Geluidsfragment is niet zichtbaar in tijdlijn

albertus1 schreef op 28.02.2016 om 20:33 uur

Ik heb al talloze geluidsfragmenten geimporteerd en in films geplaatst. Maar nu bij een nieuwe film is het geimporteerde geluidsfragment wel hoorbaar, maar niet zichtbaar. Het fragment wordt zoals gebruikelijk aan het einde van de beelden geplaatst, daar is het ook hoorbaar. Maar ik wil het verplaatsen naar het begin van de film, maar aangezien je niets ziet, kan je het ook niet selecteren en verplaatsen. Wat is hier aan de hand?

Ik gebruik Video de luxe MX Plus uit plm 2011. En Windows 10.

Reacties

magixagent schreef op 29.02.2016 om 09:35 uur

Albertus,
misschien een optie ga naar bestand,
instellingen,
programma terug zetten naar standaard waarde,
dit heeft geen invloed op de projecten
Gr
Harry

albertus1 schreef op 29.02.2016 om 10:36 uur

Bedankt Harry,

Maar helaas heeft dat geen resultaat gehad.

Intussen heb ik wel ontdekt dat wanneer ik een geluidfragment uit de mediapool 'sleep' naar de juiste plek, dat ik dan het bewuste fragment wel zie. Maar ik heb op het fragment in de mediapool 'gedubbelklikt' en dan verschijnt het aan het einde van de film, maar helaas niet zichtbaar.

Nu is de film klaar, met de juiste muziek op de juiste plek, maar het foute onzichtbare fragment staat na de film en blijft dan enige minuten doorspelen. Ik kan het ook niet verwijderen, want het is in gebruik.

Hopelijk weet jij iets om dit op te lossen?

magixagent schreef op 29.02.2016 om 12:34 uur

Als onder een project een geluid fragment moet worden gezet, kijk waar de afspeel curser staat,
als het stukje geluid fragment nog niet is gecomprimeerd moet het altijd te verwijderen zijn

een stukje montage techniek.
zet project op de tijdlijn geef dit  in een van te voren gemaakte map een naam met  00001 en dan nog een keer 00002. is men een stukje verder sla het dan op in die map ( opslaan als 0 met 00003 enz., als het project klaar is en er zit bv. een fout in kan er stappen terug worden gezet, als er wordt opgeslagen  (als opslaan ) wordt het vorige overschreven.
gr
Harry

albertus1 schreef op 06.03.2016 om 09:41 uur

Harry, dit is inderdaad een goede oplossing voor de toekomst.

Intussen is het probleem toch opgelost door de film voor het laatste (ongewenste) geluidsfragment te splitsen.

Maar bedankt en gegroet.