Geluidsdemping audiospoor verschuift niet mee Magix video deluxe 2016

zeerus schreef op 17.10.2015 om 17:22 uur

Hallo ,

Ben net gestart met Magix video deluxe 2016 . Als ik nu een audiofragment gedeeltelijkt heb gedempt omdat er bijv. word gesproken in het bovenstaande videofragment , zie ik in het audiofragment dus de groene lijn op juist die specifieke stukjes naar beneden staan . Als ik nu alle sporen wil verschuiven om bijv. iets tussen te voegen gaan alle fragmenten op alle sporen netjes mee maar de groene lijn die de demping aangeeft blijft op hetzelfde punt staan . Ik kan dus achteraf niets invoegen of weghalen want dan komt de demping op een ander punt in de film te staan .

Reacties

mi-bo schreef op 17.10.2015 om 17:37 uur

Hallo, het is ook mogelijk om de geluid mixer te gebruiken, rechts op de tijdlijn, nu is de mogelijkheid zelfs om met koptelefoon op frame nauwkeurig het beeld te besturen, en als de andere manier wordt gebruik, waar het goed staat met scheermes beeld en geluid splitsen, dan kan er van alles verschoven worden en blijft dit stukje staan
Gr
Michael

zeerus schreef op 17.10.2015 om 18:17 uur

Hallo Michael ,

Het gaat dus puur alleen om een geluidsfragment er hoeft niets gesplitst te worden . Op spoor 1 heb ik een videofragment met geluid (er word in gesproken) , op spoor 5 staat een audiofragment . Op spoor 1 staan links en rechts van het bewuste videofragment waar in word gesproken diverse andere videofragmenten waarvan ik de originele audio helemaal op 0 heb gezet omdat ik die niet wil horen . Op spoor 5 staat dus het audiofragment op normaal geluidsniveau (een Mp3 liedje) Terwijl ik dus naar de beelden zonder geluid zit te kijken speelt op de achtergrond het liedje . Kom ik nu bij het bewuste fragment waar in word gesproken wil ik dat de audio op spoor 5 eventjes word gedempt en daarna weer verder gaat . Ik klik dus op het videofragment >audiofuncties>volumeverlaging en het volume van spoor 5 gaat precies op dat stuje naar beneden , juist wat ik wil om de spraak op spoor 1 te kunnen horen . In het audiofragment op spoor 5 staat nu de groene lijn op dat bewuste stukje naar beneden . Als ik nu iets tussen wil voegen klik ik op " alle sporen verplaatsen " , en alles gaat mee maar de demping op spoor 5 blijft op hetzelfde punt staan , gaat dus niet met het audiofragment mee . Ik ben al uren van alles aan het proberen maar als ik het volume van een bepaalt stukje audio bewerk door een stukje te dempen moet dat bij verplaatsen van dat stukje audio toch mee gaan 

RiViS schreef op 17.10.2015 om 19:30 uur

Twee opmerkingen: 

1) wees je er van bewust dat de functie "alle sporen verplaatsen" geldt vanaf het punt waar je de splitsing maakt. Omdat je muziekje op spoor 5 ws al veel eerder begint zal die daarom niet mee verschuiven. Je zult het gedempte stuk dus naderhand met de muis even moeten verschuiven.

2) het is altijd verstandig om eerst de filmfragmenten te monteren, inclusief op z'n plek zetten en inkorten etc. Daarna pas je de audio aan, dan voorkom je dit soort verschijnselen.

groet,

Rijk

zeerus schreef op 18.10.2015 om 01:21 uur

Hallo Rijk ,

Het muziekje schuift dus wel mee , maar de groene lijn waar het " dal " inzit van de demping blijft op zijn plaats staan . De demping gaat niet met het muziekje mee . Stel ik begin een nieuw project , ik zet 5 stukjes film van mijn camcorder op spoor 1 , 15 seconden film . Op spoor 2 zet ik een muziekje van 15 seconden . In het middelste stukje film van de 5 word gesproken dus daar wil ik de muziek van spoor 2 niet horen . Ik klik het middelste stukje film aan > audiofuncties > volume verlagen > en het volume van alle andere sporen word verlaagd ter hoogte van het middelste videofragment . Op de groene lijn van spoor 2 verschijnt nu een dalletje ter hoogte van het middelste videofragment op spoor 1 . Nu zet ik de marker helemaal aan het begin van het project , verplaats alle sporen , en schuif alles met de muis naar rechts . Er ontstaat dus een hele lege ruimte met niets op spoor 1 en 2 maar het dalletje wat eerst in het muziekje op spoor twee stond staat er nog steeds . Ik heb ondertussen al een oplossing , de functie volume verlagen niet meer gebruiken . Als ik ter hoogte van 1 bepaald videofragment het onderliggende muziekje op dat punt wil verlagen knip ik het muziekje links en rechts van het videofragment en demp ik de muziek via het schuifje in het stukje muziek . Heel vreemd dat de demping niet bij de audio blijft , misschien kan iemand het ook eens proberen met vijf stukjes film en een muziekje op spoor 2 , kijken wat er gebeurt .

RiViS schreef op 18.10.2015 om 10:26 uur

Het klopt wat je schrijft.

Wat je in dit geval beter kunt doen: 

Rechtsklik op het muziekfragment en klik dan op Volumecurve. De groene lijn verschijnt. Als je er op klikt verschijnt een klein blokje. Plaats er 4: 2 vlak na elkaar aan het begin van de gewenste volumeverlaging en de andere 2 vlak na elkaar aan het eind. Met de muis kun je nu de 2 binnenste blokjes omlaag trekken tot het gewenste niveau. Er ontstaat nu de zelfde figuur als bij je eerste methode, maar deze loopt nu mee met het muziekfragment als je dat verschuift.

groet,

Rijk

zeerus schreef op 18.10.2015 om 11:39 uur

Klopt inderdaad Rijk , zo werkte ik met Pinnacle ook altijd maar dat werkt hier alleen als je de muismodus op 1 spoor of alle sporen zet . Als de muismodus op afzonderlijke objecten staat kan je de groene blokjes weer niet verschuiven . Ben overigens wel heel tevreden met de mogelijkheden van het programma .

Bedankt voor het meedenken .

tiny.ruiter schreef op 19.10.2015 om 14:21 uur

De versie van 2015 had dit probleem ook al.Ik heb deze vraag ook bij Magix neergelegd.

Ik kreeg als antwoord dat de ducking als laatste handeling gedaan moet worden. en dat dit inderdaad niet mee gaat als je de beelden verschuift. Ik  spreek eerst alle voiceover's  in. sla deze op. maak een andere versie bv versie 3, 4 enz en ga dan pas aan de slag met de ducking. Is er een ducking niet goed of wil je deze verplaatsen dan  neem  ik de vorige versiee en ga daar mee verder.

Tiny