Reacties

Bol schreef op 07.09.2024 om 16:11 uur

@d.r.-b

Hallo d.r.-b,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

Ik heb uw MOV bestand via Wetransfer ontvangen en geanalyseerd. Bedankt👍 voor het gestelde vertrouwen.

Ik zie, dat u uw films opneemt als MOV met audioformaat PCM (4 ch). PCM audio wordt door Video Deluxe 2025 niet ondersteund.

Waarom niet als MP4 met het audioformaat AAC (2ch)?

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 07.09.2024, 16:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

d.r.-b schreef op 15.09.2024 om 18:02 uur

Hoi Rob, MP4 met audioformaat AAC (2ch) geeft geen problemen. Dit werkt prima. Ik ben inmiddels verder aan het uitzoeken geweest. Probleem zit in het PCM (4 ch) formaat. Ik heb inmiddels mijn OM System OM-1 terug die het had begeven. De G9II gekocht omdat het er niet naar uit zag dat deze voor mijn aanstaande vakantietrip naar West Canada gemaakt zou zijn. Met de OM-1 ook geprobeerd in 4.2.0 10 bit te filmen in plaats van 8 bit. Bij de OM-1 bestanden wordt bij 4.2.0 10 bit de audio ook in PCM formaat vastgelegd, maar slechts 2 ch. Deze bestanden zijn zonder problemen te lezen of te verwerken. Op de G9II heb ik niet gevonden hoe ik dit gedeelte van het geluid kan aanpassen naar 2 ch. Het staat standaard op 4 ch, ook al worden 2 van de 4 geluidskanalen niet gevuld met geluid. Dus voorlopig verder met MP4 formaat.

Bol schreef op 16.09.2024 om 11:13 uur

@d.r.-b

Hallo Daniel,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Helaas, kan ik u niet zeggen hoe u de Panasonic G9II systeemcamera op MOV 2ch kan zetten. In de handleiding op blz. 815 staat wel dat er XLR Microfoonadapter bevestigd moet zijn.

Maar waarom wilt u als MOV opnemen, terwijl u kan opnemen als MP4 (H.265/HEVC).

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

d.r.-b schreef op 16.09.2024 om 12:05 uur

Hallo Rob,

In dat geval lijkt het er op dat MOV inderdaad niet mogelijk is, tenzij er een externe microfoon wordt gebruikt van het type XLR. De reden om MOV te gebruiken is dat het bestand minder wordt gecomprimeerd waardoor bij bewerking achteraf minder informatie verloren kan gaan. Voordeel van MP4 is dat het veel minder ruimte in beslag neemt op de SD kaart. In elk geval ontzettend bedankt voor je hulp. Wat mij betreft is hiermee het probleem opgelost.

Met vriendelijke groet,

Daniel