Reacties

mi-bo schreef op 07.02.2015 om 11:06 uur

Beste Wouter,

iets meer gegevens kan een wonder oplossing geven.

gr

Michael

wouter-van-belle schreef op 07.02.2015 om 13:21 uur

Dag Michael, 

Wat voor gegevens bedoel je dan? Het is een mov- filmpje gemaakt met een Canoncamera van een muziekuitvoering. Het enige wat ik gedaan heb is het audio-spoor vervangen. Maar als ik het filmpje met het originele audiospoor exporteer krijg ik hetzelfde (slechte) resultaat. Kan het aan de pc liggen? Het is een Acer met 64-bits besturing en 3.1 Ghz processor en 4 GB RAM. Kan het aan de geluidskaart liggen?

HG
Wouter

mi-bo schreef op 07.02.2015 om 16:13 uur

Beste, probeer de beelden in te laden direct vanuit de camera.

Dan zal het probleem zijn opgelost

Succes

Michael

Philip.horemans schreef op 08.02.2015 om 16:40 uur

Ik heb dit ooit ook eens voorgehad bij Pinnacle. Dit kwam doordat ik eerst de clipjes op de tijdbalk zette, nadien de muziek (mp3 of wav) en nadien de clipjes ben beginnen bewerken (knippen of splitsen,opschuiven...) En wat bleek : Doordat je knipte (en stukjes beeld verwijderde) , knipte je ook het geluidsspoor in stukjes, dit was ook alleen maar hoorbaar na het renderen.

Voor je knipt moet je eerst het geluidsspoor op slot zetten, zodat hier niet mee in geknipt wordt.

Misschien kan dit voor u helpen?

Nu uw filmpje al af is, kan je ook het geluidsbestand even verwijderen (waarin geknipt werd) en terug een nieuw geluidsbestand op de tijdlijn zetten. En nog eens terug opslaan.

Mvrgr,

Philip

wouter-van-belle schreef op 08.02.2015 om 21:59 uur

Beste Michael en Philip

Dank voor jullie suggesties.

Invoeren vanaf de camera (Sony Powershot S90) lukt niet, het programma 'ziet'  mijn toestel niet! (terwijl ik de schijf wel in mijn pc-mappen zie staan). Ik heb ook nog het mov-bestand geconverteerd naar WMV, en het filmje opnieuw in de montage gezet, alles prima, totdat ik het uitvoer. Het geluid blijft in de als film opgeslagen versie flutteren. Erg irritant, juist omdat ik muziekvideo's wil maken!! 

Ook de suggestie van Philip heb ik overgenomen, maar niets heeft gewerkt. Dus tot nu toe kan ik niks met het programma.....

MVG, Wouter

mi-bo schreef op 09.02.2015 om 12:35 uur

Beste Wouter,

toch even mee denken, 

U heeft een dvd bij de camera gekregen, heeft U deze ook op de Pc geinstalleerd.

want anders herkend de Pc nooit Uw camera

gr

Michael