geluid ontbreekt bij 4K beelden

chris-vanVlijmen schreef op 23.12.2018 om 12:11 uur

wanneer ik 4K videobeelden gemaakt met mijn (fototoestel) sony RX100IV monteer heb ik geen geluid. Wanneer ik mijn 4K beelden opgenomen met mijn videocamera gebruik dan heb ik wel geluid. Ik wil graag in het zelfde project zowel beelden van beide toestellen gebruiken. Kunt u mij tips geven hoe dit op te lossen? vriendelijke groet Chris

Reacties

mi-bo schreef op 23.12.2018 om 12:51 uur

@chris-vanVlijmen

Beste Chris.

welkom op het MAGIX.INFO Forum.

Ik bezit geen 4K Fototoestel of Camera

wel het MAGIX Video Easy HD pakket

Vermoedelijk zijn dit beperkingen in MAGIX Video Easy, wel geluid met bewegende beelden(camera ) en stilstaande beelden met ingesproken geluid(fototoestel)

Heeft U al een gekeken of dit probleem ook is in een trial( wel met beperkingen) versie van MAGIX vdl Plus of Prem momenteel met een mooie aanbieding.

mvg

Michael

chris-vanVlijmen schreef op 23.12.2018 om 14:49 uur

Hoi Michael, Dank voor je reactie.

Ik heb de versie net nieuw gekocht dus zou HD aan moeten kunnen. qua beelden is het ook top.

Het probleem is dat beide opnames videobeelden betreft opgenomen met geluid alleen dus op twee verschillende apparaten opgenomen. beiden 4K. Daarom begrijp ik niet waarom hij de opgenomen videobeelden van de sony niet inclusief het geluid opneemt!?

mi-bo schreef op 23.12.2018 om 15:36 uur

@chris-vanVlijmen

Beste Chris,

Dank voor Uw Feedback.

Zit er bij de fotocamera van Sony geen dvd (of te installeren link)vanwaar U de drivers op de Pc kan installeren,dan kan de fotocamera als externe schijf worden gebruikt en op die manier de beelden met spraak worden geimporteerd.(Sony en MAGIX werken zeer nauw met elkaar wat betreft drivers).

Mvg

Michael

Bol schreef op 23.12.2018 om 17:53 uur

Hallo Chris,

Ik heb de handleiding erbijgenomen en zag dat je het opnemen van geluid aan en uit kan zetten in het menu. Staat deze soms op "UIT"

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.12.2018, 17:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

chris-vanVlijmen schreef op 23.12.2018 om 18:55 uur

Dank beiden. Het is goed nog wat toelichting te geven.

Ik heb dus videobeelden opgenomen met zowel mijn 4K videocamera alsook met mijn 4K fotocamera.

Al deze beelden zijn met geluid wanneer ik ze via SD card afspeel op mijn PC of rechtstreeks via de camera c.q. fototoestel. Dus ze zijn met geluid opgenomen. Alle bestanden (beelden) staan nu op mijn PC (met geluid)

Echter nu is ze invoer in Magix en wil combineren via Magix in een project, hebben de beelden van de videocamera wel geluid en de beelden van het fototoestel geen geluid. Het ligt dus niet aan het bronmateriaal maar aan het programma vermoed ik.

Ik bedacht dat het wellicht aan de combi van beelden van twee apparaten betreft echter wanneer ik één project maak met alléén de video beelden 4k van het fototoestel heb ik weer geen geluid.

mi-bo schreef op 23.12.2018 om 22:45 uur

@chris-vanVlijmen

Beste Chris,

Heeft U na het installeren van MAGIX Video Easy ook via hulp online actualiseren gedaan.versie 6.0.2.134

Dan de manier van importeren, als U een project bv van de camera op de tijdlijn heeft staan, heeft U ook geprobeert via Clips toevoegen aan de rechter zijde  daarna dan keuze van Fotocamera gekeken of het dan wel werkt.

ook het zelfde kan gedaan worden voor Video camera Op deze manier gaat het zoals MAGIX het voorschrijft.

Mvg

Michael

mi-bo schreef op 24.12.2018 om 11:34 uur

@chris-vanVlijmen

Beste Chris.

De Extensie van Uw Sony Fotocamera wordt dit toevallig weggeschreven onder MOV bestanden.

Als dit zo is heeft U quick-Time player op uw Pc staan,anders zal er geen geluid worden mee genomen met MAGIX Video Easy.

Mvg

Michael

chris-vanVlijmen schreef op 28.12.2018 om 23:00 uur

Beste Meedenkers, allereerst hartelijk dank hiervoor.

Ik denk dat ik de oorzaak te pakken heb door een toevallige handeling.

Ik heb mijn Videobeelden (van sony video 4K camera) in dolby 5.1 opgenomen. De beelden met de fotocamera met stereo. Deze mix lukt dus blijkbaar niet met Magix.

Of jullie moeten weten hoe ik bij instellingen het zo kan aanpassen dat beiden mogelijk is in één project.

Ben benieuwd

chris-vanVlijmen schreef op 28.12.2018 om 23:39 uur

Nog een aanvulling.

Ik zie op internet dat Magix video easy het audioformat dolby digital Stereo ondersteund voor import maar hiervoor is een eenmalige gratis activering vereist. Weet iemand hoe ik deze activering kan uitvoeren.

mi-bo schreef op 29.12.2018 om 09:25 uur

​​​​​​@chris-vanVlijmen

Beste Chris.

Zoals U eerder heeft omschreven wel beeld en geluid (5.1) met camera,zet dit op de tijdlijn,ga naar voltooien en sla dit op.

Na opnieuw opstarten de beelden met geluid van fotocamera ( stereo)op de tijdlijn zetten,ook voltooien en sla dit op.

Daarna opnieuw opstarten de projecten opzoeken en achter elkaar zetten via icoon van video al eerder omschreven.

Dan stasn de 2 projecten opgenomen met 4 K van videocamera & fotocamera achter elkaar.

Mvg

Michael

Bol schreef op 29.12.2018 om 09:58 uur

Hallo Chris,

Waarom bij u de opgenomen filmfragmenten van uw Sony Video 4K camera wel audio te horen geeft en die van uw fotofototoestel Sony RX100 iV niet, daar heb ik (nog) geen verklaring voor. Zelf neem ik via mijn Sony Camera de videofragmenten op in dolby 5.1 audio, terwijl mijn fototoestellen en telefoons in stereo 2.0 opneemt. Als ik beide op de tijdlijn zet dan heb ik van zowel audio 5.1 als 2.0 geluid. Het geluid wordt na het exporteren wel als stereo (2.0) afgespeeld.

De vraag is nu, als u de 4K videobeelden gemaakt met uw fototoestel Sony RX100 iV alleen op de tijdlijn zet, hoor u dan wel of geen audio?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

chris-vanVlijmen schreef op 29.12.2018 om 10:46 uur

Michael: Helaas wanneer ik de beelden met stereo geluid op de tijdlijn zet als een project dan heb ik ook geen geluid.

Rob. Zie antwoord naar michael. ik heb dan geen geluid. Ik vermoed dus dat het met die gratis update te maken heeft. Ik heb gisteren ook nog rechtstreeks naar magix de vraag gesteld.

Bol schreef op 29.12.2018 om 11:01 uur

Hallo Chris,

Zoals ik al vermoedde, ligt het niet aan de combinatie audio 5.1 of 2.0, maar dat er, volgens mij een codec mist. Ik heb de laatste versie Video Easy gedownload en daar kon ik uw probleem in reproduceren. In Video Deluxe 2016 en hoger heb ik dit probleem niet.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 29.12.2018, 12:29, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

chris-vanVlijmen schreef op 29.12.2018 om 19:39 uur

Dank je voor het meedenken!

Bol schreef op 29.12.2018 om 22:44 uur

Hallo Chris,

Succes met het zoeken naar de juiste oplossing. Laat ons als forumleden weten, met welke oplossing Magix Support komt.

Een fijne jaarwisseling en goed 2019,

Rob

PC -1-

PC -2-