Reacties

RiViS schreef op 10.02.2015 om 22:09 uur

Hallo Plagge,

Ik heb even bij de specs van de Sony2000 op hun site gekeken en zie dan dat er wat instelmogelijkheden zijn voor int/ext microfoons (blz 35). Het zou dan kunnen dat de twee microfoons op de verschillende stereo kanalen zitten (resp L en R). Om te checken of dat bij jouw opname zo is kun je in VdL rechtsklikken op het audiofragment en dan kiezen: Audio cleaning en dan tabblad Stero FX. Zet nu achtereenvolgens de schuif voor Balans helemaal naar links (en luister) en daarna helemaal naar rechts (luister weer). Is het geluid in beide gevallen het zelfde dan heb je pech, ik zou niet weten hoe je dat dan nog kunt splitsen. Zitten ze wel gesplitst op L en R, dan kies je de door jouw gewenste situatie.

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 11.02.2015 om 11:04 uur

Beste Plagge,
na het lezen van een perfect antwoord van Rijk vind ik het jammer van Uw kant dat U niet aangeeft met welke van de vele MAGIX vdl programma's die U heeft het project gaat monteren, verschillende MAGIX montage programma's verschillende antwoorden
gr
Michael

plagge schreef op 11.02.2015 om 11:16 uur

Hallo Rijk, 

Ik heb de door jou voorgestelde methode geprobeerd maar helaas kan ik de kanalen niet voldoende scheiden om het gewenste resultaat te krijgen. Net zoals je zegt: pech hebben. Ik kan gelukkig de opname binnenkort overdoen. Zo zie je maar weer een schakelaartje vergeten om te zetten en je hebt problemen. 

Beste Michael. Ik ben inderdaad vergeten aan te geven dat het hier om VDL 2015 gaat . Sorry. 

Groet, 

Geertjan 

mi-bo schreef op 11.02.2015 om 11:21 uur

Beste Plagge,

is dit de classic/plus /prem versie van MAGIX vdl 2015

gr

Michael

plagge schreef op 11.02.2015 om 11:27 uur

Beste Michael, Het is inderdaad VDL 2015 Premium.

Overigens iedereen bedankt voor het meedenken. Groet, 

Geertjan 

RiViS schreef op 11.02.2015 om 12:36 uur

Hallo Geertjan,

Als je de opname toch over kunt doen, check dan ook of je in die camera de interne micr wellicht helemaal uit kunt schakelen, dan zit je zeker goed. 

Succes met de herhaling.

groet,

Rijk

plagge schreef op 11.02.2015 om 16:03 uur

Ja Rijk er is hiervoor een piepklein schakelaartje en dat was ik even vergeten. 

Een mooi leermoment kan ik nu gelukkig zeggen. 

Groet, Geertjan