geluid vst en midi

rudiew schreef op 22.01.2024 om 20:40 uur

met geen enkele mogelijkheid krijg ik geluid uit de music maker. voor aanschaf van een betaalde versie wil ik kunnen checken of het iets voor me is. heb asio4all en magix asio driver geprobeerd. plus diverse oplossingen proberen te vinden op internet. zijn of uit 2016 of niet relevant. wie helpt met de juiste instellingen of de plek waar ik ze wel kan vinden. anders houdt het hier voor me op helaas. Windows 11 met geluid via headset ( draadloos) of realtek audio.

Reacties

SP. schreef op 22.01.2024 om 23:05 uur

@rudiew Als u in de programma-instellingen een ASIO-stuurprogramma selecteert, kunt u op de knop Geavanceerd naast de stuurprogrammaselectie klikken om de stuurprogramma-instellingen te openen.  Daar kunt u uw audio-invoer en audio-uitvoer selecteren en de buffergrootte instellen op iets redelijks, zoals 512 samples.  Het is niet gegarandeerd dat draadloze headsets zullen werken.  Het is beter om Realtek als uitgang te selecteren en een headset met een audiokabel op uw computer aan te sluiten.  Zelfs beter dan Realtek zou een externe USB-audio-interface gebruiken.

 

 

 

If you select an ASIO driver in the program settings, you can click on the Advanced button next to the driver selection to open the driver settings. There you can select your audio input and audio output and set the buffer size to something reasonable like 512 samples. It's not guaranteed that wireless headsets will work. It's better to select Realtek as your output and connect a headset with an audio cable to your computer. Even better than Realtek would be using an external USB audio interface.

rudiew schreef op 22.01.2024 om 23:43 uur

dank voor de input. uitgaand geluid inderdaad alleen via bekabelde hoofdtelefoon. of speakers denk ik. echter invoer via toetsen, zowel midikeyboard als toetsenbord ( qwerty) geen resultaat. revolta 2 als voorbeeld. de drumvst werkt alleen met de muis op het keyboardje van de vst zelf....gebruik asio voor all omdat de magix asio niet herkend wordt. na aanklikken verdwijnen hierbij alle instellingen....

 

rudiew schreef op 23.01.2024 om 00:19 uur

aanvullend nog even dit. op bovenstaande instellingen werken de loops niet. en de keyboards niet. ietrs fout in windows. ? alleen de loops met primaire geluidsinstellingen te horen. (direct sound)

SP. schreef op 23.01.2024 om 00:32 uur

@rudiew Revolta accepteert alleen MIDI op MIDI-kanaal 1. Stel je MIDI-toetsenbord dus respectievelijk in op kanaal 1. Dat de drums hoorbaar zijn door op het toetsenbord te klikken, is een teken dat de ASIO-driver correct werkt.  Maar er lijkt een incompatibiliteit met uw computer te zijn.  Ik raad u aan de gratis demoversie van FL Studio te downloaden en te installeren.  Hiermee wordt ook het FL Studio ASIO-stuurprogramma geïnstalleerd.  Ik heb de ervaring opgedaan dat deze driver meestal prima werkt als ASIO4ALL dat niet doet.  Hierna kunt u FL Studio verwijderen.  Het FL Studio ASIO-stuurprogramma heeft een eigen verwijderprogramma en blijft op uw computer staan.  Selecteer vervolgens de driver in de programma-instellingen van Music Maker en stel in de driverinstellingen uw in- en uitgang en buffergrootte in.

 

 

 

 

Revolta only accepts MIDI on MIDI channel 1. So set your MIDI keyboard respectively to channel 1. That the drums can be heard by clicking on the keyboard is a sign that the ASIO driver works correctly. But there seems to be an incompatibility with your computer. I suggest you download and install the free demo version of FL Studio. This will also install the FL Studio ASIO driver. I've made the experience, that this driver usually works fine if ASIO4ALL doesn't. You can uninstall FL Studio after this. The FL Studio ASIO driver has its own uninstaller and will stay on your computer. Then select the driver in the program settings of Music Maker and set your input and output and buffer size in the driver settings.

rudiew schreef op 23.01.2024 om 10:01 uur

Ga bovenstaande proberen (fl studio)

rudiew schreef op 24.01.2024 om 12:23 uur

Lijkt .e opgelost met de driver van FL.....dank voor het meedenken

Bol schreef op 26.01.2024 om 15:25 uur

@rudiew

Hallo Rudie,

Het is goed om te lezen, dat u probleem is opgelost door de ASIO driver van FL Studio te installeren. Maar ik blijf het toch zeer vreemd vinden, dat u voor Magix Music Maker 2024 versie 32.1.0.13 de ASIO drivers van FL Studio moet installeren. Tijdens het opstarten kunt u al een Soundcheck doen. Bij mij wordt de standaard ASIO-stuurprogramma - Music Maker ASIO gebruikt. Ik kan deze dan via mijn muis en/of mijn draadloos toetsenbord bespelen. Ook kan ik dit via de luidsprekers en/of koptelefoon beluisteren. Zie filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 26.01.2024, 15:55, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rudiew schreef op 26.01.2024 om 20:34 uur

ik ben nu bezig stuurprogramma's te verwijderen en opnieuw te installeren. geen invoerapparaat gedetecteerd. wel alles geactiveerd bij microfooningang. music maker asio werd helemaal niet herkend. nog update naar nieuwe versie doen. kom er op terug. bovenstaande is voor mij nog niet de oplossing. zou ook nog opties van audio toevoeging willen zoeken mits die er zijn.........voorlopig dus maar even de gratis versie als test .

 

rudiew schreef op 26.01.2024 om 20:53 uur

meer kan ik er niet van maken...... geen geluid op de toetsen, wel bij het afspelen van de demo.

invoer staat op stereo mix en Musicmaker app geactiveerd.......

Bol schreef op 26.01.2024 om 22:55 uur

@rudiew

Hallo Rudie,

Als ik via de Programma-instellingen het tabblad Audio/MIDI opent en klik op Annuleren i.p.v. op OK dan heb ik ook geen geluid via het schermtoetsenbord. Je moet altijd de Audio/MIDI tabblad verlaten door op OK te klikken. Misschien is dit voor u de oplossing.

Succes,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rudiew schreef op 27.01.2024 om 10:55 uur

Op ok klikken is natuurlijk een aloude windows bevestiging van een eerdere actie 😉 dat doe ik dus ook. Ga probereb eeb filmpje te genereren. Misschien duidelijker. Idee hoe je beste een filmpje van je scherm maakt?

SP. schreef op 27.01.2024 om 10:56 uur

meer kan ik er niet van maken...... geen geluid op de toetsen, wel bij het afspelen van de demo.

invoer staat op stereo mix en Musicmaker app geactiveerd.......

Speel je op MIDI-kanaal 1? Anders speelt Revolta geen geluid.

rudiew schreef op 27.01.2024 om 10:59 uur

Ja ook dat..... lees bovenstaand. De demo geeft wel geluid (audio) het toetsenbord niet.......hier voor moet je geen spoor nodig hebben. Maar het staat aan op kanaal 1 ga ik van uit

SP. schreef op 27.01.2024 om 11:06 uur

@rudiew Neem enkele MIDI-noten op en controleer vervolgens het kanaalnummer van de noten in de evenementenlijst in de MIDI-editor.  Voor de zekerheid.

 

 

Please record some MIDI notes and then check the channel number of the notes in the Event List inside the MIDI editor. Just to be sure.

Bol schreef op 27.01.2024 om 11:23 uur

@rudiew

Hallo Rudie,

Ik gebruik het knipprogramma van Windows 11 om een schermopnamen (filmpje) te maken. Zie: Het knipprogramma gebruiken om schermopnamen vast te leggen - Microsoft Ondersteuning

Als u uw midikeyboard niet is ingeplugd, hebt u dan wel / of geen geluid als u via uw QWERTY toetsenbord afspeelt?

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 27.01.2024, 11:25, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 27.01.2024 om 11:38 uur

@rudiew

Hallo Rudie,

Ik zie dat de opnamemodus op spoor 1 op REC staat niet op MIDI REC. Zet deze eens op MIDI REC en probeer het nog eens. Als deze bij mij op REC staat, dan wordt er wel opgenomen maar er wordt geen audio weergeven via mijn koptelefoon of speakers. Wel als deze op MIDI REC staat.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

rudiew schreef op 27.01.2024 om 11:42 uur

Midi controller nog niet aangesloten. Ga het laatste voorstel nog eens prob eren anders een filmpje. Dit lukt niet direct maar kom er op terug. Vast bedankt.

SP. schreef op 27.01.2024 om 12:03 uur

@rudiew Ik geloof ook dat je probleem zou kunnen zijn dat MIDI REC niet is ingeschakeld in de trackheader.  Zonder dit weet het MIDI-toetsenbord op het scherm niet welk instrument zijn MIDI-data moet ontvangen.

 

 

I also believe that your problem could be that MIDI REC isn't enabled in the track header. Without this, the on-screen-MIDI-keyboard doesn't know which instrument should receive its MIDI data.

rudiew schreef op 27.01.2024 om 12:07 uur

even een snel testje gedaan. Inderdaad midi rec doet de job. ga even experimenteren met de vst's . \dank voor de hulp

Bol schreef op 27.01.2024 om 12:38 uur

@rudiew

Hallo Rudie,

Het doet mij deugd om te lezen, dat uw probleem is opgelost door de opnamemodus op MIDI REC te zetten. Succes met het arrangeren van uw muziekstukjes.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-