitjes toch handiger i.pv de wave in audio te zien.

gr

Karel